Søg Garagen Hej Gæst! Register

Freak 45 spørgsmål
#61
Citat:Er der nogen der ved om vi kan justere på følsomheden på alarmen?
Et lille vindpust eller en hånd på sadlen udløser alarmen med den effekt at jeg faktisk ikke bruger denne da jeg ikke gider at den hyler hele tiden :oops:

Kunne vi få klarhed ang begrænsninger på Freak45 var der kun CDI eller er der også en skive/ring eller evt en skrue i gasspjældet?

Ja den med alarmen kunne være rar at høre noget om, måske cityscooter kunne finde noget frem om den??

Og Faber, jeg har fået af vide at det kun er/var cdién som er begrænset. Også via det link som er vist tidligere, står der kun den ene begrænsning.
Hvis der skulle være nogen med mere eller bedre viden så bare skriv.

Mvh
Biggestfoot
Nybegynder ang. scootere. Men veteran inden for AGF fans.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#62
Citat:Er der nogen der ved om vi kan justere på følsomheden på alarmen?
Et lille vindpust eller en hånd på sadlen udløser alarmen med den effekt at jeg faktisk ikke bruger denne da jeg ikke gider at den hyler hele tiden :oops:

Kunne vi få klarhed ang begrænsninger på Freak45 var der kun CDI eller er der også en skive/ring eller evt en skrue i gasspjældet?

Ja den med alarmen kunne være rar at høre noget om, måske cityscooter kunne finde noget frem om den??

Og Faber, jeg har fået af vide at det kun er/var cdién som er begrænset. Også via det link som er vist tidligere, står der kun den ene begrænsning.
Hvis der skulle være nogen med mere eller bedre viden så bare skriv.

Mvh
Biggestfoot
Nybegynder ang. scootere. Men veteran inden for AGF fans.
Svar
#63
Hey.

Jeg havde været på arbejde igår og da jeg skulle hjem. Startede jeg scooteren 1-2 min før jeg
skulle køre, som jeg altid gør, da jeg så synes den kører bedst. Og den startede fint og kørte også godt, indtil jeg skulle holde for et rødt lys. Da lød den meget lav i tomgang og da der blev grønt kunne jeg slet ikke give den gas. Den var lige ved at gå ud hver gang jeg bare gav en lille smule gas. Jeg gav så lidt gas som den lige kunne klare, også lige pludselig kunne den tage gas igen. Det skal siges at det jo havde regnet en del imens jeg havde været på arbejde, det har det også gjort andre dage uden at det har betydet noget.
Da jeg når hjem og skal køre ind i indkørslen, slipper jeg jo gassen og den går ud. Det har jeg aldrig prøvet den har gjort før. Jeg kunne starte den med det samme og lod den stå i tomgang og der lød den fin.

Kan det være tændrør eller noget som er lidt påvirjet af det meget dårlige vejr eller mener i det er noget helt andet??

Den har kørt 160 km og er standard.


mvh
Biggestfoot
Nybegynder ang. scootere. Men veteran inden for AGF fans.
Svar
#64
Hey.

Jeg havde været på arbejde igår og da jeg skulle hjem. Startede jeg scooteren 1-2 min før jeg
skulle køre, som jeg altid gør, da jeg så synes den kører bedst. Og den startede fint og kørte også godt, indtil jeg skulle holde for et rødt lys. Da lød den meget lav i tomgang og da der blev grønt kunne jeg slet ikke give den gas. Den var lige ved at gå ud hver gang jeg bare gav en lille smule gas. Jeg gav så lidt gas som den lige kunne klare, også lige pludselig kunne den tage gas igen. Det skal siges at det jo havde regnet en del imens jeg havde været på arbejde, det har det også gjort andre dage uden at det har betydet noget.
Da jeg når hjem og skal køre ind i indkørslen, slipper jeg jo gassen og den går ud. Det har jeg aldrig prøvet den har gjort før. Jeg kunne starte den med det samme og lod den stå i tomgang og der lød den fin.

Kan det være tændrør eller noget som er lidt påvirjet af det meget dårlige vejr eller mener i det er noget helt andet??

Den har kørt 160 km og er standard.


mvh
Biggestfoot
Nybegynder ang. scootere. Men veteran inden for AGF fans.
Svar
#65
Virker det ikke som om den kunne bruge lidt justering af tomgangen?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#66
Virker det ikke som om den kunne bruge lidt justering af tomgangen?
Svar
#67
HejBiggestfoot
Jeg spørger ang skiven da jeg har læst at fjernelese af CDI begrænsning men ikke skive i varioen kan få motoren til at stå af.. Uanset så skiller jeg nok lige varioen ad når jeg piller CDI begrænser fra igen..

Jeg har fra dag et haft problemer med tomgangen,Har haft stillet lidt på den lige da jeg fik den men skal også have stillet på den igen(124km ;-))

Men ja jeg har også store problemer med både tænding og starter i dårligt vejr samt kulde,læs el starter kan ikke bruges(den sidste uge) og først efter 2-3 forsøg på kickstarter springer den igang,dette selv efter en køre tur hvor motoren er varm.Jeg vælger dog at tolke det som et justerings problem evt ventiler el lign. Når den køre så køre den dog fint,men ja den "drukner" ved start i kryds,tror dog det er højre hånden der er for ivrig..

Jeg vælger at skrive til Henrik/city scooter ang alamen da jeg i dag på arb er blevet bedt om at unlade at bruge denne da den går igang hver gang det blæser,der køre en lastbil forbi eller andre høje lyde..
Det burde være et justerings problem.
Svar
#68
HejBiggestfoot
Jeg spørger ang skiven da jeg har læst at fjernelese af CDI begrænsning men ikke skive i varioen kan få motoren til at stå af.. Uanset så skiller jeg nok lige varioen ad når jeg piller CDI begrænser fra igen..

Jeg har fra dag et haft problemer med tomgangen,Har haft stillet lidt på den lige da jeg fik den men skal også have stillet på den igen(124km ;-))

Men ja jeg har også store problemer med både tænding og starter i dårligt vejr samt kulde,læs el starter kan ikke bruges(den sidste uge) og først efter 2-3 forsøg på kickstarter springer den igang,dette selv efter en køre tur hvor motoren er varm.Jeg vælger dog at tolke det som et justerings problem evt ventiler el lign. Når den køre så køre den dog fint,men ja den "drukner" ved start i kryds,tror dog det er højre hånden der er for ivrig..

Jeg vælger at skrive til Henrik/city scooter ang alamen da jeg i dag på arb er blevet bedt om at unlade at bruge denne da den går igang hver gang det blæser,der køre en lastbil forbi eller andre høje lyde..
Det burde være et justerings problem.
Svar
#69
Faber Skrev:HejBiggestfoot
Jeg spørger ang skiven da jeg har læst at fjernelese af CDI begrænsning men ikke skive i varioen kan få motoren til at stå af.. Uanset så skiller jeg nok lige varioen ad når jeg piller CDI begrænser fra igen..

Jeg har fra dag et haft problemer med tomgangen,Har haft stillet lidt på den lige da jeg fik den men skal også have stillet på den igen(124km ;-))

Men ja jeg har også store problemer med både tænding og starter i dårligt vejr samt kulde,læs el starter kan ikke bruges(den sidste uge) og først efter 2-3 forsøg på kickstarter springer den igang,dette selv efter en køre tur hvor motoren er varm.Jeg vælger dog at tolke det som et justerings problem evt ventiler el lign. Når den køre så køre den dog fint,men ja den "drukner" ved start i kryds,tror dog det er højre hånden der er for ivrig..
Halløj-halløj!

Det tyder på at dit batteri ikke når at bliver opladet og det er dét der driller dig mht at den ikke vil starte med el-starter.

Som jeg kan læse mig frem til, har den kun kørt 124km på en lille måned, dette betyder at du kører meget små ture. Batteriet begynder først at oplade efter 20-30 minutters kørsel og det tyder på at du ikke har kørt ad gangen.

Der er et indlæg omkring dette, skrevet af "Energi" her på Billig-Scooter.dk (Til I andre; Hvor er "Energi" egentlig - det er lang tid siden?) så kan du læse lidt nærmere... :wink:

Der sidder ellers et 7Ah batteri på din Freak, normale scootere har 4-5Ah.

P.s.: En Freak45 er ikke begrænset med skive i varioen 8) (Oops - det skrev jeg ikke... :oops: )
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#70
Faber Skrev:HejBiggestfoot
Jeg spørger ang skiven da jeg har læst at fjernelese af CDI begrænsning men ikke skive i varioen kan få motoren til at stå af.. Uanset så skiller jeg nok lige varioen ad når jeg piller CDI begrænser fra igen..

Jeg har fra dag et haft problemer med tomgangen,Har haft stillet lidt på den lige da jeg fik den men skal også have stillet på den igen(124km ;-))

Men ja jeg har også store problemer med både tænding og starter i dårligt vejr samt kulde,læs el starter kan ikke bruges(den sidste uge) og først efter 2-3 forsøg på kickstarter springer den igang,dette selv efter en køre tur hvor motoren er varm.Jeg vælger dog at tolke det som et justerings problem evt ventiler el lign. Når den køre så køre den dog fint,men ja den "drukner" ved start i kryds,tror dog det er højre hånden der er for ivrig..
Halløj-halløj!

Det tyder på at dit batteri ikke når at bliver opladet og det er dét der driller dig mht at den ikke vil starte med el-starter.

Som jeg kan læse mig frem til, har den kun kørt 124km på en lille måned, dette betyder at du kører meget små ture. Batteriet begynder først at oplade efter 20-30 minutters kørsel og det tyder på at du ikke har kørt ad gangen.

Der er et indlæg omkring dette, skrevet af "Energi" her på Billig-Scooter.dk (Til I andre; Hvor er "Energi" egentlig - det er lang tid siden?) så kan du læse lidt nærmere... :wink:

Der sidder ellers et 7Ah batteri på din Freak, normale scootere har 4-5Ah.

P.s.: En Freak45 er ikke begrænset med skive i varioen 8) (Oops - det skrev jeg ikke... :oops: )
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar
#71
City Scooter Skrev:Der er et indlæg omkring dette, skrevet af "Energi" her på Billig-Scooter.dk (Til I andre; Hvor er "Energi" egentlig - det er lang tid siden?) så kan du læse lidt nærmere... :wink:

Hvis du mener vores residente über-mekanikerguru, og Redacteur Emeritus "Energy", så er han her da stadig, og er da også blandt de indtil nu 18 tilmeldte til touringsektionen's åbningstur.

Der er stadig plads til jer, hvis I tager jer sammen, og får en maskine klar til jer selv til turen, så kan I endda hilse på ham in-persona. Blink med øjet

Dutch
Svar
#72
City Scooter Skrev:Der er et indlæg omkring dette, skrevet af "Energi" her på Billig-Scooter.dk (Til I andre; Hvor er "Energi" egentlig - det er lang tid siden?) så kan du læse lidt nærmere... :wink:

Hvis du mener vores residente über-mekanikerguru, og Redacteur Emeritus "Energy", så er han her da stadig, og er da også blandt de indtil nu 18 tilmeldte til touringsektionen's åbningstur.

Der er stadig plads til jer, hvis I tager jer sammen, og får en maskine klar til jer selv til turen, så kan I endda hilse på ham in-persona. Blink med øjet

Dutch
Svar


Forum spring: