03-04-2005, 15:52
Hej Forum
Idet vi just har anskaffet en listo er her en liste med ting som man skal være opmærksom på:
- Ventiler står normalt dårligt fra fabrikken, og bør stilles af forhandleren til 0,1mm ved kold motor.
- Luftskrue på kaburator skal normalt stilles 3 omgange ud fra helt iskruet.
- Listoen har vakum-aktiveret tankventil, og derfor kan det tage en del startforsøg før end der kommer benzin til karburatoren. Man kan suge med munden direkte på vakumslangen eller man kan bruge en plastspøjte istedet. Dette er specielt relevant hvis listoen er kørt helt tør eller hvis den har stået så længe at al benzin er fordampet fra karburatoen. Vakum-slangen sidder direkte på indsugningsmanifolden (den tynde slange).
- Benzinslange og vakumslange kan NEMT komme til at sidde i klemme (og gør det i visse tilfælde fra fabrikken) når man montere hjelm-indsatsen under sædet. Vær sikker på at disse slanger er stuvet korrekt af vejen, og check evt. dette på ny scooter. Symptomet er at scooteren får for lidt benzin og enten går i stå eller har svært ved at tage omdrjeninger (altså ligesom når man kører tør, og blandningen bliver for mager).
Håber det hjælper alle nye ejere.
Fyld bare på med andre tiltag ved ny scooter.
Venligst
Nicolai
Idet vi just har anskaffet en listo er her en liste med ting som man skal være opmærksom på:
- Ventiler står normalt dårligt fra fabrikken, og bør stilles af forhandleren til 0,1mm ved kold motor.
- Luftskrue på kaburator skal normalt stilles 3 omgange ud fra helt iskruet.
- Listoen har vakum-aktiveret tankventil, og derfor kan det tage en del startforsøg før end der kommer benzin til karburatoren. Man kan suge med munden direkte på vakumslangen eller man kan bruge en plastspøjte istedet. Dette er specielt relevant hvis listoen er kørt helt tør eller hvis den har stået så længe at al benzin er fordampet fra karburatoen. Vakum-slangen sidder direkte på indsugningsmanifolden (den tynde slange).
- Benzinslange og vakumslange kan NEMT komme til at sidde i klemme (og gør det i visse tilfælde fra fabrikken) når man montere hjelm-indsatsen under sædet. Vær sikker på at disse slanger er stuvet korrekt af vejen, og check evt. dette på ny scooter. Symptomet er at scooteren får for lidt benzin og enten går i stå eller har svært ved at tage omdrjeninger (altså ligesom når man kører tør, og blandningen bliver for mager).
Håber det hjælper alle nye ejere.
Fyld bare på med andre tiltag ved ny scooter.
Venligst
Nicolai