Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny udstødning til BiG'en
#1
Så fik jeg mig en ny udstødning, nemlig denne:
Ny udstødning. Pris 649 kr.

Bare irreterende, at man ikke kan bruge den originale runde pakning, til denne model. (det for dårligt). Istedet er der en flad, a' la' den fra Thansen, og den har jeg íkke gode erfaringer med.



Så håber jeg bare, at den er bedre end noname udstødningen fra KGI (pris 595 kr). Den er kun 1 år gammel, og allerede "pilrådden". Og tilmed defekt, på en eller anden måde.
[Image: 1712.jpg]
[Image: 1714.jpg]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Så fik jeg mig en ny udstødning, nemlig denne:
Ny udstødning. Pris 649 kr.

Bare irreterende, at man ikke kan bruge den originale runde pakning, til denne model. (det for dårligt). Istedet er der en flad, a' la' den fra Thansen, og den har jeg íkke gode erfaringer med.



Så håber jeg bare, at den er bedre end noname udstødningen fra KGI (pris 595 kr). Den er kun 1 år gammel, og allerede "pilrådden". Og tilmed defekt, på en eller anden måde.
[Image: 1712.jpg]
[Image: 1714.jpg]
Svar
#3
Nååå jamen det er da godt du har fået fat i en ny en til BIG'en Smil

Den anden ser sku lidt rusten ud o.O

Dont Let it Die! Fortvivletcooter:
I Have |Freak 30| to drive on ;)
Svar
#4
Nååå jamen det er da godt du har fået fat i en ny en til BIG'en Smil

Den anden ser sku lidt rusten ud o.O

Dont Let it Die! Fortvivletcooter:
I Have |Freak 30| to drive on ;)
Svar
#5
Den er godt nok rådden, var der hul igemmen?

Hvordan køre den så nu? Smil

Ps. Hvor mange km nåede den gamle at køre?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Den er godt nok rådden, var der hul igemmen?

Hvordan køre den så nu? Smil

Ps. Hvor mange km nåede den gamle at køre?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#7
big7000 Skrev:Den er godt nok rådden, var der hul igemmen?

Hvordan køre den så nu? Smil

Ps. Hvor mange km nåede den gamle at køre?

Nej, der er ikke hul nogen steder på den. Og jeg har ikke testet den nye udstødning, da det blæser 15 sekundmeter hernede, lige for tiden.

Den gamle potte har kørt godt 1 år. Og det er lig' med ca. 11.000 km.
Svar
#8
big7000 Skrev:Den er godt nok rådden, var der hul igemmen?

Hvordan køre den så nu? Smil

Ps. Hvor mange km nåede den gamle at køre?

Nej, der er ikke hul nogen steder på den. Og jeg har ikke testet den nye udstødning, da det blæser 15 sekundmeter hernede, lige for tiden.

Den gamle potte har kørt godt 1 år. Og det er lig' med ca. 11.000 km.
Svar
#9
Gianelli GO! Yes JPS. Så skal du nok få noget fart hehe...! Den pakning du får med holder skam skide godt. Den har holdt siden sidste forår og indtil nu. Det er slet ikke samme type som den i Thansen. Den i Thansen brænder hurtigt væk. Syntes ikke du skulle være bekymret over den "nye" pakning. Det virker bare Udråbstegn
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Kristian12 Skrev:Gianelli GO! Yes JPS. Så skal du nok få noget fart hehe...! Den pakning du får med holder skam skide godt. Den har holdt siden sidste forår og indtil nu. Det er slet ikke samme type som den i Thansen. Den i Thansen brænder hurtigt væk. Syntes ikke du skulle være bekymret over den "nye" pakning. Det virker bare Udråbstegn

Det er godt at vide, det med pakningen. Tak Kristian12. Smil
Svar
#11
Kristian12 Skrev:Gianelli GO! Yes JPS. Så skal du nok få noget fart hehe...! Den pakning du får med holder skam skide godt. Den har holdt siden sidste forår og indtil nu. Det er slet ikke samme type som den i Thansen. Den i Thansen brænder hurtigt væk. Syntes ikke du skulle være bekymret over den "nye" pakning. Det virker bare Udråbstegn

Det er godt at vide, det med pakningen. Tak Kristian12. Smil
Svar
#12
Har været ude på en ca. 100 km lang køretur med den nye udstødning på idag, og det var både lidt skuffende og lidt glædeligt. Skuffende fordi når jeg stopper ved f.eks. et lyskryds, og skal til at give gas ved grønt, så går der 100-300 meter før den er kommet igang. Dvs. når der gives gas ved stilstand, så kører den max 30 de første 100-300 meter, SÅ tager den fat Smil.

Modvindskørsel er blevet meget bedre, der jeg ligger mellem 57-61 km/t (målt på cykelcomputeren) hvilket er acceptabelt. Men hvis jeg starter op i modvind, så holder den max 36 km/t indtil jeg kommer i læ af nogle huse, SÅ kører den igen de nævnte antal km/t i modvind. Smil.

Mon det ville hjælpe på det døde punkt i optrækket, at sætte 7 grams ruller i (kører med 7,5 grams), en mindre dyse (kørte før med en 82' er, men nu med en 84'er) eller sætte de begrænsede fjederstop på membranen igen?

Udstødningen larmer også noget mere end den gamle, måske fordi den er ny?. Og den "spytter" olie ud af røret. Det gjorde den originale ikke, (det med olie'en) måske fordi det rendte ind i blind og "kat" røret?

Det glædelige består i, at benzinøkonomien igen er ved at være på plads. Jeg har kørt 53 km efter sidste tankning, og regnet mig frem til at istedet for at ligge på de 19-20 km/l nu ligger på 25-26 km/l. En lille forbedring Smil Og det andet glædelige, er jo at trækket er vendt næsten 100% tilbage.
Svar


Forum spring: