Søg Garagen Hej Gæst! Register

Afdrosle en ny Stalker
Hey Smil

Har tænkt mig at fjerne alle (eller de fleste) begrænsninger på min Stalker snart.. Kunne godt bruge en guide til det hvis nogen har en, eller nogle råd?
Har læst guiden på StalkerZone, men der står ikk særligt meget om Hi-Per2 motoren.
Kan man bruge en stempelstopper (piston stopper) fra thansen til at stoppe remmen i vario?

Tak Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Nå, intet svar endnu.. Jeg prøvede selv uden guide, og det gik meget godt indtil jeg kom til den SIDSTE bolt på variator skjoldet. Der var simpelthen INGEN måde jeg kunne kom til den og skrue den af. Kommer måske med et billede snart.
De fleste andre bolte var rimeligt nemme, på nær dem der sidder under hvad jeg tror er luftfilteret (en sort boks lige over vario). Så jeg skruede luftfilteret løst så jeg lige kunne komme til at skrue boltene ud.
Nogen der har en idé om den sidste bolt???
Svar
Der er en ring i variatoren, tragt i luftfilteret og sikkert også et blindrør/plumb i udstødningen og muligvis også en begrænset membran.
Svar
Det vil nok være en god ide at skifte udstødningen da der sidder et blindrør på ,Ringene i vario ,en guld plade som sidder bag luftfilteret som sidder inde i kaburatoren, en plastik ting som sidder i membranen.
Du skal sætte en stører dysse i kaburatoren hved ikke hvor stor du må prøve dig frem.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Jeg mener en ca 72'er dyse plejer at passe når alle begræsningerne er væk på sådan en Hiper motor.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Tak for svarene Smil

Her er den sidste bolt jeg snakkede om
[Image: bolt_r.jpg]

Det sorte til venstre for er et stykke plastik der sidder sammen med sædet. Jeg har prøvet næsten alt, men intet kunne komme ind under det stykke plastik og skrue den ud..

Forresten, hvad er den sorte boks til højre/over denne bolt? Der er også bolte under den, som jeg fik ud ved at skrue den lidt løs.. Men så ikke hvad der gemte sig under denne.
Svar
At bruge en stempelstopper er rent vold. Jeg bruger en oliefiltertang til at holde på vario med. Du kan læse her hvordan jeg gør: http://www.letsindig.be/vario/vario.htm
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
LETSINDIG Skrev:At bruge en stempelstopper er rent vold. Jeg bruger en oliefiltertang til at holde på vario med. Du kan læse her hvordan jeg gør...
Iflg. Meister Zzip er der en 99% garanti for motorbeskadigelse ved brug af stempelstopper på en 4-takter (skråtstillet tændrør, ventiler). På 2-taktere med lodret tændrør, er faren lidt mindre. Jeg har købt en lille varioholder - en halvmåneformet fætter med tænder på indersiden - til min for et par hundrede (Kymcoer kræver en lidt speciel (dum) holder) hos racingplanet.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Er det helt ved siden af at afmontere møtrikken til vario'en med en luftnøgle med slag? Så kan man holde hele dyret med én hånd uden problem.

Har gjort det et par gange på div. knallerter/scootere uden problemer. Når den skal spændes igen har jeg altid skruet den så langt som mulig med en skraldenøgle mens jeg holder varioen med en handske, og så har skraldenøglens arm fået et kraftigt dap med en hammer til sidst. Har aldrig haft en møtrik der er kommet af igen ved denne metode?

Eller mener de forsigtige at vibrationerne fra luftnøglen kan lave mærker i leje inder og yderring?

Det skal dog siges at det var en meget svag luftnøgle jeg brugte den gang, ikke noget vild taktaktaktak værktøj :wink:

Ang. topic: Kan du ikke bruge sådan en lille top på en flexforlængring til et topnøgle sæt?

[Image: 1505_prev.jpg]

?
Svar

Enden på den der ser desværre ud til at være for lang. Der er kun en cm eller to fra bolten og ud til pladen, det eneste jeg har kunnet få derind er toppen til en topnøgle og min finger, men jeg kan ikke dreje hårdt nok til at få den løs.
Svar
Jeg bruger altid luftnøgle til vario, har aldrig haft nogen problemer. Bruger den både til at løsne og spænde.
Hvad er der galt i og bruge en almindlig gaffel/stjerne nøgle? Ville tro du kunne finde en lille nok en, så skal den bare havde et lille slag i den rigtige retning, så er den løs..
Svar
Plejer at bruge en lille skrælle med lang forlænger, og så en 8 top.
så fand jeg ud af at unbracco, er lettere i sidste ende.
Så gik jeg over til dem.
Svar

Forum spring: