Søg Garagen Hej Gæst! Register

1 rigtig knallert :)
#1
Fra da far var knægt! '75 FS1:

http://www.youtube.com/watch?v=3ctnV1jY6L4&feature=user
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ak ja,, den er fra en tid hvor der var rigtige knallerter til. Ikke de vringelvorn plastik potter med trillebør hjul vi ligger og kører rundt på nu. Jeg savner min 3 gears Suzuki K50. Jeg har forsøgte at finde en igen, men enten er den klar til skrot, eller så tror sælger at den er lavet af guld. Det projekt er glemt igen.
Svar
#3
Ak ja det var tider med Yamaha'en (havde 2). Men jeg fik først en i 1991. I 70'erne kørte jeg Puch VZ og MS og Suzuki K50. Grin
Men den i filmen, er jo ikke en ægte FS1. Den har jo pedaler, FØJ DA. Grin. En ægte model, har fodhvilere. Smil
Svar
#4
Jps Skrev:...Men den i filmen, er jo ikke en ægte FS1. Den har jo pedaler, FØJ DA. Grin. En ægte model, har fodhvilere. Smil
Det kommer så sandelig an på, hvor gammel den er, og hvor den er fra :P Hvis din langtidshukommelse ikke har svigtet dig :wink: burde du kunne huske, at knallerter i Danmark længe skulle have pedaler - også selvom der var fodhvilere Fortvivlethock: Færdselsloven foreskrev nemlig, at man skulle have begge fødder på pedalerne, når man kørte. Man kunne således få en bøde, hvis man kørte med fødderne på fodhvileren (i midten) på f.eks. en Velo. I andre lande, har man bibeholdt pedaler på de langsomme typer (Moped og Mofa). Jeg har også problemer med langtidshukommelsen, så jeg kan ikke huske, hvornår reglerne blev lavet om, således, at man indføjede pedaler eller fodhvilerei regelsættet. Men jeg mener først, det skete omkring halvfjerds. Måske, er der en, der kan huske/finde det nøjagtige årstal :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Jps Skrev:Ak ja det var tider med Yamaha'en (havde 2). Men jeg fik først en i 1991. I 70'erne kørte jeg Puch VZ og MS og Suzuki K50. Grin
Men den i filmen, er jo ikke en ægte FS1. Den har jo pedaler, FØJ DA. Grin. En ægte model, har fodhvilere. Smil

Ikke hvis det er en hollandsk FS1'er. Alle knallerter (Broomfiets) i Holland SKULLE have pedaler, som kunne benyttes til at fremdrive køretøjet med. Når man skulle bruge pedalerne, så blev de koblet fra kørestillingen (hvor de var fastlåst og fungerede som fodhvilere), og så kunne man ellers træde igennem. Udvekslingen var så lav, at man trådte ca 2½ gange rundt, før hjulet havde kørt en omgang.
Så I kan godt regne ud, at man ikke ligefrem brugte pedalerne, i tilfælde af motorstop - De var der kun fordi de skulle være der, ifølge lovgivningen dengang. Man kom hurtigere frem ved at trække maskinen.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kragen Skrev:Det kommer så sandelig an på, hvor gammel den er, og hvor den er fra :P Hvis din langtidshukommelse ikke har svigtet dig :wink: burde du kunne huske, at knallerter i Danmark længe skulle have pedaler - også selvom der var fodhvilere Fortvivlethock: Færdselsloven foreskrev nemlig, at man skulle have begge fødder på pedalerne, når man kørte. Man kunne således få en bøde, hvis man kørte med fødderne på fodhvileren (i midten) på f.eks. en Velo. I andre lande, har man bibeholdt pedaler på de langsomme typer (Moped og Mofa). Jeg har også problemer med langtidshukommelsen, så jeg kan ikke huske, hvornår reglerne blev lavet om, således, at man indføjede pedaler eller fodhvilerei regelsættet. Men jeg mener først, det skete omkring halvfjerds. Måske, er der en, der kan huske/finde det nøjagtige årstal :wink:

Som jeg nok har nævnt et par gange, så har jeg aldrig ejet en pedalknallert, og kendte dengang heller ikke reglerne for dem Grin . Men jeg kan da huske en af mine fætre havde en Puch MS (den med 3 forlygter), som var med pedaler. Farven var grøn/perlemorshvid, så vidt jeg husker Griner.
Svar
#7
DutchDK Skrev:Ikke hvis det er en hollandsk FS1'er. Alle knallerter (Broomfiets) i Holland SKULLE have pedaler, som kunne benyttes til at fremdrive køretøjet med. Når man skulle bruge pedalerne, så blev de koblet fra kørestillingen (hvor de var fastlåst og fungerede som fodhvilere), og så kunne man ellers træde igennem. Udvekslingen var så lav, at man trådte ca 2½ gange rundt, før hjulet havde kørt en omgang.
Så I kan godt regne ud, at man ikke ligefrem brugte pedalerne, i tilfælde af motorstop - De var der kun fordi de skulle være der, ifølge lovgivningen dengang. Man kom hurtigere frem ved at trække maskinen.

Dutch

Nu var det kun de danske modeller, jeg tænkte på Dutch. Smil Jeg synes det er at ødelægge en så fin knallert som FS1(og selvfølgelig også andre 70'er knallerter), ved at sætte pedaler på. Uanset om det var/er ved lov, det blev indført.
Svar


Forum spring: