Søg Garagen Hej Gæst! Register

Er et powerfilter fra t-hansen lovligt?
Hej er det det?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Nope det er det ikke..
Peugeot Buxy 96 - 45 Scooter - Projekt : Solgt
Yamaha Neos 01 - 30 Scooter - Projekt : Running (almost done)

http://www.gamerforum.dk
Svar
Desuden er det eneste et powerluft, gør den giver dig larm..
Størrer benzinforbrug, og 1-5km/t på toppen.
Svar
sukedk2001 Skrev:...og 1-5km/t på toppen.

Kommer dog an på hvor kraftigt maskinen er tunet.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
Kristian12 Skrev:Kommer dog an på hvor kraftigt maskinen er tunet.

Ja men hvis du kun smider, sådan et på en std. motor ^^
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

sukedk2001 Skrev:Ja men hvis du kun smider, sådan et på en std. motor ^^

Ja så får du ikke noget som helst ud af det.

Ulemper:

Larmer helt vildt.
Karburatoren kan suge vand.
Køre ikke hurtigere.
Tiltrækker politiet.
Scooteren har ikke godt af det.

Fordele:

Opnår Ingen ting som helst på en std. motor.
Ja, nogen syntes at larmen er fed :? Fortvivlethock:
Svar
Et Powerfilter forstået på den måde, at der så at sige ikke er noget filter på, er ikke direkte ulovligt. Det svarer groft sagt til, at du piller filterindsatsen ud af et originalfilter. Det burde ikke kunne give en effektforøgelse på en lovlig standardmotor/karburator, medmindre, du herved også fjerner evt. begrænsninger i indsugningen, som er anbragt af fabrikanten, for at drosle maskinen :wink: Hvis din knallert herved kommer til at larme unødigt - dvs. afgiver flere dB, end den gjorde med originalfilteret - så er det derimod ulovligt. At tonelejet ændrer sig, og måske opfattes som mere larmende, kan ikke ikke betegnes som mere larmende.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
kragen Skrev:.At tonelejet ændrer sig, og måske opfattes som mere larmende, kan ikke ikke betegnes som mere larmende.

Så det du siger der at den ikke larmer mere med power luft filter :? ??!
Svar
Kristian12 Skrev:Så det du siger der at den ikke larmer mere med power luft filter :? ??!
Nej, det jeg siger er, at der er forskel på, om noget opfattes som mere larmende, eller om det virkeligt udsender flere dB. Nogle lyde opfattes mere larmende end andre, uden at det betyder "mere" lyd målt i dB. Jeg kan da stadig savle lidt, når jeg hører et ordentligt motorbrøl, men det er ikke mere noget, jeg gider høre på i det daglige. Af respekt for andre, og for at sænke det samlede lydbillede, bør vi vel alle gøre vores yderste for, at larme mindre.

Det kan godt være, at dem, der kører rundt på en Harley synes, den lyder fedt, men jeg kan garantere dig, at det ikke er særligt fedt at høre på for andre, der prøver på at slappe af. Knægte, der ræser frem og tilbage på vejen med powerfilter og knækpotter deler med garanti ikke denne fascination af "rå" lyd med de omkringboende - det samme gælder de tumper, der synes, at det er helt ok at, at sidde i deres åbne biler og brænde alle deres kilowat i deres anlæg af, og dermed påtvinge alle andre, at udholde kakofonien - hvis de vil høre høj musik, hvor der er andre, kan de bruge hovedtelefoner. Så bortset fra det "lovlige", så er der en etisk og moralsk lov, der burde byde os, ikke at genere andre unødigt. Hvis du vil have en knallert, der larmer, så brug den et sted, hvor den ikke generer andre.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar

kragen Skrev:Nej, det jeg siger er, at der er forskel på, om noget opfattes som mere larmende, eller om det virkeligt udsender flere dB. Nogle lyde opfattes mere larmende end andre, uden at det betyder "mere" lyd målt i dB. Jeg kan da stadig savle lidt, når jeg hører et ordentligt motorbrøl, men det er ikke mere noget, jeg gider høre på i det daglige. Af respekt for andre, og for at sænke det samlede lydbillede, bør vi vel alle gøre vores yderste for, at larme mindre.

Det kan godt være, at dem, der kører rundt på en Harley synes, den lyder fedt, men jeg kan garantere dig, at det ikke er særligt fedt at høre på for andre, der prøver på at slappe af. Knægte, der ræser frem og tilbage på vejen med powerfilter og knækpotter deler med garanti ikke denne fascination af "rå" lyd med de omkringboende - det samme gælder de tumper, der synes, at det er helt ok at, at sidde i deres åbne biler og brænde alle deres kilowat i deres anlæg af, og dermed påtvinge alle andre, at udholde kakofonien - hvis de vil høre høj musik, hvor der er andre, kan de bruge hovedtelefoner. Så bortset fra det "lovlige", så er der en etisk og moralsk lov, der burde byde os, ikke at genere andre unødigt. Hvis du vil have en knallert, der larmer, så brug den et sted, hvor den ikke generer andre.

Nårh, på den måde. Jeg forstår Smil Takker.
Svar
Så det er faktisk lovligt på en standard eller hvad? Hvis det ikke larmer mere
Svar
Noms Skrev:Så det er faktisk lovligt på en standard eller hvad? Hvis det ikke larmer mere
Nej, da det stadig er en konstruktiv ændring i forhold til typegodkendelsen.

Dutch
Svar

Forum spring: