Søg Garagen Hej Gæst! Register

Baotian Rebel.
Skønt nu blev vores cpi popcorn solgt. Og har i dag snakket Med Peter inde fra Scoot. Tror nok det var det han hed. Vi har bestilt den nye knallert og skal ind og hente den i morgen. Er spændt på at se dyret i virkeligheden. Har kun set den på foto.

Men må sige at det firma virker mere proff. end den person som jeg snakkede med hos Trend-import. Et telefon opkald. og handlen var på plads, sådan da. Så nu glæder vi os sku til at se dyret. og et stort plus,er det at der kommer en servismand til Kalundborg til marts. da der ellers er 98 km til servis med dyret i fremtiden.. Fin og nemt og dygtig til at forklare om deres maskiner. Må man jo sige om det firma. Er jo nåsten som om det er jul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

skodacarsten Skrev:Skønt nu blev vores cpi popcorn solgt. Og har i dag snakket Med Peter inde fra Scoot. Tror nok det var det han hed. Vi har bestilt den nye knallert og skal ind og hente den i morgen. Er spændt på at se dyret i virkeligheden. Har kun set den på foto.

Tillykke med dit køb !
Ja, han hedder Peter (flink fyr) Smil

Men er det ikke lidt "underligt" at have købt den, uden at have set den?
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
Jo det kan man jo godt sige at det er. men man skal jo tage lidt chancer en gang i mellem.
Men der er er jo ikke meget forskel på den og en cityscooter.

Og de mål der er på den passer os meget godt. Så derfor tør jeg godt handle uden et kigge først.
Men jeg er spændt på at mærke hvor hård den er i sadlen. For på Popcornen var den meget blød. Og på min listo er den meget hård. Så hvis bare den er der i mellem er jeg glad.

Har du evt kørt om vinteren med din. Tænker mest på dæk og deres greb i sne og sådan.

Har du haft nogen problemer med din boa..
Hvor langt kører du på literen.
Svar
Jeg kender ikke størrelsen på dækkene, men hvis den leveres med kinesiske nylondæk, kan du begynde med at lede efter et par ordentlige dæk. Nylondækkene er ikke beregnet til at køre med Ond Nu er det jo ikke sadlen, der skal tage af for stød, men en saddel skal helst være hård, hvis du skal køre langt Fortvivlethock: Jeg tror, at Agilityen har rekorden, når det gælder hårde sadler. Hvis du alligevel synes, at sadlen er for hård, kan du i mc-forretninger købe gelepuder, der fordeler trykket bedre.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Ja jeg ved så ikke hva slags dæk den er født med . For har jo ikke set den endnu. men ser det så i morgen. Men ja jeg tror nu også selv det er nogle glatte kinadæk.
Men jeg syntes ikke at sædet er så hårdt på den min bror har, Det er også en kymco med delt sadle. Noget agilyti noget.
Men nu skal jeg så heller ikke selv køre på dyret det skal min kone.
Så det er ikke min popo som det kommer til at gå ud over.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

skodacarsten Skrev:Og de mål der er på den passer os meget godt. Så derfor tør jeg godt handle uden et kigge først.
Men jeg er spændt på at mærke hvor hård den er i sadlen. For på Popcornen var den meget blød. Og på min listo er den meget hård. Så hvis bare den er der i mellem er jeg glad.

Min er "pænt" hård, både sædet og affjedringen... Jeg hader virkelig at kører på ujævne cykelstier og lign. (så hellere kører på vejen), men det er okay.

skodacarsten Skrev:Har du evt kørt om vinteren med din. Tænker mest på dæk og deres greb i sne og sådan.

Lidt læsning>> Så var det min tur til at møde asfalten Ked af det

skodacarsten Skrev:Har du haft nogen problemer med din boa..

Bao'
Der er da lidt, hehe :
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=5137
Og sådan lidt småting, men intet galt motormæssigt (3500km senere) og jeg har ikke gjort noget ved den såsom olie og lign Smil

Den var bare til service ved 1000km

skodacarsten Skrev:Hvor langt kører du på literen.

Hvis jeg bare ligger og kører frem og tilbage fra skole (4km hver vej), så er det 35 - 40km/l.
På længere stræk ryger den op på ca.45km/l Smil
Skrevet af mig.

Svar
Ja vi har nu fåer en fin rød rebel.. Med ægte plastikdæk på i beste nylon kvalitet.. Men nu må vi så se om de er hver at køre vinteren i møde med. ellers må vi skifte til noget gummie i en bedre kvalitet.
Men det bliver ikke før min invalidraket af en bil er blevet synet.
Og det kommer jo nok til at koste en del penge. skal have ny kat og udstødning. og bilen skal ha lavet stort servis. med olie og tandrem.
Men med den Danske vinter klarer vi os sikkert også et par måneder med de betondæk.
Svar
skodacarsten Skrev:Ja vi har nu fåer en fin rød rebel.. Med ægte plastikdæk på i beste nylon kvalitet.. Men nu må vi så se om de er hver at køre vinteren i møde med. ellers må vi skifte til noget gummie i en bedre kvalitet.
Men det bliver ikke før min invalidraket af en bil er blevet synet.
Og det kommer jo nok til at koste en del penge. skal have ny kat og udstødning. og bilen skal ha lavet stort servis. med olie og tandrem.
Men med den Danske vinter klarer vi os sikkert også et par måneder med de betondæk.

Hvis du holder af din hustru, som jeg forstod er den person der primært skulle køre på Rebel'en, så kører du ned og får skiftet de dæk med det samme, til nogen ordentlige dæk af gummi.

På den anden side, hvis du alligevel lige har forhøjet udbetalingen på hendes livsforsikring, så lader du hende bare køre videre på de nylon dæk.

Ved temperaturer under +5 grader, og ved mulighed for bare den mindste smule rimfrost eller glatføre, er de nylondæk ikke sikre at køre på.

Så som som sagt, bevis at du holder af hende, og ofre de ca. 800-1000 kroner som to ordentlige dæk med montering koster, hos din lokale scooterpusher.

Dutch
Svar
Ja noget i den stil. Hvilket mærke er vær at smide penge efter.. har kigget lidt på duro vinterdæk. til min Listo. Men det er ikke godt nok til konens. Da den kører mange flere km om året. vi købte to knallerter samtidig. og hun kørte 13000 km. og jeg 2700. på 30 måneder.
Hva mærker vil du / i anbefale.
Det er ikke ren nylon i thansen dæk. Der er også lidt luft.
Svar

DutchDK Skrev:Så som som sagt, bevis at du holder af hende, og ofre de ca. 800-1000 kroner som to ordentlige dæk med montering koster, hos din lokale scooterpusher.

Dutch

Er det mon ikke samme størrelse som Sprint og de andre Bao'er, dvs at der ikke findes ordenlige dæk?

skodacarsten Skrev:Det er ikke ren nylon i thansen dæk. Der er også lidt luft.

:drunk:
Skrevet af mig.

Svar
Efter tossebogen.
Ja så kører den med 120-70-12 foran.
Og på 130-70-12 bagpå.

Men det er jo så ikke sikkert at det er det som er monteret på den.
For der er jo ikke sikkert at Kinamand kan læse engelsk Brugsforviring.
Svar
skodacarsten Skrev:Efter tossebogen.
Ja så kører den med 120-70-12 foran.
Og på 130-70-12 bagpå.

Men det er jo så ikke sikkert at det er det som er monteret på den.
For der er jo ikke sikkert at Kinamand kan læse engelsk Brugsforviring.
Hvis det er de korrekte dækstørrelser, så er der ingen problemer. Der er frit valg på de fleste anerkendte dækfabrikanters hylder. Måske Heidenau K58 ville være noget at kigge efter, som helårsdæk?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar

Forum spring: