Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny udstødning til BiG'en
#37
Kristian12 Skrev:Har du fjernet begrænsningen i udstødningen.

Der var ikke nogen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
Jps Skrev:Har skrevet til dem via deres hp'er, så kommer der sikkert svar i morgen. Jeg skal jo betale for at sende pakken retur, så det er en ekstra udgift, som jeg ikke får dækket Ked af det. Men sådan er vilkårne, desværre.
Må jeg her blot gentage §78, stk. 4 i "Bekendtgørelse af lov om køb"

Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

Jeg ved godt, at sælgere finder det "naturligt", at kunden leverer varen til sælger, eller afholder udgifterne ved forsendelse, men loven finder det altså ikke "naturligt" :P men siger direkte, at en omlevering skal ske uden udgifter for køber. Uden udgifter, er uden udgifter -basta!
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#39
Jps Skrev:Har skrevet til dem via deres hp'er, så kommer der sikkert svar i morgen. Jeg skal jo betale for at sende pakken retur, så det er en ekstra udgift, som jeg ikke får dækket Ked af det. Men sådan er vilkårne, desværre.
Må jeg her blot gentage §78, stk. 4 i "Bekendtgørelse af lov om køb"

Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

Jeg ved godt, at sælgere finder det "naturligt", at kunden leverer varen til sælger, eller afholder udgifterne ved forsendelse, men loven finder det altså ikke "naturligt" :P men siger direkte, at en omlevering skal ske uden udgifter for køber. Uden udgifter, er uden udgifter -basta!
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#40
kragen Skrev:Må jeg her blot gentage §78, stk. 4 i "Bekendtgørelse af lov om køb"

Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

Jeg ved godt, at sælgere finder det "naturligt", at kunden leverer varen til sælger, eller afholder udgifterne ved forsendelse, men loven finder det altså ikke "naturligt" :P men siger direkte, at en omlevering skal ske uden udgifter for køber. Uden udgifter, er uden udgifter -basta!

Så kom det på plads. Tak Kragen.Smil
Svar
#41
kragen Skrev:Må jeg her blot gentage §78, stk. 4 i "Bekendtgørelse af lov om køb"

Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

Jeg ved godt, at sælgere finder det "naturligt", at kunden leverer varen til sælger, eller afholder udgifterne ved forsendelse, men loven finder det altså ikke "naturligt" :P men siger direkte, at en omlevering skal ske uden udgifter for køber. Uden udgifter, er uden udgifter -basta!

Så kom det på plads. Tak Kragen.Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Jps Skrev:Så kom det på plads. Tak Kragen.Smil
Jeg har lige kastet et blik på deres hjemmeside, og kan se, at de på deres informationsside:
http://speedline.dk/scooter/information.php
anfører flg.: "Såfremt varer returneres, med henblik på brug af fortrydelsesretten, står køber for omkostninger ved forsendelse. Speedline returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c"
Da sætningen Speedline returnerer..., kun kan referere til et beløb/omkostninger i den forrige sætning, må dette sprogligt tolkes som, at firmaet refunderer fragtomkostninger.

Jeg står dog noget uforstående over for henvisningen til forbrugeraftalelovens §12c Fortvivlethock: Jeg går ud fra, at der menes Lov nr. 451 af 9. juni 2004 om visse forbrugeraftaler?
Men i den lov, kan jeg ikke finde nogen §12c.; men kunne tænke mig, at de mener § 19. Stk. 2 i samme lov:
"Ved fjernsalg af varer, hvor den erhvervsdrivende ikke har påtaget sig at afhente varen hos forbrugeren, såfremt denne bruger sin fortrydelsesret, skal forbrugeren inden fortrydelsesfristens udløb tilbagesende eller tilbagegive det modtagne til den erhvervsdrivende. Det er tilstrækkeligt, at forbrugeren inden fristens udløb har overgivet det modtagne til en fragtfører, som har påtaget sig forsendelsen til den erhvervsdrivende. Omkostningerne ved tilbagesendelse af varen til den erhvervsdrivende påhviler forbrugeren. Har den erhvervsdrivende i henhold til aftalen leveret en erstatningsvare, fordi den pågældende vare som helhed ikke kunne leveres, påhviler omkostningerne ved tilbagesendelse dog den erhvervsdrivende."
Denne lovparagraf, gælder dog kun ved fortrydelse - ikke, som i dit tilfælde, ved reklamation, hvor det er købelovens bestemmelser, der er gældende.

At handle, kan være sjovt. At følge reglerne, er træls, som de siger over-there :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#43
Jps Skrev:Så kom det på plads. Tak Kragen.Smil
Jeg har lige kastet et blik på deres hjemmeside, og kan se, at de på deres informationsside:
http://speedline.dk/scooter/information.php
anfører flg.: "Såfremt varer returneres, med henblik på brug af fortrydelsesretten, står køber for omkostninger ved forsendelse. Speedline returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c"
Da sætningen Speedline returnerer..., kun kan referere til et beløb/omkostninger i den forrige sætning, må dette sprogligt tolkes som, at firmaet refunderer fragtomkostninger.

Jeg står dog noget uforstående over for henvisningen til forbrugeraftalelovens §12c Fortvivlethock: Jeg går ud fra, at der menes Lov nr. 451 af 9. juni 2004 om visse forbrugeraftaler?
Men i den lov, kan jeg ikke finde nogen §12c.; men kunne tænke mig, at de mener § 19. Stk. 2 i samme lov:
"Ved fjernsalg af varer, hvor den erhvervsdrivende ikke har påtaget sig at afhente varen hos forbrugeren, såfremt denne bruger sin fortrydelsesret, skal forbrugeren inden fortrydelsesfristens udløb tilbagesende eller tilbagegive det modtagne til den erhvervsdrivende. Det er tilstrækkeligt, at forbrugeren inden fristens udløb har overgivet det modtagne til en fragtfører, som har påtaget sig forsendelsen til den erhvervsdrivende. Omkostningerne ved tilbagesendelse af varen til den erhvervsdrivende påhviler forbrugeren. Har den erhvervsdrivende i henhold til aftalen leveret en erstatningsvare, fordi den pågældende vare som helhed ikke kunne leveres, påhviler omkostningerne ved tilbagesendelse dog den erhvervsdrivende."
Denne lovparagraf, gælder dog kun ved fortrydelse - ikke, som i dit tilfælde, ved reklamation, hvor det er købelovens bestemmelser, der er gældende.

At handle, kan være sjovt. At følge reglerne, er træls, som de siger over-there :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#44
kragen Skrev:At handle, kan være sjovt. At følge reglerne, er træls, som de siger over-there

Ikke desto mindre, gør vi nu engang hvad vi kan, så vi ikke træder folk over tæerne. Vi ønsker selv en god oplevelse hver gang vi køber noget over nettet og det samme håber vi at tilbyde vores kunder.

Jeg kan oplyse Jps har fået overført 50,- til sin konto og at der er en ny udstødning på vej til ham - og nej, det er ikke bare fordi det er Jps. Kan der påvises en reel fejl i produktet, så tager vi selvfølgelig den nødvendige handling.
Svar
#45
kragen Skrev:At handle, kan være sjovt. At følge reglerne, er træls, som de siger over-there

Ikke desto mindre, gør vi nu engang hvad vi kan, så vi ikke træder folk over tæerne. Vi ønsker selv en god oplevelse hver gang vi køber noget over nettet og det samme håber vi at tilbyde vores kunder.

Jeg kan oplyse Jps har fået overført 50,- til sin konto og at der er en ny udstødning på vej til ham - og nej, det er ikke bare fordi det er Jps. Kan der påvises en reel fejl i produktet, så tager vi selvfølgelig den nødvendige handling.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Sputte Skrev:Ikke desto mindre, gør vi nu engang hvad vi kan, så vi ikke træder folk over tæerne. Vi ønsker selv en god oplevelse hver gang vi køber noget over nettet og det samme håber vi at tilbyde vores kunder.

Jeg kan oplyse Jps har fået overført 50,- til sin konto og at der er en ny udstødning på vej til ham - og nej, det er ikke bare fordi det er Jps. Kan der påvises en reel fejl i produktet, så tager vi selvfølgelig den nødvendige handling.
:thumpup: Sådan. Flere af den slags forhandlere, tak!
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#47
Sputte Skrev:Ikke desto mindre, gør vi nu engang hvad vi kan, så vi ikke træder folk over tæerne. Vi ønsker selv en god oplevelse hver gang vi køber noget over nettet og det samme håber vi at tilbyde vores kunder.

Jeg kan oplyse Jps har fået overført 50,- til sin konto og at der er en ny udstødning på vej til ham - og nej, det er ikke bare fordi det er Jps. Kan der påvises en reel fejl i produktet, så tager vi selvfølgelig den nødvendige handling.
:thumpup: Sådan. Flere af den slags forhandlere, tak!
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#48
Ja, jeg købte også engang en gearing på speedline.dk der ikke passede. (selv om det var til den rigtige model)
Efter at have snakket med speedline,Skulle jeg sende den tilbage.
3-4 dage senere kom en ordentlig pakke, med 2 gearinger (den gamle og den rigtige nye)

Så Tumbs op for speedline. Blink med øjet
Så mangler vi bare B-S rabat ^^
Har snart gjort dem til milionære.
Svar


Forum spring: