Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco vil ikke tage omdrejninger
#1
Greetings!

Min Giantco har drillet mig den seneste uges tid.
Den kan sagtens køre i tomgang men så snart jeg giver gas dør den ud. Efter at have pumpet den noget tid kan det godt køre med fuldt håndtag, men det bliver aldrig fuld gas og kun rykvist.

Jeg har haft karburatoren skilt ad, men da jeg ikke kender meget til karburatorer er jeg ikke kommet meget længere.
Jeg har benyttet nedenstående guide til at hjælpe mig "ind i" karburatoren
http//www.billig-scooter.dk/portal/artikler/skift_dyse.php

Der er noget jeg har hæftet mig ved. Hvis jeg åbner bundskruen løber benzinen ud - lige indtil jeg laver et knæk på benzinslangen. Sådan skal den da ikke gøre, skal den?

Jeg er åben for forslag - et serviceværksted er dog ikke en løsning (af økonomiske årsager).

Mvh
TH
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hej og velkommen.

Se om dette ikke kan hjælpe dig: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...=brian+gas

Det kunne lyde som om at nålen er 'faldet ned' i karburatoren.

Clipsen der sidder øverst på nålen kan miste sig tag, og så falder nålen altså helt igennem:

[Image: album_pic.php?pic_id=195]


- Vær nu meget omhyggeligt når du skal tjekke under det sorte toplåg. Vær OBS på både den lille bitte clips og den lille sort o-ring. Stå ikke på grus/græs, du finder dem aldrig igen hvis du skulle tabe dem Blink med øjet
Svar
#3
Det lyder også som om at din benzinhane ikke lukker, derved overfyldes karburator og det render videre ind i motor. Vacumsystemet i hanen er defekt.

Men tjek som SLK skriver, og når du har den sorte gummi membran ude tjek den for huller eller revner, det må ingen være den skal være hel når du samler det hele igen så sørg for den lilel tap på gummi delen ligger rigtigt i revnen i karburator.
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#4
SLK Skrev:Hej og velkommen.

Det kunne lyde som om at nålen er 'faldet ned' i karburatoren.

Det har du fuldstændigt ret i. Jeg skiftede membranen i sidste uge men skænkede ikke det andet en tanke (er ikke karburatormand).
Jeg hørte min bror efter gode råd og han havde kun én kommentar - diesel. Der er ikke så mange dele i brændstoftilførslen - det er bare at pumpe noget diesel ind i cylinderen og så klarer motoren resten selv. :-)

Jeg kigger på maskinen i morgen - den er ret skilt ad og jeg orker ikke at stå med det mens mørket falder på.

Mvh
TH
Svar
#5
McCleod Skrev:Jeg hørte min bror efter gode råd og han havde kun én kommentar - diesel. Der er ikke så mange dele i brændstoftilførslen - det er bare at pumpe noget diesel ind i cylinderen og så klarer motoren resten selv. :-)

Jeg kigger på maskinen i morgen - den er ret skilt ad og jeg orker ikke at stå med det mens mørket falder på.

Diesel? En scooter kører bestemt heller ikke godt på diesel, hvis den da overhovedet kan køre på det, så det er benzin de kører bedst på.

Benzin = Tændrør

Diesel = Gløderør
Skal man lære skal man prøve...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Johansen.1981 Skrev:Diesel? En scooter kører bestemt heller ikke godt på diesel, hvis den da overhovedet kan køre på det, så det er benzin de kører bedst på.

Benzin = Tændrør

Diesel = Gløderør

DTU-studerende har ombygget en 2-takt knallertmotor til DME-drift (princippet er det samme som diesel). Desuden er det ikke alle dieselmotorer der anvender gløderør.

Mvh
TH
Svar
#7
Johansen.1981 skrev:



Benzin = Tændrør

Diesel = Gløderør

En diesel tænder ikke ved gløderør det er kun til opvarmning. En diesel tænder ved tryk, altså ved komprosionen. Når sammenpreningen sker opstår der varme, og den varme antænder brænstoffet.
The Reaper is comming for you, and he is not gonna show any Mercy!
Svar
#8
Reaper Skrev:Johansen.1981 skrev:



Benzin = Tændrør

Diesel = Gløderør

En diesel tænder ikke ved gløderør det er kun til opvarmning. En diesel tænder ved tryk, altså ved komprosionen. Når sammenpreningen sker opstår der varme, og den varme antænder brænstoffet.
Hvis det er en diesel med knap så høj komprition så er der et gløderør i. Gløderøret vil så antænde gassen selv om kompritionen ikke har bragt temperaturen op til antændelspunkt.

I topstykket sidder der forstøverdysse og brændstoflpumpe, Når den sprøjter brændstof ind vil det straks antændes, så det er indsprøjtning tidspunktet, der er bestemmende tændingstidspunktet, dvs. det bliver antændt så snart det sprøjtes ind.

Sådan en pumpe e en noget kompliceret sag, med hårde arbejds betingelser. Den skal sprøjtes brændstof ind under et meget højt tryk og varme, det skal forstøves rigtig, doceres rigtig, indsprøjtningstidspunkter (tændings tidspunktet helt som på en bil) skal også kunne ændres i forhold til motor omdrejningerne.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#9
LETSINDIG Skrev:Hvis det er en diesel med knap så høj komprition så er der et gløderør i. Gløderøret vil så antænde gassen selv om kompritionen ikke har bragt temperaturen op til antændelspunkt.

I topstykket sidder der forstøverdysse og brændstoflpumpe, Når den sprøjter brændstof ind vil det straks antændes, så det er indsprøjtning tidspunktet, der er bestemmende tændingstidspunktet, dvs. det bliver antændt så snart det sprøjtes ind.

Sådan en pumpe e en noget kompliceret sag, med hårde arbejds betingelser. Den skal sprøjtes brændstof ind under et meget højt tryk og varme, det skal forstøves rigtig, doceres rigtig, indsprøjtningstidspunkter (tændings tidspunktet helt som på en bil) skal også kunne ændres i forhold til motor omdrejningerne.
Nu er jeg jo fra en tid, hvor det tog en evighed, at starte en dieselmotor Griner Jeg har siddet i evigheder og gloet på "peberdåsen", indtil den gad, at blive rød, men jeg har aldrig hørt, at gløderør antændte dieselolien Fortvivlethock: Meningen med gløderørene er, at de skal opvarme luften i cylinderen, hvis den er så kold, at varmen fra kompressionen bliver optaget af motorblokken, således at antændingstemperaturen på ca. 600 g ikke opnås. Det er derfor ikke dieselolien, der bliver opvarmet eller antændt ved hjæp af gløderørene. Cylinderen går ned og suger dermed luft ind, herefter går stemplet op, og luften komprimeres hvilket indebærer varme, og lidt før top, indsprøjtes der forstøvet diesel/luft, der så "antændes" af varmen fra kompressionen af luften. Vi taler her om kompressionsforhold i størrelsesordenen 15:1-25:1.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Meget spændende debat om hvordan diesel maskiner virker, men hav venligst i mente at trådstarter har et problem med sin scooter Blink med øjet



Fik du tjekket under det sorte toplåg McCloud?
Og som Johannes er inde på, så burde der ikke kunne fosse benzin ud hele til når du tømmer bundkaret på karburatoren.
Svar
#11
Rigtigt SLK, vi stopper her og gør resten til et selvstudie for dem der har lyst: http://da.wikipedia.org/wiki/Gl%C3%B8der%C3%B8r
PS. Men det var spørgeren der selv startede.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#12
Cool debat! Og så er navnet Johansen.1981 eller bare johansen Griner hehe, men ja hvordan går det med Scooteren hr. trådstarter?
Skal man lære skal man prøve...
Svar


Forum spring: