Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny knallert? Til langture osv.
#1
Vil Gerne skifte den gode gamle Yamaha Bws ng' ud. Forstå mig ret den er fin til sports/trick/stunt kørsel, på grund af dens gode balance. Men har besluttet mig for at jeg vil have noget er er mindre sjovt, men mere blød i det, og mere skånsom for ryggen (Ja jeg er kun 20 år men har mange rygproblemer pga. Diverse cross styrt, og overvægt).

Har ganske få krav til den.

- Den må ikke være for "støjende" eller "larmende" om i vil.
- Den skal som sagt, have en rigtig god sidde position.
- Den skal kunne rende minimum 55-60km/t uden begrænsninger. Husk jeg er overvægtig.
- Den skal helst være så holdbar som muligt.
- Der skal være plads til knæene, ved styret.
- Det skal være en 30 knallert.

Osv. Altså bare en god stabil langturs knallert. Skal ikke bruge den til at ligge så langt ned i sving, at udst. Og/eller motorblok skraber på jorden.


Hvad ville i foreslå jeg skulle kigge efter?

Ps. I må undskylde hvis jeg virker lidt forvirret, med det jeg skriver. håber det går Grin

Mvh Michael.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du kan jo starte med, om du stiler efter 2-takt:
God til at give baghjul, flere annerkendte mærker (højere priser!), lettere selv at pille, dårligere benzin økonomi

Eller 4-takt:
Mere magelig, typisk ikke helt så hurtig på toppen, mange ret ukendte mærker (de fleste fra Kina og derfor billige), mere kompliceret motor, god benzinøkonomi.

2-takterne er hurtigt ude af starthullerne, mens 4T er lidt længere om det. Til gengæld kan sidstnævnte køre op imod dobbelt så langt på literen!
Typisk uden begrænsninger og ved en 55-60 km/t 40 - 50 km/l mod 20 - 30.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#3
MiX- Skrev:Har ganske få krav til den.

- Den må ikke være for "støjende" eller "larmende" om i vil.
- Den skal som sagt, have en rigtig god sidde position.
- Den skal kunne rende minimum 55-60km/t uden begrænsninger. Husk jeg er overvægtig.
- Den skal helst være så holdbar som muligt.
- Der skal være plads til knæene, ved styret.
- Det skal være en 30 knallert.

Mvh Michael.

Så skal du finde dig en 4-takter (med god sidde position).

Også pillle skiven i Vario/Gliderør (afhængelig af hvilket mærke) og så en ubegrænset CDI, så render den omkring 60km/t.

Evt: Giantco, Baotian, Kymco osv.

Smil
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#4
Prøv og se Liste med 4 takts 50kubik scootere der kan fås i danmark

Og så se de links som er derinde.
Du skal ikke have Sym Mio ihvertfald for den er lille og knæet rammer når du drejer styret. Men du kan jo se om der nogen du kan lide.
Jeg har ikke rigtig siddet på andre, så jeg ved ikke hvordan de er.
Svar
#5
Kymco Agility og Kymco Super 8 er 2 fine scootere, som begge er 4-takt Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
h_haugbolle Skrev:Kymco Agility og Kymco Super 8 er 2 fine scootere, som begge er 4-takt Grin
Af de to, ville jeg vælge Super 8'eren :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
kragen Skrev:Af de to, ville jeg vælge Super 8'eren :wink:
Årsag ?

Den sorte Agility Sport (?) ser ud til at leveres med udelt sæde nu om stunder, så det kan ikke være på grund af det.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#8
kragen Skrev:Af de to, ville jeg vælge Super 8'eren :wink:

Ville jeg nu også. Kan slet ikke stå for det design! :bow:
Svar
#9
Helt klart kymco super 8. Det er de store hjul jeg værdsætter, Det gør jo at den ligger rigtig godt på vejen.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Til jer alle.

Har os kigget lidt på en Super 8. Dels pga. Design. Dels pga. 14" hjul.

Nu siger i at 4-takt'ere er sløve i optræk, i forhold til en 2 takt. Det siger jo egentlig sig selv.
Den må gerne kunne trække mine 115-120+kg uden det går for langsomt. Men kan samtidig godt li at en 4takt kører så lang pr. Liter benzin som den nu engang gør.

Giantco sprint er for lille, tror jeg.
Svar
#11
At en totakter er kraftigere eller hurtigere i optræk er ingen naturlov, Min Kymco agitily virker ihvertfald meget hurtigere i optræk end min forrige CPI Oliver city. I min ungdom kørte jeg en Suzuki T 500 (totakt) Ja det var dengang, og alle Japanere var totaktere, i midten af halvfjerdserne kom de med de første firetaktere, og de fulgte altså pænt med.

Men det er da rigtigt, en totakter kan hurtigt og nemt voldtunes, men sammenligner vi almindelig gade cykler, Hvor en omgængelig daglig omgang, god benzin økonomi, forurening og mange andre ting spiller ind, falder forskellen, i mine øjne, helt klart ud til firetakterens fordel. Skulle jeg købe en ny scooter, ville jeg ikke så meget som overveje at købe en totakter.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#12
MiX- Skrev:Giantco sprint er for lille, tror jeg.

Med mine 115 kilo, kan jeg godt sige at en giantco, motor mæssigt ikke er for lille, men pladsmæsigt kan du godt udelukke den, trinbrættet er ikke stor nok til mine str. 45-46 sko kan være der, og styret går en gang i mellem mod mine knæ, (Det er kun sket 2-3 gange mens jeg har haft den)

Komforten er heller ikke i top, så hvis du har dårlig ryg så er det ikke giantco sprint du skal have. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar


Forum spring: