Søg Garagen Hej Gæst! Register

Baotian Rebel.
#13
Ja har godt hørt om det mærke her inde på siden. og vores mekanikker herr i vores område har ikke det mærke på hylden men kan skaffe dem hjem. Til en pris ar 900 Plus moms.
Og så koster det 100 Plus moms for montering. altså 1250 Pr dæk. og hvis man vælger samme mærke til begge maskiner .ja så er der lige brugt 5000Kr på dæk.
Til den pris kan man så få 4 dæk til bilen i den bedste kvalitet. og den bliver jo brugt noget mere end vores knallerter...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
De 900 kr. plus moms må være for begge dæk inkl. montering, ikke :wink:
Hvis ikke, så bør du finde en anden dækpusher. Prisen på ordentlige dæk i den størrelse ligger for de anerkendte fabrikater på ca. 40 euro pr. stk. (plus forsendelse) :P
Se f,eks her:
http://scooter-center.com/catalog/defaul...Path=76_83
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#15
Der går efterhånden mange historier om den dårlige kvalitet af Kina dæk. Hvad man så skal tro ved jeg ikke, er det en hurtig MC man køre, og samtidig godt kan lide at køre lidt frisk til, kan et dyrt dæk nok komme til sin ret. Men hvis man går så højt op i køreegenskaber, så er det i hvert fald ikke en scooter med dens små hjul man skal anskaffe, hvad køreregenskaber angår har den intet der bare ligner en rigtig MC.

Men en ting er sikkert, våde vejafstribninger, brønddæksler, grus, rimfrost eller is, nedfaldende blade mm, her tror jeg at det er ligegyldigt hvor dækket er fremstillet, her kan intet stå fast. Så på denne årstid, hvor man må påregne at der kan være pletvis glat, må man kører efter forholdene. At give dækkene skylden for et styrt er nu for dumt.

Selvfølgelig er det ikke ligegyldigt hvilke dækmønster eller gummiblanding dækket har, men her skal vi næsten helt ud og køre på grænsen af hvad der er ansvarligt, før man kan registrer det, og her er jeg altså ikke helt på hjemmebane.

Hvis man vil investerer i sikkerhed, er den min klare opfattelse, at et par timer på en bane ( helst mere) hvor man kan træne i bremse og sving teknik er at foretrække, ( her nyder jeg godt af at have kørt knallert cros som barn) frem for en passiv investering i et par dæk, som i værste fald kun vil give en, en falsk tryghed, og et styrt vil måske derfor ske ved en højre hastighed. Hermed ikke sagt at jeg vil spare på dæk, når den tid kommer.


Der er en god tråd om dæk her, for at komme ind husk - Kina Grenå
http://kinojserklubben.dk/forum/viewtopi...ht=skylden

Hvis sadlen er for hård kan der gøres noget ved det, både på min Puma og Lifan var den alt for hård.
På Agility´en er jeg helt tilfreds, bortset fra for smalle sidespejle, og et styr der godt måtte have være 5 cm. højre, har jeg ingen klagepunkter overhoved, ja selv dækkene syntes jeg står pænt godt fast.
Sådan fik jeg en god sadel:
http://www.letsindig.be/lifan/vedligehol...de/rep.htm
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#16
Nu er det jo ikke sådan at "nylondæk" betyder, at dækkene er lavet af nylon - det er "trådene" i karkassen, der er lavet af nylon, hvilket i sig selv ikke er en dårlig ting; men gummiblandingerne og kvaliteten af gummi og mønster gør oftest "kinadækkene" elendige i forhold til de anerkendte fabrikanters dæk. Et dårligt dæk, er et dårligt dæk, uanset om du kører mc eller scooter. Selvom våd vejbane har mindre betydning med rundskuldrede dæk på to-hjulere, har mønsteret dog også en vis betydning, omend mindre end på bildæk. Jeg har kørt på kinadæk, og jeg kan garantere dig, at jeg kan mærke dårligere vejgreb på dem - selv ved moderate hastigheder. Når vi taler holdbarhed, er der heller ingen tvivl - kinadækkene holder ikke nær så længe, som andre dæk.

Problemet med, at man kun kan se sine egne albuer i sidespejlene, kan afhjælpes med en vindskærm. Ved montering af vindskærm, hæves og rykkes spejlene nemlig en smule. Man kan også købe nogle spejle, med længere arme :wink: men her skal man lige passe på, for reglerne siger, at knallerten ikke må værre bredere end 1m Ked af det Reglerne siger desværre også, at styret (håndtagene) ikke må være hævet mere end 30 cm fra sædeniveau, hvilket gør det svært, at lave en knallert, der passer til os folk, med "normalbygning" Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#17
Kragen. ja men det er den pris det koster pr dæk. Hvis han skal sælge mig det mærke. men nu er det så også Kenda dæk han har i sin butik. met det er prisen siger han hvis man vil køre på vinterdæk. og den regl med sæde og styr højden kender jeg så ikke. for hvordan kan man så sælge en Fantasy chopper. der er jo mere end 30 cm forskel i højden.

Letsindig. Tak for de link. blev lidt klogere..
Men hvor fik du fat i det nye betræk til sædet.

Men ellers kan man vel bare bygge et sæde om. Har et at ligge fra en Suzuki Kantana.
Og på den måde bliver det jo også lidt højere . Da Listoen ikke er så stor.
Den er lige lille nok til mig og mine 188 cm.

Er der nogen som ved om det kan skade ens motor 4 takter.

Hvis man hæver den lidt op i den bagerste støddæmper. Har set at thansen har
nogle gasdæmpere i forskellige højder.. Tænker på om den kan komme til at mangle
olie smøring. Med død motor til følge.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
skodacarsten Skrev:Kragen. ja men det er den pris det koster pr dæk.

Hvis din lokale scooterpusher vil have 1250,- ink. moms pr. dæk med montering, så tager han røven godt og grundigt på dig. Også selv om det er Heidenau dæk.

Find dig en anden scooterpusher, som har lidt mere realistiskt syn på hvad det koster at montere dæk på en scooter.

Dutch
Svar
#19
Ja det har jeg også selv tænkt på. Men man kan jo næsten ikke selv skifte de dæk. Og han gør det på den gamle måde. Med dækjern. Hvilket jeg mener er synd når det er på alufælg. Da de jo nemt laver mærker og ridser. Hvilket så giver lak skader på dem. Og det er jo ikke pænt at kigge på.

Ved ikke om den type dækmaskine som man bruger til en bil, kan skifte dæk på en scooter også. da det jo er meget små fælge.
Svar
#20
skodacarsten Skrev:...og den regl med sæde og styr højden kender jeg så ikke. for hvordan kan man så sælge en Fantasy chopper. der er jo mere end 30 cm forskel i højden.

Hvis man hæver den lidt op i den bagerste støddæmper. Har set at thansen har
nogle gasdæmpere i forskellige højder.. Tænker på om den kan komme til at mangle
olie smøring. Med død motor til følge.
Det er 30 cm fra sædehøjde til håndtag, så selve styret kan godt slå en ordentlig bue :wink:
Bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr 2007:
4.01.031 To-hjulet motorcykel/ Stor knallert
(1) Styreapparatet skal være således indrettet:
a) at fuldt styreudslag er mindst 25° til hver side, og
b) at der ved ethvert styreudslag er tilstrækkelig plads til førerens hænder.
(2) For styr gælder,
a) at bredden skal være mere end 0,55 m,
b) at håndtag ikke må være anbragt lavere end førersædets siddeflade og ikke
højere end 0,30 m derover, og
c) at styret skal være fastgjort direkte til forgaflen.


4.01.042 Lille knallert
(1) For styr gælder,
a) at bredden på person- og vareknallert skal være mere end 0,50 m,
b) at håndtag ikke må være anbragt lavere end sædets siddeflade og ikke
højere end 0,30 m derover, og
c) at styret skal være fastgjort direkte til forgaflen.

Gasstøddæmpere har ingen forbindelse til motoren, så hvis du finder en, der passer, er der intet i vejen for at montere den.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#21
Jeg købte betræk i en stor stof forretning på Metalbuen i Ballerup. Hvis du hæver den 10-15 cm på dæmper vil det ikke ændre noget af betydning på den vinkel motor ligger i, hvis det er det du tænker på. Om der så er frigang i ophæng er en anden sag, men jeg ved ikke hvordan den er fastgjort. Hvis den sidder i gummibøsninger som på mange motorcykler, skal du lige huske at løsne den først, da de ellers vil tage skade, du kan se her hvorfor: http://www.letsindig.be/lifan/vedligehol...vinger.htm

Jeg skifter selv dæk, det kræver at man har to store dækjern, læg noget mellem fælt og dækjern så kommer der ingen skader.
http://www.billig-scooter.dk/about4989.h...ght=f%E6lg


Mine sidespejle har jeg forlænget, de blev savet over på midten, og skubbet ind i et rør på 15,5 cm længde. Jeg brugte en limpistol til at gøre dem fast. Enderne blev afsluttet ved at omvikle isolerbånd.

http://www.billig-scooter.dk/garage.php?...ge_id=1052
[Image: garage_gallery-362-1195950306_thumb.jpg]

Jeg underkender ikke mønsterets betydning på dækkene, men her ville jeg foretrække et Kina dæk med et groft mønster der virkelig kan træde igennem det snask mange veje er belagt med på denne årstid, frem for et anerkendt mærke med mindre mønster. Men her skal man nok også tænke på hvor man oftest kører. Her ude hvor jeg bor, kan der allerede i midten af Oktober være jord og pløre på vejene som bønderne køre op, når de går i gang med markerne.

Er der ikke mulighed for at Hr. Krage opretter en garage så man kan se scooteren med vindspejl, jeg kunne nemlig godt finde på at anskaffe et
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
LETSINDIG Skrev:...Jeg underkender ikke mønsterets betydning på dækkene, men her ville jeg foretrække et Kina dæk med et groft mønster der virkelig kan træde igennem det snask mange veje er belagt med på denne årstid, frem for et anerkendt mærke med mindre mønster. Men her skal man nok også tænke på hvor man oftest kører. Her ude hvor jeg bor, kan der allerede i midten af Oktober være jord og pløre på vejene som bønderne køre op, når de går i gang med markerne.

Er der ikke mulighed for at Hr. Krage opretter en garage så man kan se scooteren med vindspejl, jeg kunne nemlig godt finde på at anskaffe et

Problemet med "kinadæk" og kraftigt mønster er for det første, at de så at sige ikke kan skaffes, og for det andet, at de få størrelser, der kan skaffes, ikke er beregnet til vinterbrug, dvs. til brug ved temperaturer under 7 grader. Hvis man ikke ønsker, at skulle skifte dæk et par gange om året, vil jeg derfor fastholde, at et godt helårsdæk med den rigtige silikat/gummiblanding og et kraftigt mønster med ringe rullemodstand fra et anerkendt firma er det optimale. Mit Heidenau K58 har nu kørt små 13.000 km på 1½ år, og der er stadig rigeligt med mønster i dækket.

Jeg har skam haft billder af min vindskærm i dette forum:
[Image: 1059.jpg][Image: 1058.jpg]
Vindskærmen er en godkendt (lovligt E-mærket) skærm fra Kymco-ersatzteile, og koster omkring 800 kr.
http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/cat...s_id=22272

Husk, når du monterer en vindskærm, skal du kunne se over den. De høje vindskærme, man ikke kan se over, er ikke umiddelbart lovlige.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#23
Ja ok. Men 10 til 15 cm. Er det ikke lige i overkanten. Vil mene at en stødemper på 20-25 mm.
Er nok at hæve den med.

Med hensyn til gode dæk. Kan man jo både få dem i størrelse.

90-90-10 og i 100-80-10. Men ved ikke hva der passer bedst på Listoen

Og glæder mig til prøve at ombygge en sadle fra en knallert, til en anden.
Svar


Forum spring: