Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
LETSINDIG Skrev:Det var ikke meget, hvis man bruger det billige karburatorsprit er blanding, der også står på dunken- 1 liter sprit til 50 liter benzin, hvad der svarer til 2 % eller 0,1 liter til 5 liter benzin
Kører man på statoil bio 95 er sprit blanding heri 5 %, og det kan alle biler kører på uden problemer
Den kunne da i det mindste starte og kører uden problemer, med den blanding
. Idag bruger jeg jo ikke sprit i tanken, men "nøjes" med min varmeslange
.
Svar: 12
Tråde: 3
Tilmeldt: May 2007
Nu har jeg tømt kaburatoren for vand! D
Dysen ved jeg ikke helt hvordan jeg man kan se om er i stykker?
Anyways, nu kan jeg overhovedet ikke få den startet :S
Kan det være tændrøret? Hvis ja! hvordan i alverden for man det ud?
Kan overhovedet ikke rokke det!
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
propyl Skrev:Nu har jeg tømt kaburatoren for vand! D
Dysen ved jeg ikke helt hvordan jeg man kan se om er i stykker?
Anyways, nu kan jeg overhovedet ikke få den startet :S
Kan det være tændrøret? Hvis ja! hvordan i alverden for man det ud?
Kan overhovedet ikke rokke det!
I sådan et tilfælde prøver man altid et nyt tændrør.. :wink: Men det tyder på at vandet i svømmerhuset var årsagen. For at fylde huset op igen, skal der trædes på kickstarter med LUKKET gas indtil motoren går igang - der kan trædes mange gange før det sker, så en nemmere metode er, at afmont. vacumslange v. studsen og suge i den så svømmerhuset hurtigt blver fyldt, så kan motoren starte med det samme - uden at træde vildt mange gange på kick - el- tømme batteriet for strøm via el-starteren.