Søg Garagen Hej Gæst! Register

Mærkelig opførsel efter rem skift
#1
Min Texas Free 50/4 var begyndt at miste topfart efterhånden. Da jeg lige havde pillet begrænsninger kørte den 70km/t og 75km/t ned af bakker Grin Men den begyndte så småt at miste fart, nu flere km jeg kørte. Det endte med at den kun kørte 60, og på en god da ned af bakke og med vinden i ryggen 62 Ked af det

Sidste dag var jeg ude og kører. Der kørte den kun 57 og jeg begyndte at blive træt af, at den kørte så langsomt. Lige i min tanke lød der et ordenligt brag nede fra motoren. Jeg fik selvfølgelig et chok og slap gassen. Men jeg trillede tænkte jeg med det samme "Øv også, nu har den lige sat sig Ked af det " Men "heldigvis" var det remmen der sprang.

Jeg tog til Thansen og købte en rem til Giantco Sprint (Som er magen til min Texas), og monterede den. Jeg så at min variator havde fået lidt riser og den havde en sort streg hele vejen rundt på midten.

Da jeg så skulle ud og kører på den opførte scooteren sig lidt mærkeligt. Optrækket var blevet meget bedre Griner Men når jeg nogede ca. 30, kunne man hører at den nærmest gearede ned. Så kører den bare med meget lave omdrejninger. Jeg har haft den op på 65, hvor omdrejninger stadigt var meget lave. Ellers kører den ca. 55 - 60 og op at bakker kommer den hekt ned på 45.

Regner med den kan komme til at kører 70 igen, vis jeg får lidt flere rpm ud af den i høj fart. Når jeg holder stille og giver fuld gas, tar den omdrejninger og trækker rigtigt godt, lige indtil ca. 30.

Jeg har 5 grams ruller i nu, og jeg syntes det lyder til meget lette ruller vis jeg skal længere ned? Eller skal jeg havde tungere ruller.

Til sidst, kan det være variatoren der har taget skade, efter den gamle rem sprang?

Tak på forhånd Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den sorte streg på variatoren skal væk, det måske er den der bremser remmen. Det er fastbrændt remstøv fra den rem der sprang.Terpentin kan fjerne det.

Kan gliderøret bevæge sig sidevers i hullet på variatoren, skal den skiftes. Da jeg for nogle år siden oplevede at min rem sprang, havde den fået ødelagt variator og strålerne på krumtapspinden var pist væk.

[Image: 389.jpg]
Svar
#3
Jps skrev "Kan gliderøret bevæge sig sidevers i hullet på variatoren"

Vil det sige at den kan dreje rundt når den er på vario eller?. Forstår det ikke helt :?
Svar
#4
hellbinde Skrev:Jps skrev "Kan gliderøret bevæge sig sidevers i hullet på variatoren"

Vil det sige at den kan dreje rundt når den er på vario eller?. Forstår det ikke helt :?


Gliderøret må ikke kunne rokkes når det er nede i hullet i variatoren. Tag fat med fingrene omkring gliderøret, når det er i variatoren, og så prøv at rokke det fra side til side. Ud og ind er der sikkert ingen problemer med, med mindre der er remstøv i hullet til gliderøret, så det nemlig fast (har prøvet det).

[Image: 1589.jpg]
Svar
#5
Okay. Tusind tak for hjælpen, vil lige kigge på det imorgen Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: