Søg Garagen Hej Gæst! Register

Start problemer og kold i starten.
#1
Måske ved alle det i forvejen men har lige fundet ud af at hvis man sprøjter motoren og kileremen med pronto eller en anden slags fugtfjerner, hjælper det meget på start problemer og prutten i starten. Det har også hjulpet med at kileremen ikke længere hyler.

Håber det kan hjælpe nogen, måske andre nybegyndere som mig.
det er bedre at have styr på lortet end lort på styret....
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Lyder interessant, måske skulle man prøve det næste gang jeg skal have vario skjoldet af.

Hvilken del af moteren har du sprøjtet?

Pss husk at starte med stort, så bliver dit indlæg ikke flyttet til skraldespanden. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
Det er der ikke noget nyt i, specielt hvis man kører i gamle biler har det altid været en god ide at holde tændings systemet i orden. Her er det fra tændrør og tilbage til tændspolen det er følsomt. Man skal huske på, at her er der over 10.000 volt.
Ved den spænding bliver selv vand og snavs yderst strøm førende, og en lille læk eller sprække på en ledning, kan gøre at strømmen i stedet for at løbe inden i ledning til tændrør, vil løbe uden på, og til stel, med en forringet eller ingen gnist i tændrør til følge.

Pronto er godt i en snæver vending til at fortrænge vand fra tændsystemet hvis man har et akut problem. Hvad der er bedrer og som jeg altid har gjort som et led i vinterklargøring, er at tage tændledninger af for at rengøre dem, herefter har de fået silikone, med pencel.

Havde det været kileremmen på en bil ( den der trækker generator og vandpumpe) der pev, ville jeg først se på om den skulle strammes, samt evt. rense den med et opløsnings middel ( hurtig overtøring på klud) . Hvis man løser problemet med pronto, svare det nogenlunde til at skrue olie lampen ud, hvis den begynder at lyse, for at løse det problem.

I stedet for at oversprøjte motor med pronto, er WD 40 nok bedre, specielt ved el stik og skruer vil det forebygge tæring, der vil give problemer, når scooteren har fået nogle år på bagen.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#4
big7000 Skrev:Pss husk at starte med stort, så bliver dit indlæg ikke flyttet til skraldespanden. :wink:

Det har jeg så ordnet for Kimaf dennegang. Smil
Svar
#5
big7000 Skrev:Pss husk at starte med stort, så bliver dit indlæg ikke flyttet til skraldespanden. :wink:

Det har jeg så ordnet for Kimaf dennegang. Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Sidste bemærkning om regler/store bogstaver.

Læs paragraf 2: http://www.billig-scooter.dk/profile.php?mode=register
Den er blevet ændret!
Svar
#7
Sidste bemærkning om regler/store bogstaver.

Læs paragraf 2: http://www.billig-scooter.dk/profile.php?mode=register
Den er blevet ændret!
Svar


Forum spring: