Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp med skrue
#1
Hej. På min studs er der en 3 skruer, som jeg godt kan få op, men den 4 er ikke nogen skrue, men mere sådan en lille hætte af jern? nogen der ved om den gør, noget eller er en garanti på en eller anden måde? Er åben for alle svar 8)

Takk Griner
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvilken scooter er der tale om?
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
#3
Det er en cpi popcorn
Svar
#4
Ok. Det er en skrue svarende til de tre andre, bare uden kærv på, så du ikke umiddelbart kan fjerne skruen.

Den er sat i fordi der sidder en plombering under studsen.

Men skruen kan fjernes på flere måder. Det er blot at være kreativ.

Studsen kan drejes mod uret, således drejer du skruen et stykke med ud og du kan være heldig at liste den ud med en tang. Ellers kan du svejse en møtrik på toppen af hovedet og derved få fat i skruen på den måde. Du kan også bruge en spids dorn og en hammer og så drive den rundt så den løsnes.

Igen, kun fantasien sætter grænser. Smil God fornøjelse.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
#5
De går som regel løs ret nemt efter ovennævnte forslag, så de kan drejes ud med fingrene - et bette hårdt drej el. slag plejer at løsne dem.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
De kan også bores ud.. virkede for mig
Svar
#7
Lehman: Kan du ikke udybe det med plomben lidt? Hvordan ser der ud? Er det bare en lille tragt nede i membranen?

Mvh Christian
Svar
#8
ChristianC Skrev:Lehman: Kan du ikke udybe det med plomben lidt? Hvordan ser der ud? Er det bare en lille tragt nede i membranen?

Mvh Christian

CPI'en er begrænset i membranpladestoppene. De skal bukkes lidt tilbage så den kan åbne noget mere. Den åbner kun begrænset fra fabrikken.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
#9
Men så hvis man piller plumben ud, så tror de jo man har sat en anden i, og pillet ved moteren
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ja den underlige skruge som du hentyder til er nok en standart knæk bolt.
Den kan du jo bare købe en ny af.Den har de nede i Thansen. Jeg tror at det er den de har givet nummeret.22201097006. Kan ikke finde ud af at sætte et link ind. Og med den nye bolt i,ja så kan de jo ikke se at du har været nede og lege den lille Docktor... :P
Svar
#11
Jamen, den ligner ik den der sidder på, skal man så klippe det der bolt hovede af.? Hvad er den næmeste måde at tage den anden af på.? Kan jeg ik tage en mejsel og lave en rille, og så med en skruetrækker skrue den ud? :P
Svar
#12
Nej den skal ikke klippes af efter hva jeg har set hos thansen. De spænder med den topnøgle som passer på,og når den så er spændt det den kan , ja så knækker toppen af og så er den ikke sådan lige at få af igen. Jeg har selv slebet et spor til en flad skrugetrækker. Med en dremmel sliber. men ellers ville jeg nok banke den op med en dorn. Men det kan godt tage sin tid.
Svar


Forum spring: