Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problemer med hot50
#1
Jeg var lige kommet hjem fra arbejde, og skulle op på posthuset efter en pakke..

På vej hjem går scooteren i stå simpelt hen. Jeg tænder den igen og den når lige at tage nogle ekelte omdrejninger.. så går den ud igen. Jeg prøver nogle gangle men med samme resultat. Det lykkedes mig dog at få den startet til at gå i tomgang. Men da ville jeg give den lidt gas og så gik den med det samme ud igen. Det prøvede jeg også et par gange.

Nogle forslag til hvad jeg kan gøre?

Simon
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Prøv lige at køb noget Karburator sprit. Lyder meget som om at den mangler karburator sprit.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#3
Ville også sige det er kaburater sprit, du skal blande i
Svar
#4
Jeg har kørt med sprit i over en måned nu. Så det kan det næppe være?

Kan det være noget lign?
Svar
#5
propyl Skrev:Jeg har køre med sprit i over en måned nu.. så det kan det næppe være?

kan det være noget lign?

jJamen kan jo næsten ikke være andet. Er du sikker på at du blander nok i? Hvad for dyse har i? Smæk med opsætning op til mig så jeg kan se.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Scootere er 100% standard. Jeg kan desværre ikke sige hvad der så er i.

Jeg fylder sprit i som jeg blev instrueret til at min mekaniker.
Svar
#7
propyl Skrev:Scootere er 100% standard. Jeg kan desværre ikke sige hvad der så er i

Jeg fylder sprit i som jeg blev instrueret til at min mekaniker.

Så ved jeg sku ikke. Vent til JPS eller energy svarer. De har sikkert løsningen.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#8
Jeg har lige været ude og starte den.

Da den gik igang tog den vildt høje omdrejninger. I 10 - 15 sekunder, så gik den brat ud igen. :S
Svar
#9
Propyl.

Først vil jeg lige påpege at du skulle kigge forbi Reglerne. Læs især §2 Blink med øjet.

For at svare på dit problem, så vil jeg mene, at du sikkert hælder FOR meget karburatorsprit i tanken? Det giver nemlig startvanskeligheder. Det kan også skyldes fugt ved stelledning/tændrør/tændrørskabel/hætte.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg undskylder min "sløsethed" mht. stavningen. Det vil jeg gøre bedre!

Jeg har prøvet at hælde mere benzin i. For at se om det var for meget Sprit der kom i.
Jeg skulle mene at der er kommet meget benzin i forhold til sprit, og jeg tror i forvejen ikke at det kan være det! Jeg har prøvet at regne lidt på benzin til sprit Ratioen. Der det ville passe når jeg har hældt i!

Men nu for jeg en ven til at kigge på det senere i dag så vender jeg tilbage!
Svar
#11
Propyl

Du skal ikke undskylde din "sløsethed" med hensyn til stavning, og PB sendt Smil.

Jeg brugte i sin tid 1-1½ hættefuld karburatorsprit til 5 liter benzin. Jeg har nu en varmeslange fra cylinderkappen og op til karburatoren. Det forhindre, at karburatoren fryser til is under kørsel.
Svar
#12
Jps Skrev:Jeg brugte i sin tid 1-1½ hættefuld karburatorsprit til 5 liter benzin. .

Det var ikke meget, hvis man bruger det billige karburatorsprit er blanding, der også står på dunken- 1 liter sprit til 50 liter benzin, hvad der svarer til 2 % eller 0,1 liter til 5 liter benzin
Kører man på statoil bio 95 er sprit blanding heri 5 %, og det kan alle biler kører på uden problemer
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar


Forum spring: