Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min Big max vil ikke starte?
#1
Hejsa.
Jeg har en PGO big max, fra 2005, den har gået 5500 km. Den har stået stille i et halvt år, da jeg satte den ind, kørte den ubeklageligt, men da jeg her for 3 uger siden, ville starte den, ville den bare ikke.
Jeg har skiftet tændrør(gnister fint), renset kaburator og luftfilter, skiftet benzin. Men den vil stadigvæk ikke igang. Den står og snurrer, og den er maginaler, fra at starte.
Nogen foreslag til mit næste træk?

På forhånd tak for hjælpen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Måske din membran der gaber en smule?
Ville også, hvis det var mig, skifte pakningerne ved cylinder/ top og ved membranen.
Bare for at eliminere evt utætheder.

Når du forsøger starte den, så riv luftfilteret af og hold din hånd for istedet.
Så hjælper du den med lettere at kunne starte hvis den altså vil.
Du er sikker på at din vacuumpumpe sender benzin ned?

Svar
#3
Vaccumpumpe? Hvor sidder sådan en henne? har prøvet det med kaburator, men det er det samme.
Tror du at pakningerne er blevet møre, efter så lang tid?
Svar
#4
Sofus Skrev:Vaccumpumpe? Hvor sidder sådan en henne? har prøvet det med kaburator, men det er det samme. Tror du at pakningerne er blevet møre, efter så lang tid?
Vacuumhanen sidder i nærheden af din benzintank, følg slangen fra karburatoren og op mod benzintanken. Vacuumhanen er som regel sådan en rund ting med 3 studser på.

Mht til pakningerne, muligvis men det er mest for at undgå utætheder at jeg foreslår det.
Tjek din membran, sidder under studsen som karburatoren sidder fast på Smil

Bliver din hånd fugtig når du sætter den for indsugningen?

Svar
#5
Jah min hånd bliver fugtig når jeg sætter den op til kaburatoren, så den må vel fungerer. Måske har det nok også noget at gøre med at jeg starte den på elstart, og ikke på kick? Min kick virker nemlig ikke.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det burde ikke være nogen forskel på kick og elstart, med mindre startdrev, batteri eller sådan noget er defekt, lyder dog ikke sådan.

Prøv at give den en snaps (Startspray) måske kan det live op i den.
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#7
Her til aften har jeg prøvet at give den lidt æter i kaburator, men der er ingen forskel. Såh imorgen ryger den sgu en tur til mekanikeren. Det ligger vel forhåbentlig i størrelsesorden 0-1000kr.? da ikke mere?
Svar
#8
Sofus Skrev:Her til aften har jeg prøvet at give den lidt æter i kaburator, men der er ingen forskel. Såh imorgen ryger den sgu en tur til mekanikeren. Det ligger vel forhåbentlig i størrelsesorden 0-1000kr.? da ikke mere?

Svært at sige, som oftes er en times arbejdsløn omkring 400 kr. Gav den slet ingen "prutter" fra sig ved brug af startspray, for hvis det er knist burte det meget brandbare æter brænde kort. Det er merer antændeligt end benzin!
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#9
Nejh. Der kom ingen prutter, fra udstødningen? Æteren gav ingen ændring af lyden ved start. Såh måske er det tændrøret?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Sofus Skrev:Nejh. Der kom ingen prutter, fra udstødningen? Æteren gav ingen ændring af lyden ved start. Såh måske er det tændrøret?

Der sker hvetfald ikke noget ved at prøve med et nyt!
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#11
Hej Sofus..

Nu ved jeg ik om jeg har overset det, men bliver dit tændrøret egentlig vådt??.

Mvh.
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: