Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dr.Big Hjælp - Jeg gjore jo som i sagde -MEN
#1
Jeg syntes ikke de har hjulpet så meget.Oki den har kun gået 250 km.og kører nu 55 km efter spedometer - kan det være rigtig eller er det den gl. mand der ikke kan finde ud af det - jeg har gjort følgene :
Udskiftet - udstødningen med en ny Tecno Straight
- Dyse i karborater fra sta. 72 > 76
- Ny ruller fra sta. 7,5 > 6.5
- Pillet skiven ud.
Det var så det men så sagde forhandleren til mig at han hade haft 2 stk. Dr.Big inde med smadret kobling - grundet at man havde pillet skiven ud ---- Og så bliver jeg sku navøs -- min Big er kun 1md. gl. - så jeg har ikke sovet så godt i nat --- er der nogle der kan hjælpe mig .

Hilsen Niels.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
niels Skrev:Jeg syntes ikke de har hjulpet så meget.Oki den har kun gået 250 km.og kører nu 55 km efter spedometer - kan det være rigtig eller er det den gl. mand der ikke kan finde ud af det - jeg har gjort følgene :
Udskiftet - udstødningen med en ny Tecno Straight
- Dyse i karborater fra sta. 72 > 76
- Ny ruller fra sta. 7,5 > 6.5
- Pillet skiven ud.
Det var så det men så sagde forhandleren til mig at han hade haft 2 stk. Dr.Big inde med smadret kobling - grundet at man havde pillet skiven ud ---- Og så bliver jeg sku navøs -- min Big er kun 1md. gl. - så jeg har ikke sovet så godt i nat --- er der nogle der kan hjælpe mig .

Hilsen Niels.


Der må ha' været noget andet der har været pillet ved, på de 2 andre. For en kobling smadre ikke bare sådan på grund af at man fjerner ringen. De har måske begge glemt at presse remmen ned mellem remskiverne inden de samlede variatoren? Jeg fjernede min ring, efter små 60 km's kørsel i 2001, og satte 6,2 grams ruller i, så kørte den fint (satte også en større cylinder på, ved samme lejlighed). Og 55 km/t på speedometeret, er reelt kun 45-50 km/t.

Nu kender jeg ikke den der udstødning, men hvis du har glemt at pille begrænsningen ud, så så er det måske derfor den er sløv. Begrænsningen er enten i form af en ring eller et konisk rør, sat fast med en svejseklat eller 2.
Svar
#3
Den udstødning er købt hos kgi.dk i esbjerg og jeg har pillet den prop ud i forrør - Jeg skal sltså trække 5 km fra på spidometer oki.
Svar
#4
Har du prøvet at fjerne begrænsningen i membranen? Du skal bøje metal pladerne på membranen så meget at de lige kan komme ned i motor blokken. Der måske også en metal tragt eller plade med lille hul i. Den skal fjernes. Sidder under studsen!
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#5
Det eneste jeg mangler er de membremer og måske luftfilter og mulig vis også topstk. men jeg vil lige høre jer om det virkligt ikke giver mere .
oki - jeg prøver de membremer i morgen - bøje dem ? knækker de ikke - eller skal det være med mors hånd (forsigtig)
Men det er da altid noget den er gået ned i omd. nu er den da ikke i det røde felt , det gjore den med skive nu står den på ca. 7500 - 8000 omd.
Men tak til alle - der kommer mere når det lykkes.
PS- hvor meget skulle det gi under nomale omstendigheder , sltså det jeg har lavet indtil nu ??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
niels Skrev:Det eneste jeg mangler er de membremer og måske luftfilter og mulig vis også topstk. men jeg vil lige høre jer om det virkligt ikke giver mere .
oki - jeg prøver de membremer i morgen - bøje dem ? knækker de ikke - eller skal det være med mors hånd (forsigtig)
Men det er da altid noget den er gået ned i omd. nu er den da ikke i det røde felt , det gjore den med skive nu står den på ca. 7500 - 8000 omd.
Men tak til alle - der kommer mere når det lykkes.
PS- hvor meget skulle det gi under nomale omstendigheder , sltså det jeg har lavet indtil nu ??

Du skal ikke pillle begræsningen i luftfilteret. Gør kun at du skal dyse op også bruger den mere benzin og larmer en hel del mere. Du får ingen ændring.

Membranen:

Membranen bøjer du følgene måde i begge sider. Du bliver ved lidt af gangen, bare lige indtil den lige kan komme ned i motor blokken. Din membran vil nok nærmest være "limet" fast i pakningen, så tage en lille skruetrækker ind under og buk op. Her er et billede:

[Image: 1379.jpg]


Tragten/pladen mellem studs og membran:

Kan fandme ikke finde et billede, JPS har du et? Den skal bare smides langtvæk. Gir en del bundtræk og fart!
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#7
I er semplehen nogle gæve gutter - mange tak og det vil sige at de membramer er af kundstof eller så noget , jeg mener jeg har læst et sted at man kan få dem i metak - eller skal jeg lade være og så beholde dem jeg har (kundstof ) men det er lige før jeg går ud og prøver kikke på det
Endnu tak
Svar
#8
Her er et billede af tragten som sidder under studsen. Den skal også væk.

[Image: 669.jpg]
Svar
#9
niels Skrev:I er semplehen nogle gæve gutter - mange tak og det vil sige at de membramer er af kundstof eller så noget , jeg mener jeg har læst et sted at man kan få dem i metak - eller skal jeg lade være og så beholde dem jeg har (kundstof ) men det er lige før jeg går ud og prøver kikke på det
Endnu tak

Membranpladerne på din burde da være metal, men det er måske blevet ændret på modellen? Jeg ved ikke hvor gode carbon/kunststofpladerne er på en scooter. Jeg ved bare, at de ikke duede på min gamle Yamaha 4gears.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Takker jps . jeg vil prøve at kikke på det enden i dag eller i morgen jeg har jo også købt en motercykkel lift - der er noget alle skulle have så er man fri for at få dørlig ryg og knæ - nå den skal lige sammels først . takker og bukker
Svar
#11
Jps Skrev:Membranpladerne på din burde da være metal, men det er måske blevet ændret på modellen? Jeg ved ikke hvor gode carbon/kunststofpladerne er på en scooter. Jeg ved bare, at de ikke duede på min gamle Yamaha 4gears.

Jeg har køret med carbon både på den hussar jeg har haft og på min big nu og har ikke haft problemer med Smil
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ __ _ _ _ _ _ _ _

Svar
#12
Hej Niels!

Hvis det er kan du jo kigge forbi mig på tirsdag formiddag hvis du har brug for hjælp, så kan vi lige tage den på liften og kigge på det,vil godt hjælpe dig kan give dig min adr i (PB) Smil
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ __ _ _ _ _ _ _ _

Svar


Forum spring: