Svar: 67
Tråde: 17
Tilmeldt: Mar 2008
Hej alle sammen.
Jeg kører rundt på en Aprillia ditech fra 1999 den har tun udstødning, cylinder, kaburator og vario. den kører bare super godt indtil for nogle dage siden hvor jeg var ude og kører en lille tur.
Den begyndte først sådan at hakke en lille smule i det og så i 1 sek gik den bare ud. Jeg lod den stå stille i 10 min også prøvede jeg og starte den igen det var svært men den kunne godt starte og så kørte jeg 100 meter også gik den ud igen.
Hver sød og hjælp mig ved ikke selv sindssyg meget om knallerter.
Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
En Ditech er nok noget af det mest svære at fejlsøge på.
Det eneste jeg mener at vide er at der skal være et "panel" eller noget lignende hvor man kan aflæse fejlkoder.
Det kan være en lille ting som tændrøret men det kan også være kompressoren, ja det kan være 100ting på de injecktion motorer.
Tror desværre ikke det for os er nemt at rådgive lige specielt her.
Du må nok omkring din scooterpusher desværre. sorry
Svar: 151
Tråde: 5
Tilmeldt: Oct 2007
Ømm er du nu helt sikker på det er en Aprilia ditech du køre på.? Jeg undre mig fordi der står du har en 19mm karburator på,det kan ikke lade sig gøre at køre med en alm karburator på en ditech hvad jeg ved af.
Noget andet er jeg mener også de først kom i år 2000 eller var det 2001 men jeg kan self. tage fejl. :wink:
Mvh.Christian Hansen
Svar: 151
Tråde: 5
Tilmeldt: Oct 2007
Ømm er du nu helt sikker på det er en Aprilia ditech du køre på.? Jeg undre mig fordi der står du har en 19mm karburator på,det kan ikke lade sig gøre at køre med en alm karburator på en ditech hvad jeg ved af.
Noget andet er jeg mener også de først kom i år 2000 eller var det 2001 men jeg kan self. tage fejl. :wink:
Mvh.Christian Hansen
Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
Christian H
Der var du mere vågen end jeg var. Måske det er en alm SR50 han kører på?
Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
Christian H
Der var du mere vågen end jeg var. Måske det er en alm SR50 han kører på?
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
En DITEC (hvis det er sådan en) er nu ikke så forskellig fra en karburatormodel på de fleste punkter. Den har brug for tre ting for at køre: Kompression, strøm og benzin.
Kompressionen checker du ved at mærke modstanden i kickstarteren hvis du har en - ellers må du trykke på starteren og lytte efter om den lyder anderledes end normalt. Er der røget en stempelring eller noget andet mekanisk burde du kunne høre eller mærke det.
Forhåbentligt er der ikke noget mekanisk galt, så gå videre med at checke strømmen dvs. tændrøret. Skru det ud og check om elektroderne er kortsluttede af en slagge eller lignende. Hvis ikke så check om der er gnist. Mangler den, så står den på fejlsøgning i det elektriske system.
I modsat fald er det benzinen. Start med at checke benzinfiltret. Jeg ved ikke hvor det sidder på en Aprilla, men alle indsprøjtnings-scootere har et eftersom de er ekstra følsomme overfor snask i føden. På Runneren sidder det i højre side under fod-skjoldet. Måske trænger det til rensning? Tag evt. benzinslangen af så tæt på motoren som du kan komme til og tryk starteren kortvarigt. Kommer der benzin? (pas på - det er brand farligt)
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
En DITEC (hvis det er sådan en) er nu ikke så forskellig fra en karburatormodel på de fleste punkter. Den har brug for tre ting for at køre: Kompression, strøm og benzin.
Kompressionen checker du ved at mærke modstanden i kickstarteren hvis du har en - ellers må du trykke på starteren og lytte efter om den lyder anderledes end normalt. Er der røget en stempelring eller noget andet mekanisk burde du kunne høre eller mærke det.
Forhåbentligt er der ikke noget mekanisk galt, så gå videre med at checke strømmen dvs. tændrøret. Skru det ud og check om elektroderne er kortsluttede af en slagge eller lignende. Hvis ikke så check om der er gnist. Mangler den, så står den på fejlsøgning i det elektriske system.
I modsat fald er det benzinen. Start med at checke benzinfiltret. Jeg ved ikke hvor det sidder på en Aprilla, men alle indsprøjtnings-scootere har et eftersom de er ekstra følsomme overfor snask i føden. På Runneren sidder det i højre side under fod-skjoldet. Måske trænger det til rensning? Tag evt. benzinslangen af så tæt på motoren som du kan komme til og tryk starteren kortvarigt. Kommer der benzin? (pas på - det er brand farligt)
Svar: 67
Tråde: 17
Tilmeldt: Mar 2008
Det er en aprillia sr50 ditech med tun kaburator 19mm. den er iværtsfald vandkølet.
Men tak for svarene prøver mig lige frem med at rense kaburatoren og se om der er gnist.
Svar: 67
Tråde: 17
Tilmeldt: Mar 2008
Det er en aprillia sr50 ditech med tun kaburator 19mm. den er iværtsfald vandkølet.
Men tak for svarene prøver mig lige frem med at rense kaburatoren og se om der er gnist.
Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
Muligt men så er der sat en anden motor på eller bygget om da Ditech er med indsprøjtning, dvs nul karburator?
Svar: 595
Tråde: 34
Tilmeldt: Jul 2007
Hvordan kan der være en karburator på en Ditech? De kører jo som navnet siger med Ditech indsprøjtning.