Svar: 12
Tråde: 3
Tilmeldt: May 2007
Jeg var lige kommet hjem fra arbejde, og skulle op på posthuset efter en pakke..
På vej hjem går scooteren i stå simpelt hen. Jeg tænder den igen og den når lige at tage nogle ekelte omdrejninger.. så går den ud igen. Jeg prøver nogle gangle men med samme resultat. Det lykkedes mig dog at få den startet til at gå i tomgang. Men da ville jeg give den lidt gas og så gik den med det samme ud igen. Det prøvede jeg også et par gange.
Nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
Simon
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Prøv lige at køb noget Karburator sprit. Lyder meget som om at den mangler karburator sprit.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 186
Tråde: 35
Tilmeldt: May 2007
Ville også sige det er kaburater sprit, du skal blande i
Svar: 12
Tråde: 3
Tilmeldt: May 2007
Jeg har kørt med sprit i over en måned nu. Så det kan det næppe være?
Kan det være noget lign?
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
propyl Skrev:Jeg har køre med sprit i over en måned nu.. så det kan det næppe være?
kan det være noget lign?
jJamen kan jo næsten ikke være andet. Er du sikker på at du blander nok i? Hvad for dyse har i? Smæk med opsætning op til mig så jeg kan se.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 12
Tråde: 3
Tilmeldt: May 2007
Scootere er 100% standard. Jeg kan desværre ikke sige hvad der så er i.
Jeg fylder sprit i som jeg blev instrueret til at min mekaniker.
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
propyl Skrev:Scootere er 100% standard. Jeg kan desværre ikke sige hvad der så er i
Jeg fylder sprit i som jeg blev instrueret til at min mekaniker.
Så ved jeg sku ikke. Vent til JPS eller energy svarer. De har sikkert løsningen.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 12
Tråde: 3
Tilmeldt: May 2007
Jeg har lige været ude og starte den.
Da den gik igang tog den vildt høje omdrejninger. I 10 - 15 sekunder, så gik den brat ud igen. :S
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Propyl.
Først vil jeg lige påpege at du skulle kigge forbi
Reglerne. Læs især §2
.
For at svare på dit problem, så vil jeg mene, at du sikkert hælder FOR meget karburatorsprit i tanken? Det giver nemlig startvanskeligheder. Det kan også skyldes fugt ved stelledning/tændrør/tændrørskabel/hætte.
Svar: 12
Tråde: 3
Tilmeldt: May 2007
Jeg undskylder min "sløsethed" mht. stavningen. Det vil jeg gøre bedre!
Jeg har prøvet at hælde mere benzin i. For at se om det var for meget Sprit der kom i.
Jeg skulle mene at der er kommet meget benzin i forhold til sprit, og jeg tror i forvejen ikke at det kan være det! Jeg har prøvet at regne lidt på benzin til sprit Ratioen. Der det ville passe når jeg har hældt i!
Men nu for jeg en ven til at kigge på det senere i dag så vender jeg tilbage!
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Propyl
Du skal ikke undskylde din "sløsethed" med hensyn til stavning, og PB sendt
.
Jeg brugte i sin tid 1-1½ hættefuld karburatorsprit til 5 liter benzin. Jeg har nu en varmeslange fra cylinderkappen og op til karburatoren. Det forhindre, at karburatoren fryser til is under kørsel.
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Jps Skrev:Jeg brugte i sin tid 1-1½ hættefuld karburatorsprit til 5 liter benzin. .
Det var ikke meget, hvis man bruger det billige karburatorsprit er blanding, der også står på dunken- 1 liter sprit til 50 liter benzin, hvad der svarer til 2 % eller 0,1 liter til 5 liter benzin
Kører man på statoil bio 95 er sprit blanding heri 5 %, og det kan alle biler kører på uden problemer
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f