Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gilera stalker ville ikke tage gas
#1
Min kammerat har en gilera stalker som vi bare ikke kan få til og tage gas!?
Der er følgende opsætning:
Stage 6 Racing 47,6 cylle
Yasuni C16
21 mm Dellorto
Top Performance racing Krumbasse
Multivar
Stage 6 kobling og klokke med std rem
Polini Evolution luftfilter
Et 10'er tændrør NGK
Std membran med stage 6 plader

Hvorfor kan den ikke tage gas overhovedt?
Der sidder en 90 dyse i, og med den kan den godt stå i tomgang, men ligeså snart der bliver vippet det mindste på gassen går den ud. Den kunne overhovedt intet med 9'er tændrør, med 92 dyse kunne den også stå i tomgang, vi har prøvet dyse 100, 95, 88, 85, 76, og ingen af disse kunne den stå i tomgang med. Den er ikke kørt til, cylle og udst er nyt.

Nogen der kan forklare hvorfor den ikke tager gas? Eventuelt om dyserne er helt ved siden af?

Mvh
Christian
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Come on, skal virkelig bruge noget hjælp til det her! :?
Svar
#3
Hvis du piller luftfilteret af og forsøger at kvæle karburatoren delvis med hånden. Kan du så få den til at tage omdrejninger? Kan du det skal den ha mere benzin.

Kan gasnålen evt. hæves? Så er det værd at prøve. Duer det ikke, men den kan tage gas når du holder hånden delvis for karburatoren, så skal der en større dyse i.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
#4
Er prøvet hjælper ikke Ked af det Hvordan indstiller man nålen, har godt læst om det men har aldrig prøvet det. Skal man bare hiver toppen af kabuen?
Svar
#5
Nålen er den der sidder i gasspjældet, og den kan fjernes derfra på flere kreative måder, som ikke er til at forklare på skrift sådan entydig. Men prøv dig frem med at trække fjederen op af spjældet mod låget og pil kablet af, og læg mærke til, hvordan det skal sidde sammen.

Når det er pillet af, kan du få nålen op af spjældet. På nålen sidder en lille E-clips, som kan sidde i 3-5 riller afhængig af karburator type. Jo længere oppe på nålen clipsen sidder, des længere nede i karburatoren vil nålen være. Og det er nålens placering i karburatoren der har indflydelse.

Så for at hæve nålens placering, skal clipsen flyttes ned på nålen.

Nålen skal så i spjældet først. Derefter en lille plade eller en plastik krave, som holder nål og clips på plads, så nålen bliver på sin plads i spjældet. Sidder den ikke korrekt, kan nålen risikere slet ikke at ramme rigtigt ned i karburatorens strålerør, og så får scooteren alt for meget at leve af. Men så kan den slet ikke stå i tomgang. Så det er ikke det der er galt.

Håber det kan bruges.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Okay takker, det bliver prøvet i weekenden Smil
Svar
#7
Hvis en løsning ikke er fundet endnu, kunne det lyde som om den suger falsk luft ved studs/membran eller membran/blok Smil
Svar
#8
Hvis en løsning ikke er fundet endnu, kunne det lyde som om den suger falsk luft ved studs/membran eller membran/blok Smil
Svar
#9
Løsning ikke fundet desværre, nålen er ellers blevet stillet. Vi prøver en proma cylinder som den har kørt med fint før, så ser vi hvad den gør. Smil I samme omgang tjekker vi også lige membranen, så vender nok tilbage Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Løsning ikke fundet desværre, nålen er ellers blevet stillet. Vi prøver en proma cylinder som den har kørt med fint før, så ser vi hvad den gør. Smil I samme omgang tjekker vi også lige membranen, så vender nok tilbage Grin
Svar


Forum spring: