Søg Garagen Hej Gæst! Register

Temmelig smadrede ruller
#1
Ja, som overskriften siger er mine ruller blevet temmelig smadrede.
Det startede efter en dag hvor scooteren begyndte at "rasle". Det var nede ved variatoren den var gal, og det krævede udskiftning af både: variatormøtrik, Gribehjul for kickstarter, Stjerneskive ved remskive og et nyt blæserhjul. Det var alt sammen helt slidt ned :S . Bl.a havde blæserhjulet kørt mod noget så det var blevet slidt ned. Samtidig kunne jeg jo så se til rullerne og de havde det absolut ikke for godt.

[Image: 1665.jpg]

[Image: 1666.jpg]

[Image: 1667.jpg]

Rullerne havde kun kørt ca. 300 km, men hvordan kan de blive så smadrede, så hurtigt :x :?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Kunne godt ligne, at rullerne er begyndt at smelte pga VARME Fortvivlethock:

Normalt bliver de jo først 'kantede' efter adskillig tusinde kilometer ...
Geely Grand Puma 150 '05 - 91.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
#3
Er du sikker på at du har spændt vario rigtigt, da du skiftede ruller. Det er min bud.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#4
Ja, det kunne godt se om som ud de har været for varme. Men hvordan kan de dog blive det? De plejer jo først at blive kantede efter lang tid og slet ikke ligeså meget.

Letsindig: Hvad sker der hvis den ikke har været spændt rigtigt?
Svar
#5
Ligner lidt thansen ruller? Det kombineret med for høj varme, som er kommet af remmen fedter/glider på selve varion er så en rigtig dårlig cocktail 8)
Kørte med Thansen ruller i min gamle hot, og de holdte kun 500 km :?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ved det ikke, men måske det du har været ude for. Hvis den yderste remskive ikke har været rigtig spændt, kan jeg da forestille mig, at den ekser lidt, hvad der har fået dit blæsehjul til at skrabe på noget, måske gribehjul for kickstarter. Remmen vil så også køre ujævnt, hvad der selvfølgelig vil belaste ruller kraftigt.
Jeg tror dog ikke at du kan have undgået at opdage det da du skilte det ad.
Når man strammer vario skal man sørge for at remmen er fri, ellers er det jo bare den man spænder remskiven ind til.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#7
ChristianC Skrev:Ligner lidt thansen ruller? Det kombineret med for høj varme, som er kommet af remmen fedter/glider på selve varion er så en rigtig dårlig cocktail 8)
Kørte med Thansen ruller i min gamle hot, og de holdte kun 500 km :?

Og hvad vil det sige at remmen fedter/glider?
Svar
#8
Det burde den heller ikke gøre, men hvis du kommer olie eller fedt på den, så kan du vil tænke dig til hvad der sker, det er det der kaldes at fedte.

Hvis man tuner motoren kraftigt, kan man også risikere at den vil fedte på remskiven, her kan man så komme en kraftigere fjeder på remskiven bagtil, det gør at remmen bliver mere stram og ikke så let vil fedte, det kræver selvfølgelig herefter lidt tungere ruller.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#9
LETSINDIG Skrev:Det burde den heller ikke gøre, men hvis du kommer olie eller fedt på den, så kan du vil tænke dig til hvad der sker, det er det der kaldes at fedte.

Hvis man tuner motoren kraftigt, kan man også risikere at den vil fedte på remskiven, her kan man så komme en kraftigere fjeder på remskiven bagtil, det gør at remmen bliver mere stram og ikke så let vil fedte, det kræver selvfølgelig herefter lidt tungere ruller.

Hvor meget er så at "tune kraftigt"?

Se i garagen for min opsætning Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: