Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til værktøj og scooter..
#1
Hejsa, ( Er ny herinde og er ikke sikker på om jeg har placeret det her indlæg rigtigt. Hvis ikke flyt det. )

Er en dreng på 15 år, og starter til knallertskole D. 8 Januar. Og glæder mig jo selvfølgelig. Men vil gerne have noget værktøj til den knallert jeg køber på et tidspunkt. ( Bliver nok en Peugeot Speedfight 2 fra ny. ) Men vil så høre hvilket slags værktøj i vil råde mig til at købe. Skal ha' fjernet skivenen så skal ha købt et luftnøgle. :wink: Men a mere almindelig værktøj, Topnøgler, Ringgafler osv.. Og størrelsene. Grin ( Obs, skal være BACHO )

Med hensyn til luftnøglen, har vi ikke en kompresser herhjemme og kender ikke nogle lige i omkredsen som har en. Så på thansen hjemmeside får et stykke tid siden at man kunne få en til 230V. Men kan ikke finde den mere. Og om det giver ligeså mange bar som en der er tilsluttede en kompresser skal jeg ik' kunne sige. Men i så fald, hvis du ved hvor man kan købe ligende så skriv. Grin

Hilsen
Casper 8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du kan spare 100 kr. på den elektriske her. http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?...10&KundeID=
Den kraft den kan spænde med er 260 Nm
Selv bruger jeg nu en oliefiltertang. http://www.letsindig.be/vario/vario.htm

Der er også andre. søg på møtrikspænder
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#3
Det som man bruger mest på en scooter. Når jeg roder med mine maskiner.
Et godt topnøglesæt
Et sæt blandet skrugetrækkere.
og en momentnøgle.

Jeg har lavet et stykke værktøj til at holde min vario med. Og løsner den med min momentnøgle.
Og spænder den igen med selv samme. og den skal ikke spændes så meget som man nok sku tro.
Da den sidder damm godt fast når den skal løsnes.
Og er også godt at spænde skjoldet ind til varioen men momentnøglen.
For hvis en ikke er spændt nok eller flere er spændt for meget vil der være så meget i forskel på bolt spændingen at de vil kunne løsne sig og falde ud. Har lige fundet en boldt på min Listo.
Som er faldet ud. Selv om det er en der er spændt fast fra fabrikken af og der er enda på motoren.
Svar
#4
Hejsa CJ92 og velkommen.

Jeg har i min:

Et topnøglesæt-ringafelnøgler-umbracosæt og en ting jeg kan se de andre ik har med, lappegrej ( slangeløs ) og en lille pumpe, husk den skal kunne bruges til autoventiler. Jeg har selv en lille handy pumpe, som jeg har købt i føtex til 50kr, som fungere ganske fortrinligt og fylder næsten ingen ting.

Jeg så du skrev at du var ny mht knallert/ scooter. Jeg ville anbefale dig at du for en som har prøvet eller set det til at gøre det sammen med dig, for er du tigtig uheldig kan du få bukket din krumtap.

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#5
Efterfølger lige tempo. Med en lille note. Ikke nok med at du kan slå din krumtap skæv.
Kan du også ødelægge gevindet i krumtappen. Når denne spændes når man evt fjerner ringen. eller skal skifte ruller. Det er der mange som har prøvet. Selv min mekanikker på min den gamle scooter. Selv en prof kan spænde det i smader. Det lille stunt hvis man ikke selv kan skifte den. Ja så kommer det til at koste dig ca 2800. alt efter hvilke humør ens mekanikker er i.


Og ja en pumpe og lidt lappegrej skal der til. Men det ville jeg så ikke kalde for værktøj.
Men er svært at leve foruden. hvis det går galt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Mange tak for det alle sammen! Og tak for velkomsten... Grin
Og jeg skal snart ud og investere i en værktøjskasse med alt det graj jeg skal købe..
Men som jeg nævner i mit indlæg havde jeg tænkt mig at købe Speedfight 2. Har fundet den her.
- Men kender i et sted hvor den er billigere (fra ny af)? Eller har sådan nogle knallertbutikker januarudsalg? Og tænkte lige på det med at fjerne skiven, så den her guide her. - Vil det være det samme jeg sku' gøre hvis jeg vil' pille skiven på speadfight'en?

Har jo aldrig gjort det før, men hvis det er fuldstændig den samme måde den er neddroslet på ser det jo rigtig nemt ud. 8)
Svar
#7
Hejsa CJ92.

Du kan også gøre det, at når du har den du vil have. Tag dig den tid hjemme og se hvad du ville kunne, lave selv hvis du skulle køre i stykker. Så kan du se hvad værktøj du skal bruge eller have, før du står med problemet uden værktøj.

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#8
Anyone der kan svare på mit spørgsmål om fjerningen af skiven på en Speedfight 2?
Svar
#9
CJ92 Skrev:Anyone der kan svare på mit spørgsmål om fjerningen af skiven på en Speedfight 2?

Dette burde dække dit spørgsmål? Smil: Fjernelse af skive.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hvis du bare skal have vario'en af foran for at fjerne skiven, så kan du nøjes med et alm. topnøglesæt og en stempelstopper fra t-hansen til en 50'er. Mange mener den kan smadre dit stempel, men det har jeg aldrig set ske endnu og jeg har brugt sådan nogle i lang lang tid. Så behøves du ikke at investere i en luftnøgle.
Svar
#11
Jps Skrev:Dette burde dække dit spørgsmål? Smil: Fjernelse af skive.

Har set guiden, men et svar højre oppe stiller jeg et lidt andet spørgsmål..
Her: :wink:

Citat:Mange tak for det alle sammen! Og tak for velkomsten... Very Happy
Og jeg skal snart ud og investere i en værktøjskasse med alt det graj jeg skal købe..
Men som jeg nævner i mit indlæg havde jeg tænkt mig at købe Speedfight 2. Har fundet den her.
- Men kender i et sted hvor den er billigere (fra ny af)? Eller har sådan nogle knallertbutikker januarudsalg? Og tænkte lige på det med at fjerne skiven, så den her guide her. - Vil det være det samme jeg sku' gøre hvis jeg vil' pille skiven på speadfight'en?

Har jo aldrig gjort det før, men hvis det er fuldstændig den samme måde den er neddroslet på ser det jo rigtig nemt ud.
Svar


Forum spring: