Svar: 155
Tråde: 18
Tilmeldt: Dec 2007
Vil Gerne skifte den gode gamle Yamaha Bws ng' ud. Forstå mig ret den er fin til sports/trick/stunt kørsel, på grund af dens gode balance. Men har besluttet mig for at jeg vil have noget er er mindre sjovt, men mere blød i det, og mere skånsom for ryggen (Ja jeg er kun 20 år men har mange rygproblemer pga. Diverse cross styrt, og overvægt).
Har ganske få krav til den.
- Den må ikke være for "støjende" eller "larmende" om i vil.
- Den skal som sagt, have en rigtig god sidde position.
- Den skal kunne rende minimum 55-60km/t uden begrænsninger. Husk jeg er overvægtig.
- Den skal helst være så holdbar som muligt.
- Der skal være plads til knæene, ved styret.
- Det skal være en 30 knallert.
Osv. Altså bare en god stabil langturs knallert. Skal ikke bruge den til at ligge så langt ned i sving, at udst. Og/eller motorblok skraber på jorden.
Hvad ville i foreslå jeg skulle kigge efter?
Ps. I må undskylde hvis jeg virker lidt forvirret, med det jeg skriver. håber det går
Mvh Michael.
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
Du kan jo starte med, om du stiler efter 2-takt:
God til at give baghjul, flere annerkendte mærker (højere priser!), lettere selv at pille, dårligere benzin økonomi
Eller 4-takt:
Mere magelig, typisk ikke helt så hurtig på toppen, mange ret ukendte mærker (de fleste fra Kina og derfor billige), mere kompliceret motor, god benzinøkonomi.
2-takterne er hurtigt ude af starthullerne, mens 4T er lidt længere om det. Til gengæld kan sidstnævnte køre op imod dobbelt så langt på literen!
Typisk uden begrænsninger og ved en 55-60 km/t 40 - 50 km/l mod 20 - 30.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
MiX- Skrev:Har ganske få krav til den.
- Den må ikke være for "støjende" eller "larmende" om i vil.
- Den skal som sagt, have en rigtig god sidde position.
- Den skal kunne rende minimum 55-60km/t uden begrænsninger. Husk jeg er overvægtig.
- Den skal helst være så holdbar som muligt.
- Der skal være plads til knæene, ved styret.
- Det skal være en 30 knallert.
Mvh Michael.
Så skal du finde dig en 4-takter (med god sidde position).
Også pillle skiven i Vario/Gliderør (afhængelig af hvilket mærke) og så en ubegrænset CDI, så render den omkring 60km/t.
Evt: Giantco, Baotian, Kymco osv.
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 148
Tråde: 23
Tilmeldt: Oct 2007
Prøv og se Liste med 4 takts 50kubik scootere der kan fås i danmark
Og så se de links som er derinde.
Du skal ikke have Sym Mio ihvertfald for den er lille og knæet rammer når du drejer styret. Men du kan jo se om der nogen du kan lide.
Jeg har ikke rigtig siddet på andre, så jeg ved ikke hvordan de er.
Svar: 769
Tråde: 48
Tilmeldt: Feb 2007
Kymco Agility og Kymco Super 8 er 2 fine scootere, som begge er 4-takt
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
h_haugbolle Skrev:Kymco Agility og Kymco Super 8 er 2 fine scootere, som begge er 4-takt  Af de to, ville jeg vælge Super 8'eren :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
kragen Skrev:Af de to, ville jeg vælge Super 8'eren :wink: Årsag ?
Den sorte Agility Sport (?) ser ud til at leveres med udelt sæde nu om stunder, så det kan ikke være på grund af det.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar: 769
Tråde: 48
Tilmeldt: Feb 2007
kragen Skrev:Af de to, ville jeg vælge Super 8'eren :wink:
Ville jeg nu også. Kan slet ikke stå for det design! :bow:
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Helt klart kymco super 8. Det er de store hjul jeg værdsætter, Det gør jo at den ligger rigtig godt på vejen.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 155
Tråde: 18
Tilmeldt: Dec 2007
Til jer alle.
Har os kigget lidt på en Super 8. Dels pga. Design. Dels pga. 14" hjul.
Nu siger i at 4-takt'ere er sløve i optræk, i forhold til en 2 takt. Det siger jo egentlig sig selv.
Den må gerne kunne trække mine 115-120+kg uden det går for langsomt. Men kan samtidig godt li at en 4takt kører så lang pr. Liter benzin som den nu engang gør.
Giantco sprint er for lille, tror jeg.
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
At en totakter er kraftigere eller hurtigere i optræk er ingen naturlov, Min Kymco agitily virker ihvertfald meget hurtigere i optræk end min forrige CPI Oliver city. I min ungdom kørte jeg en Suzuki T 500 (totakt) Ja det var dengang, og alle Japanere var totaktere, i midten af halvfjerdserne kom de med de første firetaktere, og de fulgte altså pænt med.
Men det er da rigtigt, en totakter kan hurtigt og nemt voldtunes, men sammenligner vi almindelig gade cykler, Hvor en omgængelig daglig omgang, god benzin økonomi, forurening og mange andre ting spiller ind, falder forskellen, i mine øjne, helt klart ud til firetakterens fordel. Skulle jeg købe en ny scooter, ville jeg ikke så meget som overveje at købe en totakter.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
MiX- Skrev:Giantco sprint er for lille, tror jeg.
Med mine 115 kilo, kan jeg godt sige at en giantco, motor mæssigt ikke er for lille, men pladsmæsigt kan du godt udelukke den, trinbrættet er ikke stor nok til mine str. 45-46 sko kan være der, og styret går en gang i mellem mod mine knæ, (Det er kun sket 2-3 gange mens jeg har haft den)
Komforten er heller ikke i top, så hvis du har dårlig ryg så er det ikke giantco sprint du skal have. :wink:
|