Søg Garagen Hej Gæst! Register

Manglende lys på Katana
Hej
Lyset på min Katana holdt pludselig op med at virke.Både foran og bagpå.Stop og blinklys virker.Hva pokker kan der være galt. Jeg har rodet lidt med lyskontakten og det hjalp ikke,er der andre steder jeg skal kigge.?
Mvh
Torben
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

toje Skrev:Hej
Lyset på min Katana holdt pludselig op med at virke.Både foran og bagpå.Stop og blinklys virker.Hva pokker kan der være galt. Jeg har rodet lidt med lyskontakten og det hjalp ikke,er der andre steder jeg skal kigge.?
Mvh
Torben

Prøv og tjæk om det er en sikring der er gået.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Hej
Jeg har kun fundet en sikring,som sidder ved batteriet og den er iorden.Så ved jeg ikke om der er flere.
Mvh
Torben
Svar
Hej. Ofte er det din spændingsregulator inde bag frontskjoldet i højre side, der er stået af. Ellers kan det være en ledning der har et brud.

Jeg vil tage og tjekke ledningen fra regulatoren op til lyskontakten på højre hånd. Den ledning skal der være 12 volt i når motoren er startet.

Fra den kontakt går der to andre ledninger, hhv. for og baglys. Der kan du prøve at forbinde dem manuelt evt. og se om det gør nogen forskel.

Lyset kører på sin egen strømkreds, hvor bremselys og blinklys kører fra batteriet. Sikringen du fandt er der kun for at skåne batteriet. Lyset virker uanset om du har den sikring i eller ej.

Håber det kan hjælpe dig.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
Hej
Tusind tak for jeres svar.Det med spændingsregulatoren er stedet der skal kigges på, Det lyder til at det er der problemet er. Sidder spændingsrergulatoren til høre når man sidder foran Scooteren?
Mvh
Torben
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Forum spring: