Søg Garagen Hej Gæst! Register

Batteri til ur
Hej i forummet, på min t-rex er uret gået dødt. Er der nogen der ved hvilket slags batteri der sidder og hvor det sidder og om det er besværligt at skifte

mvh
Aero
Aero
PGO T-Rex 50cc
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Her et billede af uret set fra bunden af Smil.

[Image: 1677.jpg]

På batteriet står der Alkaline Gell og GP186. Bunden af uret er skruet fast med 4 meget små stjerneskruer, plus 2 lidt større til monteringen i instrumentskjoldet.

Batteriet koster vist i omegnen af en 50'er, mens hele uret koster ca. 300 kr.
Batteriet burde kunne købes i en urforretning (måske lidt billigere der?) Ellers hos en forhandler af PGO.
Svar
Tak for det hurtige svar, ved du hvor meget der skal skilles ad for at komme til uret?
Aero
PGO T-Rex 50cc
Svar
aero Skrev:Tak for det hurtige svar, ved du hvor meget der skal skilles ad for at komme til uret?

Du skal ha' spejle, speedometerkonsol/instrumentpanel a' (sidder fast med 3 stjerneskruer). Speedometerkablet skal afmonteres (den del der sidder på selve speedometeret). Og så er det bare de 2 skruer der holder uret på plads som skal af. Konsolen sidder i nogle hakker, så når du har skruet de 3 skruer ud, skal der vrikkes lidt (med forsigtighed) så tapperne ikke knækker.

Sådan ser der under instrumentpanelet.
[Image: 1678.jpg]
Svar
Det burde jeg kunne finde ud af. Tak for oplysningerne
Aero
PGO T-Rex 50cc
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Synes det er lidt synd at brugeren ikke selv har takket Jps har disse indlæg.
Det er dejligt at se når brugere besværer sig selv med at uploade billeder for at hjælpe bedst muligt.

Derfor >> [Image: thumb_up.gif] << herfra mig!
Svar
SLK Skrev:Synes det er lidt synd at brugeren ikke selv har takket Jps har disse indlæg.
Det er dejligt at se når brugere besværer sig selv med at uploade billeder for at hjælpe bedst muligt.

Derfor >> [Image: thumb_up.gif] << herfra mig!

Jeg takker mange gange. :oops: Smil
Svar
aero Skrev:Tak for oplysningerne.

Helt iorden. Det kan jo være du kan hjælpe mig en dag?? Grin.
Svar
Jps findes der et billed af en schoter del som du ikke har i arkivet så post det venligst her.

Med venlig hilsen

Svend Loksø
Svar

svend loksø Skrev:Jps findes der et billed af en scooter del som du ikke har i arkivet. Så post det venligst her.

Med venlig hilsen

Svend Loksø

Og hvilken scooterdel, skulle det så ikke være?? Smil
Svar
Jps Skrev:Her et billede af uret set fra bunden af Smil.

http://www.billig-scooter.dk/galleri/1677.jpg

På batteriet står der Alkaline Gell og GP186. Bunden af uret er skruet fast med 4 meget små stjerneskruer, plus 2 lidt større til monteringen i instrumentskjoldet.

Batteriet koster vist i omegnen af en 50'er, mens hele uret koster ca. 300 kr.
Batteriet burde kunne købes i en urforretning (måske lidt billigere der?) Ellers hos en forhandler af PGO.

Og for at gøre processen endnu nemmere end som du beskriver, kan du undlade at skrue de fire små skruer ud. Lad dem sidde.

I det klare plastik på uret ret under det lille batteri, er et låg som kan drejes ud med en stor flad skruetrækker. Kan lige anes på billedet. Ligesom på en cykelcomputer/lign.

Bare lidt info da det er lidt nemmere at håndtere. Og hvorfor gøre det sværere end højst nødvendigt. Blink med øjet
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
Lehmann Skrev:Og for at gøre processen endnu nemmere end som du beskriver, kan du undlade at skrue de fire små skruer ud. Lad dem sidde.

I det klare plastik på uret ret under det lille batteri, er et låg som kan drejes ud med en stor flad skruetrækker. Kan lige anes på billedet. Ligesom på en cykelcomputer/lign.

Bare lidt info da det er lidt nemmere at håndtere. Og hvorfor gøre det sværere end højst nødvendigt. Blink med øjet

Det havde jeg sørme glemt. :oops: Smil
Svar

Forum spring: