Søg Garagen Hej Gæst! Register

Så skal knallerten købes! [Knallert købt!]
#49
skodacarsten Skrev:Ja helt bestemt det er . Men er bange for at han ikke fatter en dyt..
Men han forstår det nok hvis man tilbageholder hans ris i en uges tid.
Til ALLE de lak fejl er rettet.. :twisted:

Griner

Så må Cityscooter jo i arbejde... Sådan er det når man køber til fra RIS-land :wink:
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
JA ikke. Overvejer også at sætte konens maskine ind i stuen så den kan blive helt tør.
Og så ellers Dyppe den i tekstyl. inden den skal ud og køte i saltet.
Svar
#51
skodacarsten Skrev:JA ikke. Overvejer også at sætte konens maskine ind i stuen så den kan blive helt tør.
Og så ellers Dyppe den i tekstyl. inden den skal ud og køte i saltet.

Ja, gør du det. Og så tag nogle billeder og lav en guide, det kunne være alletides?
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#52
Tilslutter mig Kragens holdning til garage, modsat en MC er en scooters ædlere dele beskyttet noget af skjoldene. Selve stellet bekymrer mig ikke, der er et rørstel, og ruster ikke op på samme måde som biler gør det. Men tag skjoldene af og spray godt med olie over alt, og brug en lille pensel for at komme ind i krogene, olie trænger ind alle vegne og beskytter rigtigt godt, eks. vil en fin olie trænge ind i gevind på karburatorens små skruer, og skal du på et tidspunkt pille her vil de ikke være tæret fast. Adskil samtlige stik og giv dem olie, så har du forebygget ir i dem, med dårlig forbindelse til følge senere hen, det er også min erfaring at der er her kineserne sommetider har været lige lovlig hurtige, i hvert fald har det næsten altid været i samling af stik det har været galt, på de motorcykler hvor jeg har hørt om problemer.

ps.
Hverken på min Puma, der var to år gammel da jeg solgte den , eller på lifan´en er der nogen rust overhoved. Men hvis man misrygter sin maskine, ja så ruster den helt ligesom alle andre.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#53
Ville jeg også prøve på, hvis jeg får lov at have den inde i huset et par dage.
Tror ikke hun vil undvære den så længe...

Men ville desvære være det helt rigtige at gøre men en knallert der nede fra.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
LETSINDIG Skrev:Tilslutter mig Kragens holdning til garage, modsat en MC er en scooters ædlere dele beskyttet noget af skjoldene. Selve stellet bekymrer mig ikke, der er et rørstel, og ruster ikke op på samme måde som biler gør det. Men tag skjoldene af og spray godt med olie over alt, og brug en lille pensel for at komme ind i krogene, olie trænger ind alle vegne og beskytter rigtigt godt, eks. vil en fin olie trænge ind i gevind på karburatorens små skruer, og skal du på et tidspunkt pille her vil de ikke være tæret fast. Adskil samtlige stik og giv dem olie, så har du forebygget ir i dem, med dårlig forbindelse til følge senere hen, det er også min erfaring at der er her kineserne sommetider har været lige lovlig hurtige, i hvert fald har det næsten altid været i samling af stik det har været galt, på de motorcykler hvor jeg har hørt om problemer.
Okay, det havde jeg ikke regnet med Smil Men jeg vil lytte til hvad i siger og prøve kræfter med det. Kan du evt. finde et produkt du synes ville være passende på Thansen? Kan være jeg kan finde noget tilsvarende et andet sted, men bare så jeg har noget at navigere efter Smil

Nu har jeg aldrig prøvet at tage skjoldene af sådan en fætter. Men handler det bare om at skrue lidt de rigtige steder, og derefter bare give olie overalt hvor det ser ud til at kunne hjælpe?
Svar
#55
Excile Skrev:Nu har jeg aldrig prøvet at tage skjoldene af sådan en fætter. Men handler det bare om at skrue lidt de rigtige steder, og derefter bare give olie overalt hvor det ser ud til at kunne hjælpe?

Skru', Skru' & atter skru' Smil

Men skruerne har det med at miste gevind, hvis man ikke skruer ordenligt...
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#56
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1595...2027215919
Dette kan være et ok produkt til at forhindre rusten i at angribe din nye knallert.

Og pas nu på at du ikke knækker noget når den bliver skildt ad. Ville jo være trist.

Ps. dette produkt er til at behandle stellet med. Og ikke til kabler og diverse stik.
Svar
#57
Det er et udmærket produkt, men bitumen er en gang klæbrig snask, der lugter. Jeg ville nok forsøge at få fat i noget Dinitrol, der er voksbaseret. Hvis du er heldig, kan du tigge noget hos en Dinitrol-rustbeskytter, ellers har Harald Nyborg haft det.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
Ja Dinitrol er nu også bedre i mine øjne. Men sku jo være fra Thansen..
De har jo ikke det bedste produkt til den opgave.
Men det som Harald Skrald har er heller ikke i samme kvalitet som det dinitrol folket har.
Men der er jo mange steder man kan møde en ægte Dinitrol-mand.
Han bytter gerne en halv liter for en flok basser til kaffen.
Svar
#59
Noget af det mest bøvlede ved at lave scooterer er at få skjoldene af, her er der visse typer som altid kommer til at ødelægge noget. Nu er jeg ikke typen der bruger vold, det har min lange erfaring lært mig ikke betaler sig, men nogen lader sig friste.

Vi er vil heller ikke alle lige fingernemme, eller udstyret med evner eller erfaring, som gør at man kan gennemskue hvordan det bedst kan adskilles og samles igen, uden at der er noget der knækker.

Specielt de selvskærende skruer skal man være forsigtig med, når de skal på igen lader mange sig friste, og bare kværner den i, på den måde holder de ikke til mange gange, her skal man være forsigtig, og have en fingerspids fornemmelse for, at skruen har fanget rigtigt i det gamle gevind, kan den ikke skrues i med to fingere skal man forsøge forfra for at få den til at fange rigtig.

Som før skrevet bekymre stellet mig ikke, og her bruger jeg olie, det virker fint, men holder selvfølgelig ikke så længe som textyl eller lign.

Af olie kan du bruge WD 40 det kan spyes på og fås alle steder, men alt kan bruges. Et af de bedste midler til beskyttelse er Alu duard http://www.shipshop.dk/alu_guard___maste...-1067.html selv hvis du tørre det overskydende af med en klud, vil der blive en tynd oliefilm tilbage der vil beskytte mod tæring. Eks. kan du bruge det til fælge og bremsetøjet . selvfølgelig minus skiven og klodserne.

Skodacarsten
Hvad er forskellen på sprøjtemaling og pulverlakering?
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#60
Forskellen på almindelig spraymaling kontra pulver.
Med spraymalingen er det kun det som du rammer der bliver malet. Med lak
tåger og løbere til følge.

Med pulveret.Sætter man strøm til stellet og dette gør at det bliver magnetisk.
Der efter puster man pulver på. Dette ville så tiltrække sig til metallet og komme ind over
det hele.

Og der
kommer ikke nogen løbere på det. så når det hele har fået et godt lag pulver skal metallet så ind i en ovn og bages. mener det er en time det skal bages ved ca 160-170 grader.

Dette er ikke noget man selt kan gøre.
Men når det så er bagt. Så har man en rigtig flot overflade. blank og uden løbere.

Pulver lakken er også meget hårder end normal maling. ja man kan sådan set godr banke på lakken med en hammer uden der sker noget med det.

Men ved så ikke hvor dyrt det ville være at lavr på en brugt maskine.
Men hvis det var på en ny maskine. ville prisen være det samme.

Men er dog lidt senere at
lave. men tiden koster jo ukke så mange penge i kina.
Svar


Forum spring: