05-01-2008, 07:25
Hej
Jeg har skiftet ruller og dyse (og fjernet ring) og har et par spørgsmål.
1. Jeg har sat en 92 dyse i og oplever at hvis jeg har kørt med ca. halv gas (eller er trillet frem til fx rødt lys), dør motoren når der gives gas igen. Jeg formoder at svaret er større dyse, rigtigt ?
2. Jeg har skiftet til 5.5 grams ruller med følgende resultat. `
Ved start fra stillestående går motoren ret højt i omdrejninger før varioen tager fat.
Ved kørsel virker det som om at motoren kører ved lidt for lave omdrejninger når den´skifter´
til højere ´gear´ og ikke udnytter drejningsmomentet optimalt.
Som jeg forstår varioens funktion indikere nr. 1 at ruller er for lette og nr. 2 at de er for tunge.
Er dette det sædvanlige kompromis med denne type scootere ?
På forhånd tak (og godt nytår 8)
MVH
Morten
PS. Vejer ca.100 kg.
Jeg har skiftet ruller og dyse (og fjernet ring) og har et par spørgsmål.
1. Jeg har sat en 92 dyse i og oplever at hvis jeg har kørt med ca. halv gas (eller er trillet frem til fx rødt lys), dør motoren når der gives gas igen. Jeg formoder at svaret er større dyse, rigtigt ?
2. Jeg har skiftet til 5.5 grams ruller med følgende resultat. `
Ved start fra stillestående går motoren ret højt i omdrejninger før varioen tager fat.
Ved kørsel virker det som om at motoren kører ved lidt for lave omdrejninger når den´skifter´
til højere ´gear´ og ikke udnytter drejningsmomentet optimalt.
Som jeg forstår varioens funktion indikere nr. 1 at ruller er for lette og nr. 2 at de er for tunge.
Er dette det sædvanlige kompromis med denne type scootere ?
På forhånd tak (og godt nytår 8)
MVH
Morten
PS. Vejer ca.100 kg.