Søg Garagen Hej Gæst! Register

Cdi med/uden Begrænsning
#13
c3s Skrev:Måske forde den får flere omd. Når den får flere omd. skal den ikke bruge så mange kræfter på at komme op i fart , hvis den ikke fik mange omd vil den blive langsom efterhånden som den kommer op i fart

Men det er kun en teori og det er sikkert helt hen i vejret. lol

c3s
Maksimale omdrejninger er ikke lig med mest kraft (hverken hk eller vridningsmoment ). Det optimale omdrejningstal, både når det gælder maks. ydelse hk (på min 2,4 kW ved 7.500o/m) og vridningsmoment (på min 3,2Nm ved 7.000o/m), ligger under det maksimale omdrejningstal, og på min ligger det klart indenfor det, en begrænset cdi tillader. De ekstra omdrejninger en ubegrænset cdi vil tillade, giver således ikke mere kraft, men vil i bedste fald tillade, at maskinen kan køre lidt hurtigere på toppen - hvis motoren ellers kan trække maskinen med flere omdrejninger på toppen :wink: Accellerationen er derimod bedst, hvis gearingen holder motoren ved de optimale omdrejninger (omdrejninger for bedste vridningsmoment). Hvis du ikke på lige vej oplever, at motoren "sætter ud" ved en bestemt makshastighed, så skal du ikke regne med, at en ubegrænset cdi vil give højere tophastighed. Du kan evt. finde makshastigheden, den begrænsede cdi tillader, ved at køre ned ad bakke, og høre/se, hvornår cdi'en slår fra. For en Agility, ligger begrænsningen ved omkring 65 km/t på spedometeret, hvilket svarer til omkring 55 "rigtige" km/t. På min, giver den ubegrænsede cdi mulighed for, at jeg på lige vej kan komme op på en 5-10 km/t mere på speedometeret Fortvivlethock: altså maks 5 km/t i virkeligheden. I medvind, og bakke ned, vil du selvsagt kunne mærke større forskel. På en god dag, med solen i ryggen, medvind og jævn bakke ned, kan dit speedometer sikkert vise 80, med en ubegrænset cdi (mit speedometer går kun til 80 svarende til 68,8 km/t gps). Skal du højere op, er det ikke nok med, bare at fjerne skiven og udskifte cdi.

En mærkbar forbedring af accellerationen, kan du få ved at udskifte varioen med en bedre - f.eks. en Multivar. På min, har det betydet, at jeg nu ikke mere har problemer med at følge pænt med en standard 2-takter i optrækket :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Hej hvad er det for et vaiosæt du snakker om og hvor kan man få det.

c3s
Svar
#15
c3s Skrev:Hej hvad er det for et vaiosæt du snakker om og hvor kan man få det.

c3s

http://speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=268
Svar
#16
Passer det så også til min gianco sprint .
Svar
#17
c3s Skrev:Passer det så også til min gianco sprint .

Ved faktisk ikke, men jeg synes at have læst noget herinde om, at man så skulle have elstarteren af hvis man ville have en Multivar, men er absolut ikke sikker.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Hmm det er da noget lort hvis det er tilfældet hvis den passer på kymo agillity og boritan hvorfor kan den så ikk passe på en gianco sprint det er jo bægge 4 takter ?
Svar


Forum spring: