Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kompression på Dr.Big
#1
Har nu skruet i lang tid og er ikke helt tilfreds og lånte derfor et manometer det er standard cyl.

Den kommer ikke lang over 3 bar første gang jeg træder og den kan ikke rigtig komme længere op 5-6 gange på pedalen.

Hvad ligger en ny på.

svend loksø
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hmm, nu svigter min hukommelse lidt. Men jeg mener at en motor i den størrelse burde komme et godt stykke over 10 Bar ...

Du kunne prøve at fordele en ordentlig omgang tyk olie ned i cylinderen gennem tændrørs hullet, og så teste igen. Et trick man bruger for at se om det er mellem stempel og cylinder den er utæt. Ellers er det jo nok en pakning eller simmering et sted.
Svar
#3
Over 10 bar syntes jeg lyder lidt volsomt tror mere på det halve en 5 til 6 stykker.

Den med olien lyder rigtig god.

svend loksø
Svar
#4
svend loksø Skrev:Over 10 bar syntes jeg lyder lidt volsomt tror mere på det halve en 5 til 6 stykker.
Den med de 10 bar er faktisk god nok. Det er jo ik' usædvanligt at kompressionsforholdet ligger på 10:1. Og på en tunet motor ka' det være endnu højere Smil
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
#5
Har søgt lidt på nettet på compressionen målt i tryk på 2 taktere, og det ser ud til at de fleste ligger på omkring 140-200 PSI - divider det med 0.0689475729 og så har du 9,7 til 13,8 Bar

Og det er alm. 2-taktere med kompression fra 6,5:1 til 11:1 jeg har fundet.

Så jeg tror der er noget galt hvis den kun har 5-6 Bar, hvis ellers måleren er OK.

Synes også jeg kan huske da jeg testede min Kreidler for ~10 år siden at den lå omkring 10 Bar.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tak for svarene. Der kommer lige et par tommeltotter

Desværre betyder det så at jeg skal til det med cylinder den har jo kun kørt 16.000 km. på 3 år.

Ps. Kan det gå at købe nye ringe ved Thansen ?????

svend loksø
Svar
#7
svend loksø Skrev:Tak for svarene. Der kommer lige et par tommeltotter

Desværre betyder det så at jeg skal til det med cylinder den har jo kun kørt 16.000 km. på 3 år.

Ps. Kan det gå at købe nye ringe ved Thansen ?????

svend loksø


Køb originale ringe. De holder bedre, end Thansens. Det er ihvertfald min erfaring.
Svar
#8
svend loksø Skrev:Over 10 bar syntes jeg lyder lidt volsomt tror mere på det halve en 5 til 6 stykker.

Den med olien lyder rigtig god.

svend loksø
På Agilityen, med en kompression på 11:1, skal trykket iflg. manualen være 16 kg/cm2. Da 1kg/cm2 svarer til 0,9810 bar, skal trykket altså være 16x0,981= 15,696 bar, eller 227.651 psi. Jeg ved godt, at min er en firtakter, men 10 lyder altså ikke voldsomt for mig. Det svarer nogenlunde til tommelfingerreglen om, at man ganger luftfaktoren 1,4 med kompressionsforholdet - altså i mit tilfælde, 1,4x11= 15,4 (bar ) :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Jamen så er jeg overbevist, kommer nok ikke uden om cyl. rep.

Venter lige lidt da jeg ikke er helt glad ved den kompressions måler jeg har lånt.

svend loksø
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jamen så er jeg overbevist, kommer nok ikke uden om cyl. rep.

Venter lige lidt da jeg ikke er helt glad ved den kompressions måler jeg har lånt.

svend loksø
Svar


Forum spring: