Søg Garagen Hej Gæst! Register

Big'ens benzinforbrug er steget
#1
Og det er der vel ikke noget mærkeligt i, når følgende ting er gjort: Sat andre fjederstop i (større vandring til membranpladerne), gået op i dysestørrelse (fra 82 til 84) og sat en lovlig PMX udstødning på. "Katrøret" er dog lukket af, med en prop.

Jeg har i lang tid kørt omkring de 29 km/l, men er nu nede på 19-20 km/l. Ked af det. Og jeg skal jo til at køre 60 km dagligt, de næste 10 uger (praktikplads i ved). Det vil sige, at jeg kommer til at bruge ca. 3 liter benzin dagligt, istedet for lidt over 1 liter. Ked af det. Spørgsmålet er, om jeg kan nøjes med at sætte de andre fjederstop (med mindre vandring til følge, for membranpladerne) i igen for at mindske benzinforbruget. Jeg er nemlig nødt til at køre med den lovlige potte, indtil jeg har fundet en mindre lovlig Smil.


Spørgsmålet er egentligt: Er det fjederstop, dyse eller det lovlige rør der har sat forbruget i vejret, eller alle 3 ting på een gang Grin.

Som en sidebemærkning, kan jeg så fortælle at trækket blev forbedret, efter skift af udstødningsrør og måske også fordi membranstoppene er blevet udvidet en smule. Men det større benzinforbrug, skal ned til det normale uanset hvad der er pillet ved Grin.

Håber ikke det er for kryptisk skrevet? Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Og det er der vel ikke noget mærkeligt i, når følgende ting er gjort: Sat andre fjederstop i (større vandring til membranpladerne), gået op i dysestørrelse (fra 82 til 84) og sat en lovlig PMX udstødning på. "Katrøret" er dog lukket af, med en prop.

Jeg har i lang tid kørt omkring de 29 km/l, men er nu nede på 19-20 km/l. Ked af det. Og jeg skal jo til at køre 60 km dagligt, de næste 10 uger (praktikplads i ved). Det vil sige, at jeg kommer til at bruge ca. 3 liter benzin dagligt, istedet for lidt over 1 liter. Ked af det. Spørgsmålet er, om jeg kan nøjes med at sætte de andre fjederstop (med mindre vandring til følge, for membranpladerne) i igen for at mindske benzinforbruget. Jeg er nemlig nødt til at køre med den lovlige potte, indtil jeg har fundet en mindre lovlig Smil.


Spørgsmålet er egentligt: Er det fjederstop, dyse eller det lovlige rør der har sat forbruget i vejret, eller alle 3 ting på een gang Grin.

Som en sidebemærkning, kan jeg så fortælle at trækket blev forbedret, efter skift af udstødningsrør og måske også fordi membranstoppene er blevet udvidet en smule. Men det større benzinforbrug, skal ned til det normale uanset hvad der er pillet ved Grin.

Håber ikke det er for kryptisk skrevet? Smil
Svar
#3
Du skal sku ikke lave så mange ting samtidigt det er jo ikke til at gennemskue.
Og hvad laver den prop i det katrør/slange.

Tror ikke det er membranden der er skyld i det.
Jeg har fjernet blindrør/ring og udvidet membrand og den kører ca. 60 og går 25 km/l målt på 25km med start ved kold motor.

Mål på 1l det kan man ikke, jo det kan man stil den på et jævnt område fyld op til prop kør og stil den samme sted vupti 1l i forbrug ved jo godt at den kan gå længere på langtur.

svend loksø
Svar
#4
Du skal sku ikke lave så mange ting samtidigt det er jo ikke til at gennemskue.
Og hvad laver den prop i det katrør/slange.

Tror ikke det er membranden der er skyld i det.
Jeg har fjernet blindrør/ring og udvidet membrand og den kører ca. 60 og går 25 km/l målt på 25km med start ved kold motor.

Mål på 1l det kan man ikke, jo det kan man stil den på et jævnt område fyld op til prop kør og stil den samme sted vupti 1l i forbrug ved jo godt at den kan gå længere på langtur.

svend loksø
Svar
#5
svend loksø Skrev:Du skal sku ikke lave så mange ting samtidigt det er jo ikke til at gennemskue.
Og hvad laver den prop i det katrør/slange.

Tror ikke det er membranden der er skyld i det.
Jeg har fjernet blindrør/ring og udvidet membrand og den kører ca. 60 og går 25 km/l målt på 25km med start ved kold motor.

Mål på 1l det kan man ikke, jo det kan man stil den på et jævnt område fyld op til prop kør og stil den samme sted vupti 1l i forbrug ved jo godt at den kan gå længere på langtur.

svend loksø


Jeg har altid flere ting igang, når jeg roder med BiG'en Smil. Og proppen i katrøret, er der fordi min model, ikke er født med katasylator (plastikdimsen ovenpå udstødningen, med diverse slanger). Den kom først på modellen i 2002-03?

Og jeg vil ikke skære røret af, da jeg måske sælger den på et tidspunkt. Udstødningen, har kun kørt 4 mdr. på 2 år.

Nej man kan ikke måle på 1 liter, men jeg har triptæller på min cykelcomputer. Og derfor kan jeg med rimelig nøjagtighed, måle mig frem til at jeg ligger på 19-20 km/l for tiden Smil.

Så'n er katrøret lukket Smil:
[Image: 762.jpg]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
svend loksø Skrev:Du skal sku ikke lave så mange ting samtidigt det er jo ikke til at gennemskue.
Og hvad laver den prop i det katrør/slange.

Tror ikke det er membranden der er skyld i det.
Jeg har fjernet blindrør/ring og udvidet membrand og den kører ca. 60 og går 25 km/l målt på 25km med start ved kold motor.

Mål på 1l det kan man ikke, jo det kan man stil den på et jævnt område fyld op til prop kør og stil den samme sted vupti 1l i forbrug ved jo godt at den kan gå længere på langtur.

svend loksø


Jeg har altid flere ting igang, når jeg roder med BiG'en Smil. Og proppen i katrøret, er der fordi min model, ikke er født med katasylator (plastikdimsen ovenpå udstødningen, med diverse slanger). Den kom først på modellen i 2002-03?

Og jeg vil ikke skære røret af, da jeg måske sælger den på et tidspunkt. Udstødningen, har kun kørt 4 mdr. på 2 år.

Nej man kan ikke måle på 1 liter, men jeg har triptæller på min cykelcomputer. Og derfor kan jeg med rimelig nøjagtighed, måle mig frem til at jeg ligger på 19-20 km/l for tiden Smil.

Så'n er katrøret lukket Smil:
[Image: 762.jpg]
Svar


Forum spring: