Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dr.Big Hjælp - Jeg gjore jo som i sagde -MEN
#13
Kan jeg også bøje membran pladerne så langt ud på en cpi popcon? Uden af den får for meget?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Noms Skrev:Kan jeg også bøje membran pladerne så langt ud på en cpi popcon? Uden af den får for meget?

Det er ikke membranpladerne du skal bukke, men membranfjederne Blink med øjet.
Svar
#15
Du ved hvad jeg mener :wink: Men kan jeg også det?
Svar
#16
Noms Skrev:Du ved hvad jeg mener :wink: Men kan jeg også det?

Du kan sagtens bukke de 2 fjedre. Da jeg gjorde det på Yamaha'en, så pillede jeg dem af membranhuset, satte dem op i en skruestik og bukkede dem ved hjælp af en lille hammer Smil. Eller også kan du gøre som vist på billedet, på side 1 . Blink med øjet
Svar
#17
Jps Skrev:Du kan sagtens bukke de 2 fjedre. Da jeg gjorde det på Yamaha'en, så pillede jeg dem af membranhuset, satte dem op i en skruestik og bukkede dem ved hjælp af en lille hammer Smil. Eller også kan du gøre som vist på billedet, på side 1 . Blink med øjet

Pst, det hedder membranSTOP, ikke membranfjedre.

Membranbladene går op, når stemplet er i indsugningsfasen, og stoppes af membranstoppet. Når indsugningsfasen er overstået, fjedrer membranen tilbage til lukket position. Ved at bukke membranstoppet mere ud, forøger man dermed åbningen ned i krumtaphuset, og dette giver dermed en potentiel større volumenmængde luft/benzin blanding der kan komme ned i krumtaphuset.
Sammen med f.eks. en polering af det indvendige af krumtaphuset, kan det give et forbedret flow, og dermed en højere ydelse.

På PGO'erne benyttes membranstoppet også som en begrænsning. Ved at bukke membranstoppet længere ud (ikke så langt ud at du får problemer med at montere det samlede membranhus), fjerner du denne begrænsning. Dermed sørger du for at motoren ikke risikerer at komme til at "tørste" når de andre begrænsninger også er fjernet.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
DutchDK Skrev:Pst, det hedder membranSTOP, ikke membranfjedre.
Dutch


Membranstop eller membranfjedre, er lige fedt for mig Smil.
Svar
#19
Jeg siger mange tak for alle de suber gode indlæg , og jeg vil se på de membremer og den indsunings trakt i dag og i morgen vil jeg lige kontakte rc - ang. mulig hjælp.

Det er så læggert med sådan et forum - og at der er så mange man kan trække på hvis der problemer eller man er blevet for gammel til at følge bare lidt med.

Hygge Hilsen Niels.
Svar
#20
Jps Skrev:Membranstop eller membranfjedre, er lige fedt for mig Smil.
Så kalder du vel også en skovl for en spade, og en Dr. Big for en Puch Maxi ? Blink med øjet

Det minder mig om de gode gamle dage, da den nydelige dame med hat og taske kørte sin Peugeot til autoforhandleren, og klagede over at benzinforbruget absolut ikke stemte overens med det annoncerede og lovede forbrug. Tværtimod faktisk, så kørte den mere end 50 % MINDRE pr. liter.
Forhandleren undersøgte motor og karburator helt ned til mindste detalje, og kunne ikke finde noget som helst galt.
Det endte så med at mekanikeren og den nydelige dame kørte en tur, for at han kunne se om der var noget galt ved hendes måde at føre køretøjet.

Efter de havde kørt 2-3 km, sagde mekanikeren at hun godt kunne trykke chokerknappen ind igen, fordi nu var motoren varm. "Chokerknappen - Hvad er det ?" spurgte den nydelige dame så. Da mekanikeren pegede på chokerknappen, sagde damen : "Guuuud, er det en chokerknap ? Jeg har hele tiden troet at Peugeot havde sørget for en lækker detalje til os kvinder, og at det var en udtrækkelig taskeknage..."

Så du kan vel godt se, at det er vigtigt at man kalder en dingenot for en dingenot, og ikke en dims, med mindre det er en dims ? Og dermed at det også er en god ting at kalde et membranstop (på tysk producerede maskiner, kaldet et membranstyr) for et membranstop, og ikke for en membranfjeder.
Blink med øjet

Dutch
Svar


Forum spring: