Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
BEL Skrev:D.v.s at jeg ikke burde gå helt galt i byen ved at prøve en 90 - 95 - 100 dyse og se om det skulle afhjælpe mit problem.
Det burde være de rigtig tal
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
BEL Skrev:D.v.s at jeg ikke burde gå helt galt i byen ved at prøve en 90 - 95 - 100 dyse og se om det skulle afhjælpe mit problem.
Det burde være de rigtig tal
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 226
Tråde: 5
Tilmeldt: Aug 2005
BEL Skrev:Jeg har fået en cityscooter foræret af min ex (venligt af hende) Ja, det var venligt af hende må jeg sige... :wink:
Jeg kan se at det er vores 2005-model og den med "store" klistermærker på siden (kan lige ane det).
Tillykke med den!
BEL Skrev:umiddelbart så det ud til at jeg kun skulle erstatte det knækkede gaskabel. Men da jeg i dag ville køre en lille tur opdagede jeg til min gru at der INTET træk var i den, jeg kunne knap få den op på 30 (til trods for at det er en 45) under min roden under sædet fandt jeg denne vacuumting (billedet) nu går mit spørgsmål så på om den midterste slangestuds (rød ring) skal kobles til nogen slanger?? Kan du ikke oplyse mig om hvor langt den har kørt og om der har været lavet nogle service på den?
Umiddelbart vil jeg også pege på at du skal have justeret ventiler - og mens du er igang, så skift lige tændrøret.
Alt på billedet ser ellers helt normalt ud og den studs du refererer til skal bare "ende blindt".
Jeg ville ikke begynde at omdysse den førend at ventilerne er justeret... :wink:
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar: 226
Tråde: 5
Tilmeldt: Aug 2005
BEL Skrev:Jeg har fået en cityscooter foræret af min ex (venligt af hende) Ja, det var venligt af hende må jeg sige... :wink:
Jeg kan se at det er vores 2005-model og den med "store" klistermærker på siden (kan lige ane det).
Tillykke med den!
BEL Skrev:umiddelbart så det ud til at jeg kun skulle erstatte det knækkede gaskabel. Men da jeg i dag ville køre en lille tur opdagede jeg til min gru at der INTET træk var i den, jeg kunne knap få den op på 30 (til trods for at det er en 45) under min roden under sædet fandt jeg denne vacuumting (billedet) nu går mit spørgsmål så på om den midterste slangestuds (rød ring) skal kobles til nogen slanger?? Kan du ikke oplyse mig om hvor langt den har kørt og om der har været lavet nogle service på den?
Umiddelbart vil jeg også pege på at du skal have justeret ventiler - og mens du er igang, så skift lige tændrøret.
Alt på billedet ser ellers helt normalt ud og den studs du refererer til skal bare "ende blindt".
Jeg ville ikke begynde at omdysse den førend at ventilerne er justeret... :wink:
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar: 32
Tråde: 3
Tilmeldt: Jan 2008
Hej Henrik
Den har gået 1874 km, og den oprindelige ejer (som min ex købte af) har fået lavet service på et uautoriseret værksted, så jeg er på nippet til at sige at den ikke har service da han kun har lavet makværk. hvorfor jeg har fået af vide at Metro ikke ville lade den reppe på garantien (reg. 1. gang 19.06.06)
Svar: 32
Tråde: 3
Tilmeldt: Jan 2008
Hej Henrik
Den har gået 1874 km, og den oprindelige ejer (som min ex købte af) har fået lavet service på et uautoriseret værksted, så jeg er på nippet til at sige at den ikke har service da han kun har lavet makværk. hvorfor jeg har fået af vide at Metro ikke ville lade den reppe på garantien (reg. 1. gang 19.06.06)
Svar: 226
Tråde: 5
Tilmeldt: Aug 2005
BEL Skrev:Hej Henrik
Den har gået 1874 km, og den oprindelige ejer (som min ex købte af) har fået lavet service på et uautoriseret værksted, så jeg er på nippet til at sige at den ikke har service da han kun har lavet makværk. hvorfor jeg har fået af vide at Metro ikke ville lade den reppe på garantien (reg. 1. gang 19.06.06) Hej!
Jeg ville sikre mig 100% at scooteren var "trimmet" ordentligt inden jeg omdyser/ruller scooteren.
Skift olie(r), rens luftfilter, skift benzinfilter, stil ventlier, rens karburator (adskil og rens med trykluft), og juster karburator (luftskrue).
Hvis intet af dette hjælper, så ved du i det mindste at scooteren er "fit-for-fight" og serviceret og kan gå til næste skridt der vil være at lege med ruller/trykfjeder samt dyser.
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar: 226
Tråde: 5
Tilmeldt: Aug 2005
BEL Skrev:Hej Henrik
Den har gået 1874 km, og den oprindelige ejer (som min ex købte af) har fået lavet service på et uautoriseret værksted, så jeg er på nippet til at sige at den ikke har service da han kun har lavet makværk. hvorfor jeg har fået af vide at Metro ikke ville lade den reppe på garantien (reg. 1. gang 19.06.06) Hej!
Jeg ville sikre mig 100% at scooteren var "trimmet" ordentligt inden jeg omdyser/ruller scooteren.
Skift olie(r), rens luftfilter, skift benzinfilter, stil ventlier, rens karburator (adskil og rens med trykluft), og juster karburator (luftskrue).
Hvis intet af dette hjælper, så ved du i det mindste at scooteren er "fit-for-fight" og serviceret og kan gå til næste skridt der vil være at lege med ruller/trykfjeder samt dyser.
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar: 32
Tråde: 3
Tilmeldt: Jan 2008
Tak for rådene jeg vil snarest indkøbe noget olie og få skiftet denne (hvilken type olie skal jeg køwe) benzinfilter er der ikke noget af, men det skal jo ikke gøre at man ikke kan sætte eet på.
Jeg stillede ventilerne idag, men det gav intet. det der undrer mig er at den er møglangsom op ad den mindste stigning, men ned af en stigning (knap fra en femkrone og ned på vejbanen) så render den snildt 65-70
Svar: 32
Tråde: 3
Tilmeldt: Jan 2008
Tak for rådene jeg vil snarest indkøbe noget olie og få skiftet denne (hvilken type olie skal jeg køwe) benzinfilter er der ikke noget af, men det skal jo ikke gøre at man ikke kan sætte eet på.
Jeg stillede ventilerne idag, men det gav intet. det der undrer mig er at den er møglangsom op ad den mindste stigning, men ned af en stigning (knap fra en femkrone og ned på vejbanen) så render den snildt 65-70
Svar: 32
Tråde: 3
Tilmeldt: Jan 2008
Så fik jeg lånt en slagnøgle på jobbet (godt man arbejder hos en værktøjsforhandler ), af med tandjul og et kig ind i varioen, min stod med 9 grams ruller, så 3 af dem blev skiftet, hvilket endte ud med en gennemsnitsvægt på 7,5 gram.
Remmen blev skiftet når jeg nu alligevel var i den afdeling (det var et råd fra en kollega som tidligere havde været mekker ved t hansen), dysen ændret til #94 og nu kører den indtil videre fint. Dog tror jeg at jeg vil prøve at smide 8 grams ruller i ved lejlighed for den er ikke meget for at nå 45 i dette blæsevejr. og slutteligt blev motor og transmissionsolie skiftet (nu var man jo alligevel fedtet ind fra top til tå)
Men hvorom alt ender så skal i have tusinde tak for jeres råd og vejledning. den har været meget nyttig
Svar: 32
Tråde: 3
Tilmeldt: Jan 2008
Så fik jeg lånt en slagnøgle på jobbet (godt man arbejder hos en værktøjsforhandler ), af med tandjul og et kig ind i varioen, min stod med 9 grams ruller, så 3 af dem blev skiftet, hvilket endte ud med en gennemsnitsvægt på 7,5 gram.
Remmen blev skiftet når jeg nu alligevel var i den afdeling (det var et råd fra en kollega som tidligere havde været mekker ved t hansen), dysen ændret til #94 og nu kører den indtil videre fint. Dog tror jeg at jeg vil prøve at smide 8 grams ruller i ved lejlighed for den er ikke meget for at nå 45 i dette blæsevejr. og slutteligt blev motor og transmissionsolie skiftet (nu var man jo alligevel fedtet ind fra top til tå)
Men hvorom alt ender så skal i have tusinde tak for jeres råd og vejledning. den har været meget nyttig
|