Svar: 81
Tråde: 10
Tilmeldt: Aug 2007
Hey BS
Der er katalysator på udstødningrøret på min texas.
Jeg ville gerne vide om i vidste hvor meget sådan en katalysator på en 4-takter kan begrænse?
Svar: 81
Tråde: 10
Tilmeldt: Aug 2007
Hey BS
Der er katalysator på udstødningrøret på min texas.
Jeg ville gerne vide om i vidste hvor meget sådan en katalysator på en 4-takter kan begrænse?
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
shiyam Skrev:Hey BS
Der er katalysator på udstødningrøret på min texas.
Jeg ville gerne vide om i vidste hvor meget sådan en katalysator på en 4-takter kan begrænse?
Intet, da 4 takteren ikke benytter resonansbølgeprincippet i opbygningen af udstødningen.
Det eneste den katalysator (eller "røgvender" som den reelt er på de små 50 ccm maskiner) gør, er at sørge for en lidt (meget lidt) renere udstødning fra din motor så den kan overholde Euro2 og måske endda Euro3 emissionsspecifikationerne.
Dutch
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
shiyam Skrev:Hey BS
Der er katalysator på udstødningrøret på min texas.
Jeg ville gerne vide om i vidste hvor meget sådan en katalysator på en 4-takter kan begrænse?
Intet, da 4 takteren ikke benytter resonansbølgeprincippet i opbygningen af udstødningen.
Det eneste den katalysator (eller "røgvender" som den reelt er på de små 50 ccm maskiner) gør, er at sørge for en lidt (meget lidt) renere udstødning fra din motor så den kan overholde Euro2 og måske endda Euro3 emissionsspecifikationerne.
Dutch
Svar: 81
Tråde: 10
Tilmeldt: Aug 2007
DutchDK Skrev:Intet, da 4 takteren ikke benytter resonansbølgeprincippet i opbygningen af udstødningen.
Det eneste den katalysator (eller "røgvender" som den reelt er på de små 50 ccm maskiner) gør, er at sørge for en lidt (meget lidt) renere udstødning fra din motor så den kan overholde Euro2 og måske endda Euro3 emissionsspecifikationerne.
Dutch
Men det der kabel der går ud fra ventil-dækslet på min scooter er ikke sat til nogle steder?
Det er den på en giantco, den sidder nemlig det sted på luftfilterkassens rør (på en giantco), hvor katalysatoren sidder på min scooter (texas).
Svar: 81
Tråde: 10
Tilmeldt: Aug 2007
DutchDK Skrev:Intet, da 4 takteren ikke benytter resonansbølgeprincippet i opbygningen af udstødningen.
Det eneste den katalysator (eller "røgvender" som den reelt er på de små 50 ccm maskiner) gør, er at sørge for en lidt (meget lidt) renere udstødning fra din motor så den kan overholde Euro2 og måske endda Euro3 emissionsspecifikationerne.
Dutch
Men det der kabel der går ud fra ventil-dækslet på min scooter er ikke sat til nogle steder?
Det er den på en giantco, den sidder nemlig det sted på luftfilterkassens rør (på en giantco), hvor katalysatoren sidder på min scooter (texas).
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
shiyam Skrev:Men det der kabel der går ud fra ventil-dækslet på min scooter er ikke sat til nogle steder?
Det er den på en giantco, den sidder nemlig det sted på luftfilterkassens rør (på en giantco), hvor katalysatoren sidder på min scooter (texas).
Det kabel der sidder på ventildækslet er olie overløb slange, og grunden til at den sidder på ''luftfilterkassens rør'' på en sprint, er for at genbruge oliedampene, og på den måde være miljøvenlig.
Jeg har dog valgt at lade min hænge frit, og så har jeg blocket hullet på ''luftfilterkassens rør''.(Dette skyldes efter min egen tro, at scooteren kørte bare lidt hurtigere, fordi luften der kommer ind i cylinderen er koldere(Og derved sker der en bedre fyldning af cylinder) end hvis der kommer oliedampe med ind.)
Dog bare en lille teroi jeg har.
Men som Dutch siger giver det ikke noget på en 4-takter, at fjerne kat'en, uanset hvordan den er sat til, i den anden ende. :wink:
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
shiyam Skrev:Men det der kabel der går ud fra ventil-dækslet på min scooter er ikke sat til nogle steder?
Det er den på en giantco, den sidder nemlig det sted på luftfilterkassens rør (på en giantco), hvor katalysatoren sidder på min scooter (texas).
Det kabel der sidder på ventildækslet er olie overløb slange, og grunden til at den sidder på ''luftfilterkassens rør'' på en sprint, er for at genbruge oliedampene, og på den måde være miljøvenlig.
Jeg har dog valgt at lade min hænge frit, og så har jeg blocket hullet på ''luftfilterkassens rør''.(Dette skyldes efter min egen tro, at scooteren kørte bare lidt hurtigere, fordi luften der kommer ind i cylinderen er koldere(Og derved sker der en bedre fyldning af cylinder) end hvis der kommer oliedampe med ind.)
Dog bare en lille teroi jeg har.
Men som Dutch siger giver det ikke noget på en 4-takter, at fjerne kat'en, uanset hvordan den er sat til, i den anden ende. :wink: