Søg Garagen Hej Gæst! Register

Så skal knallerten købes! [Knallert købt!]
#1
Har fundet knallerten jeg vil købe.

Jeg skal huske at lave slutseddel. Men hvor finder jeg en sådan der er færdiglavet? Eller hvad gør jeg?
Sælger har afmeldt forsikring, så får ingen papirer med. Er det et problem så længe jeg ikke kører på knallerten?
Jeg vil tjekke stelnummer - men så skal man fandme møde op fysisk med knallerten på politistationen. Kan der gøres noget andet :S ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Excile Skrev:Har fundet knallerten jeg vil købe.

Jeg skal huske at lave slutseddel. Men hvor finder jeg en sådan der er færdiglavet? Eller hvad gør jeg?
Sælger har afmeldt forsikring, så får ingen papirer med. Er det et problem så længe jeg ikke kører på knallerten?
Jeg vil tjekke stelnummer - men så skal man fandme møde op fysisk med knallerten på politistationen. Kan der gøres noget andet :S ?

Nej, det er op til den lokale politistation, hvordan de implementerer proceduren. Grunden til at din politistation har valgt at gøre det ved personlig fremmøde, er at så kan de tage scooteren i besiddelse såfremt den er meldt stjålet.
Bed den nuværende ejer om at tage scooteren med til politistationen, og møde dig der. Har han intet at skjule, vil han gerne gøre det, for at få salget istand.

Den manglende forsikring, hvis man skal helt ud i lovens bogstaveligste forstand, gør at den ikke må færdes på offentlig vej, ej heller trækkende. Den skal transporteres 30 cm over vejbanen, dvs på en trailer eller i en varevogn.

Dutch
Svar
#3
Excile Skrev:Har fundet knallerten jeg vil købe.

Jeg skal huske at lave slutseddel. Men hvor finder jeg en sådan der er færdiglavet? Eller hvad gør jeg?
Sælger har afmeldt forsikring, så får ingen papirer med. Er det et problem så længe jeg ikke kører på knallerten?
Jeg vil tjekke stelnummer - men så skal man fandme møde op fysisk med knallerten på politistationen. Kan der gøres noget andet?

Slutsedlen er her: Slutseddel.

Der må/skal forefindes nogle papirer på scooteren, ellers køber du den ikke. En kopi af ansvarsforsikringen, med den tidligere ejers navn og adresse plus scooterens stel/motornummer, skulle være nok. Og der er kun at møde op på stationen for at få tjekket stelnummeret, hvis politiet forlanger det.
Svar
#4
Excile Skrev:Har fundet knallerten jeg vil købe.

Jeg skal huske at lave slutseddel. Men hvor finder jeg en sådan der er færdiglavet? Eller hvad gør jeg?
Sælger har afmeldt forsikring, så får ingen papirer med. Er det et problem så længe jeg ikke kører på knallerten?
Jeg vil tjekke stelnummer - men så skal man fandme møde op fysisk med knallerten på politistationen. Kan der gøres noget andet :S ?
Næh, der er ikke meget andet at gøre, hvis de ikke vil oplyse noget over telefonen Græder Formålet med, at man skal møde op med dyret, er nok, at de så evt. kan få fingrene i dyret, hvis det er efterlyst.

Skulle du undlade at tjekke hos politiet, kan du jo tage chanchen, og købe den af en, med gyldig legitimation. Så vil du altid kunne dokumentere både købet og sælger. Er dyret så "varmt", og ejer melder sig, skal du dog pænt aflevere maskinen, uden at få noget for den, bortset fra evt. udgifter til forbedringer, du måtte have foretaget. Købsbeløbet må du så selv se, om du kan få hevet ud af sælger. Med en ordentlig dokumentation for, at du har handlet i god tro, vil politiet nok være dig behjælpelig med at overtale sælger :twisted:
Politiet har en standardkontrakt på deres hjemmeside, du kan printe ud og bruge:
http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/58E5DB...3_0606.pdf

Husk især den del med legitimation :wink:
PS! Jeg ville måske tilføje på slutsedlen: Handlen er betinget af, at knallerten kan forsikres (lovpligtig ansvarsforsikring)
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Sælger har hverken det ene eller det andet, desværre. Det er en far der sælger sin søns knallert, så min fornemmelse siger "go". Men for 7000kroner vil man gerne være på den HELT sikre side. Han er forresten også i besiddelse af en instruktionsbog, hvilket jo er et godt tegn. Men det kan vel umiddelbart ikke bruges til det store?

Hvad mens der med "Handlen er betinget af, at knallerten kan forsikres (lovpligtig ansvarsforsikring)"? Enhver knallert kan vel forsikres? Eller hvad..

Det er et rigtigt godt tilbud. Hjelm, lås og sort kymco agility (synes den sorte er vildt fræk Grin) der kun har kørt 900km, og står vildt flot - 6800 ,-

Næste skridt er at ringe rundt til forskellige politikredse, og prøve at få noget ud af dem med stelnummer - og selvfølgelig at få stelnummer ud af sælger, og evt. noget papir.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Excile Skrev:Næste skridt er at ringe rundt til forskellige politikredse, og prøve at få noget ud af dem med stelnummer - og selvfølgelig at få stelnummer ud af sælger, og evt. noget papir.

Det får du ikke noget ud af, med mindre du er bosiddende i deres politikreds. Modsat populær opfattelse, så er de ansatte i etaten IKKE dumme, og ved godt hvordan folk vil forsøge at omgå procedurerne. Blink med øjet

Dutch
Svar
#7
Hej og godt nytår.
Det med at der står at handlen er betinget af at den kan forsikres. Er en form for garanti over for dig, med at den ikke er stjålet. For er den det kan den jo ikke forsikres. På den måde har du også sælgers underskrift på at han står inde ved at den ikke er det.

Men det er nu altid rart med er servis bog. For hvis nu der stadi er garanti på den. Hvis alle servis er overholdt. Og i den bog står der vel også noget med motor nummer. og om hvornår den skal til næste eftersyn og såvidere.

Men ellers er det jo en ok pris. For en nyere brugt knallert.

Men der jo også mange andre maskiner. Som er nye til næsten samme pris. Dog plus levering. Og man skal selv ud og købe udstyret.

Og hvorfor ikke bare tage den med ned til politiet. Det sker der jo ikke noget ved.
Med mindre den er varm. Eller voldtunet. Hvilket ikke er nødvendigt med en 4-T´er.

Og nej du kan ikke lave en forsikring på en knallert som er importeret af en selv.
Og heller ikke på en pit-bike.
Men det ved ikke alle forsikrings selskaber hvad er. når bare man ringer ind og siger dens navn og stel nummer. så er den forsikret. men må ikke bruges på offentlig vej.
Svar
#8
Der står IKKE i standardformularen noget om, at handlen skal være betinget af, at den kan forsikres, men som en og anden allerede har luret, så er denne foreslåede tilføjelse (af mig), en lidt lusket måde at gardere sig på :wink: Skulle knallerten nemlig vise sig at være meldt stjålet hos forsikringerne og/eller politiet, er købet ugyldigt og skal gå tilbage. Er man derfor rigtig ondskabsfuld, kan man sagtens vente med at tjekke stelnummer, til efter parterne har skrevet under, og så efterfølgende få tjekket nummeret. Skulle det så vise sig, at det er kostervarer, der er blevet handlet med, har politiet jo hælerne. Det er derfor vigtigt med legitimationen - pasnummer, kørekortnummer osv.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
kragen Skrev:Der står IKKE i standardformularen noget om, at handlen skal være betinget af, at den kan forsikres, men som en og anden allerede har luret, så er denne foreslåede tilføjelse (af mig), en lidt lusket måde at gardere sig på :wink: Skulle knallerten nemlig vise sig at være meldt stjålet hos forsikringerne og/eller politiet, er købet ugyldigt og skal gå tilbage. Er man derfor rigtig ondskabsfuld, kan man sagtens vente med at tjekke stelnummer, til efter parterne har skrevet under, og så efterfølgende få tjekket nummeret. Skulle det så vise sig, at det er kostervarer, der er blevet handlet med, har politiet jo hælerne. Det er derfor vigtigt med legitimationen - pasnummer, kørekortnummer osv.
"Hør her, knallerten var stjålet, jeg vil have handlen til at gå tilbage"
"desværre, jeg har ikke pengene selvom du har ret."

Den holder bare ikke. I princippet kunne man trække ham i retten osv, men det er ikke det værd.

Der er nogle alarmklokker der ringer hos mig:
Det er en far, som sælger knallerten for sin søn. Der er ingen kvittering. Forsikringen er opløst da den ikke bruges mere - men der findes alligevel ingen papirer på forsikringen?

Jeg er ikke tryg ved det. Prøver at ringe til politiet og forsikring imorgen. Hvis intet hjælper må jeg snakke med sælger, og få ham til at fremskaffe nogle papirer. Jeg vil være sikker - andet holder ikke. Der er simpelthen for meget der er usikkert her.

Tusinde tak for hjælpen indtil videre Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ja det med at handle privat. Kan komme til at koste dig dyrt hvis den er stjålet..

Så evt kan du jo sammen med sælger mødes oppe ved politiet, når handlen skal foretages.Og først handle efter den er blevet tjekket. Hvis ikke han vil gøre det. Ville jeg lade handlen stå.

Og så give de sidste 4000kr ud. Og købe en helt ny knallert i stedet. På den er der jo både papir
og to års garanti.

Og ellers kan du lade den forsikre i dit navn, før handlen, for så ville din forsikring undersøge hos politiet om den er varm. Og er den det ville din forsikring melde tilbage at det ikke kan lade sig gøre da den er varm. Men så er det din som har den forsikret, og derfor står som eger af dyret. På den bagrund,kan du blive dømt,for at ha en stjålet knallert i dit navn. da du jo har forsøgt at forsikre den. Det gør man jo normalt kun hvis man er eger af knallerten. men så kan du jo bare sende politiet videre til den person som har knallerten ståendene. Hvis den stadi står der.

Så mit råd må være, find en med fuld papir og servisbog.

Eller en helt ny. lidt dyrere. Men helt sikkert er den ikke varm.
Svar
#11
Excile Skrev:"Hør her, knallerten var stjålet, jeg vil have handlen til at gå tilbage"
"desværre, jeg har ikke pengene selvom du har ret."

Den holder bare ikke. I princippet kunne man trække ham i retten osv, men det er ikke det værd.

Der er nogle alarmklokker der ringer hos mig:
Det er en far, som sælger knallerten for sin søn. Der er ingen kvittering. Forsikringen er opløst da den ikke bruges mere - men der findes alligevel ingen papirer på forsikringen?

Jeg er ikke tryg ved det. Prøver at ringe til politiet og forsikring imorgen. Hvis intet hjælper må jeg snakke med sælger, og få ham til at fremskaffe nogle papirer. Jeg vil være sikker - andet holder ikke. Der er simpelthen for meget der er usikkert her.

Tusinde tak for hjælpen indtil videre Smil
Det er altid sundt, at være skeptisk :wink: så gør, hvad du føler dig mest tryg ved, men husk lige - og jeg ved godt, at jeg nu får på puklen - er man under 18, er man umyndig Fortvivlethock: så jeg ville have været mere end skeptisk, hvis det IKKE var faderen, der skulle underskrive. En underskrift fra en umyndig, er ikke meget værd. Hvor gammel er du selv?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
Kragen - det med faren er sådan set også fint nok, det var bare for at nævne omstændighederne omkring. Altså, han sælger en knallert for sin søn der har fået kørekort. Hvor lang tid har den stået, siden forsikringen allerede er ophævet og papirene smidt væk :S? Kan det med "far" være en undskyldning for at sige "øhh, jeg ved ikke noget med kvittering".

Jeg er selv 16 Smil
Svar


Forum spring: