Søg Garagen Hej Gæst! Register

Karburator ?
#1
Hvad er der lige sket her ?

[Image: DSC02115.JPG]

Mvh
Ronni
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den er frosset til, ser det ud til. Sådan så min ud engang, i vinteren 2001.
Svar
#3
Den har stået inde, og det har ikke frosset inat, det pisser derimod ud med benzin.

Men det er frost ja, men hvor det kommer fra?
Svar
#4
dark0n3 Skrev:Den har stået inde, og det har ikke frosset inat, det pisser derimod ud med benzin.

Men det er frost ja, men hvor det kommer fra?

Kondensvand i karburatoren plus kulde= frosset karburator. Det mit bud.
Svar
#5
Sjovt ser det ihvertfald ud, jeg må få den renset og se om det hjælper Smil

Tak for svaret.

Mvh
Ronni
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
dark0n3 Skrev:Sjovt ser det ihvertfald ud, jeg må få den renset og se om det hjælper Smil

Tak for svaret.

Mvh
Ronni

Altid til tjeneste Dark0n3/Ronni. Grin
Svar
#7
Benzin er jo ret koldt i sig selv, så hvis det kan få lov til at sive konstant, så vil der opstå frysning i fri luft - også i plusgrader.
Ganske normalt.. Blink med øjet
Svar
#8
Energy Skrev:Benzin er jo ret koldt i sig selv, så hvis det kan få lov til at sive konstant, så vil der opstå frysning i fri luft - også i plusgrader.
Ganske normalt.. Blink med øjet
Benzinen er nok rettere "varmere" :wink: end omgivelserne, da benzinen allerede begynder at fordampe ved minus nogleogtyvegrader. Fordampningen kræver energi/varme, som tages fra - i dette tilfælde - metallet, som benzinen fordamper fra, og metallet bliver herved så koldt, at fugten i luften fryser til is ved kontakt med metallet. Der behøver således ikke være frost i luften, for at der kan dannes is Græder At benzin allerede fordamper ved så lave temperaturer, kan endvidere have den uheldige virkning, at den kan fordampe helt fra karburatoren, hvis knallerten står stille længe nok, eller hvis karburatoren bliver overophedet. Dette kan for 2-taktere betyde, at bezinen i karburatoren fordamper, og efterlader olien (olieblandet benzin) i karburatoren som noget sirupagtigtigt klisterværk, der kan være svært, at få renset ud af karburatoren Ond Trykforskelle, kan have lignende konsekvenser, men det er en anden sag 8)
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Sikke noget vrøvl jeg fik skrevet.
Derfor har jeg slettet det... :?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Så sletter jeg da også bare :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
kragen Skrev:Når du tager noget benzin på hænderne, føles det rigtigt nok koldt, men det er IKKE benzinen, der er kold, det er huden (blodet), der har afgivet varme til benzinens fordampning, du mærker som kold :P Hvis du "tager temperaturen" på en lukket dunk benzin i stuetemperatur, vil den vise så at sige den samme temperatur, som i resten af rummet.

Fandens også, du var for hurtig på molen...æv !.. :P
Svar


Forum spring: