Søg Garagen Hej Gæst! Register

Baotian mangler trækkraft
#1
Min Baotian driller en gang imellem, der kan gå dage- uger imellem at det sker. Jeg giver gas og næsten ingenting sker! men så stille og roligt kommer den i gang, det kan gentage sig et nogle gange efter hinanden også kører den normalt igen, Det er lige meget om motoren er kold eller varm. Jeg har skiftet luft- og benzinfilter uden resultat. Når jeg kører med konstant fart er der aldrig noget i vejen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du stillet ventilerne?
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#3
Jeg har ikke stillet ventilerne og uden at være ekspert så vil det undre mig at det er løsningen da problemet er periodisk men det vil blive tjekket, jeg har en mistanke at der måske er en utæthed et eller andet sted, jeg har også lagt mærke til at den larmer nogle gange mere end andre
Svar
#4
Det er ventilerne, ingen tvivl om det.
Svar
#5
Laaasse Skrev:Det er ventilerne, ingen tvivl om det.

Det ville jeg også have skudt på, men som Willy siger er problemet periodisk. :?
Når det er galt med ventilerne så kommer det hver gang man køre. (Kørte selv en månede med forkert stillet ventiler. :oops: )

Men uanset hvad, er det en godt ide at få ventilerne stillet en gang i mellem. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Min gjorde det samme med at larme og miste træk kraft, det viste sig den ene bolt til udstødningen oppe i cylle var faldet ud... Prøv at tjekke det...
Suzuki Katana LC & Suzuki FZ50 ªKª Spritteren...
Svar
#7
Jeg takker for svarene og tjekker både ventiler og udstødning, men det bliver først efter jul (Den sædvanlige undskyldning - travlhed osv. ) så I må vente lidt med resultatet.

God jul til alle på BS

Hilsen Willy
Svar
#8
Jeg har en mistanke om at ventilerne på min Baotien Rebel BT49QT-12 (samme motor som en Giantco Sprint) skal stilles, nogen der kan hjælpe mig med en guide til det ?
Tør ikke rigtig skille det ad før jeg ved lidt om hvordan det fungerer på den kære bette kineser.
Svar
#9
Jeg har en mistanke om at ventilerne på min Baotien Rebel BT49QT-12 (samme motor som en Giantco Sprint) skal stilles, nogen der kan hjælpe mig med en guide til det ?
Tør ikke rigtig skille det ad før jeg ved lidt om hvordan det fungerer på den kære bette kineser.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
timvejlby Skrev:Jeg har en mistanke om at ventilerne på min Baotien Rebel BT49QT-12 (samme motor som en Giantco Sprint) skal stilles, nogen der kan hjælpe mig med en guide til det ?
Tør ikke rigtig skille det ad før jeg ved lidt om hvordan det fungerer på den kære bette kineser.

Prøv at kigge her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=354

Du skal dog huske at der ikke står i guiden at du skal stille motoren under kompression, når du stiller ventiler, det kan du læse mere om i kommentarerne, og husk at du skal stille ventilerne til 0.08 mm.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#11
timvejlby Skrev:Jeg har en mistanke om at ventilerne på min Baotien Rebel BT49QT-12 (samme motor som en Giantco Sprint) skal stilles, nogen der kan hjælpe mig med en guide til det ?
Tør ikke rigtig skille det ad før jeg ved lidt om hvordan det fungerer på den kære bette kineser.

Prøv at kigge her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=354

Du skal dog huske at der ikke står i guiden at du skal stille motoren under kompression, når du stiller ventiler, det kan du læse mere om i kommentarerne, og husk at du skal stille ventilerne til 0.08 mm.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar


Forum spring: