Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvem er du?
#1
Er, af uransagelige årsager, begyndt at høre mere og mere P1 når jeg hører radio i bilen. På vej hjem for en halv times tid siden, hørte jeg starten på dagens udgave af "Klubværelset", som denne gang handler om punkere og deres miljø. Gæsten fortalte om hvordan han var blevet punker osv. og hvordan han blev opfattet, havde han havde oplevet af problemer og hvad der var af fordele.

Det fik mig til at tænke på, hvordan jeg mon selv bliver opfattet og ikke mindst hvordan jeg opfatter mig selv. Alle de venner og bekendt jeg har, ved jeg arbejder med scootere til dagligt og bliver da også kaldt scooterhovede til tider.

For mig kom interessen for scootere først sent, da jeg fik valget mellem et kørekort eller en scooter - og det blev en Aprilia Sonic. Det giver sig selv jeg var omkring 18 år på det tidspunkt, hvilket vil sige to-tre år senere end mange andre. Det har helt sikkert givet mig nogle fede oplevelser og havde jeg valgt kørekortet istedet, havde jeg ganske sikkert lavet noget helt andet nu - men gud ske tak og lov for det.

Pt. er jeg på tredje år i Speedline.dk (og inden det, var der to år med at drive Scooter-racing.dk og har et job jeg er ovenud glad for. Det især taget i betragtning af det er en brændende interesse, der fra starten har "givet mig" jobbet og givet mig mange interessante bekendte.

Hvad med dig, hvem er du og kan du pin-pointe hvad der har bragt dig dertil - og er der nogle vigtige ting der har drejet dig i retninger?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det er jo lidt svært når man ikke har en så interessant baggrund.
Men jeg kan da fortælle at jeg købte min scooter da jeg havde en 10-12 km til min læreplads som tømrer for en 3 år siden.
Som jeg godt vidste på det tidspunkt men nok ikke ville erkende det, var og er det at være tømrer nok bare ikke er mig. Jeg havde brug for noget nyt pust i livet og flyttede fra Sønderjylland til Randers.

Efter at være faldet godt på plads i Randers tog jeg toget hjem igen en weekend for at hente min scooter som stadig stod parkeret derhjemme hos de gamle. I én strækning, foruden at tanke en enkelt gang, kørte jeg fra Rødekro til Randers på alle mulige småveje og hovedveje.
Det tog så vidt jeg husker en små 7 timer, men det var en god oplevelse og noget jeg tænker tilbage på med et smil Smil

2½ år efter at have boet i Randers lever min scooter stadig, den er ikke ligefrem velplejet men starter og kører mig på arbejde hver dag Blink med øjet

Det var i øvrigt min scooter, Listo 45 som jeg købte for 3 år siden, der er grunden til at Billig-Scooter.dk eksistere i dag.


Andre der tør fortælle lidt kedligheder? :roll:
Svar
#3
Min "livshistorie" er også lidt kedelig tror jeg.

Efter endt skoletid (ud af 9.kl. i 1972), som klassens absolut mest stille dreng, fik jeg en læreplads i et reservedelsfirma (for biler). Her fik jeg mit 1. nederlag på arbejdsmarkedet, da chefen uvist af hvilken grund efter 6 mdr., vurderede at jeg ikke ville kunne klare handelsskolen, (uden at jeg nogensinde, havde sat mine ben der).
Så den oplevelse, gjorde at jeg aldrig har fået mig en rigtig uddannelse.

Men jeg fik hurtigt job igen som chaufførmedhjælper/ lagerarbejder hos Bjørns Radio (eksistere ikke mere). Og siden, er det gået slag i slag med lager/truck, trykkeri/ altmuligmandsarbejde. Jeg har gennemgået flere kurser og kortere uddannelser indenfor lager/transport/trykkeri men ikke noget der gav et svendebrev. Og desværre, har jeg endnu ikke fået nosset mig sammen til et kørekort (mc/bil)

Min interesse for knallerter (og motorcykler) startede i sommeren 1971, og den interesse hænger ved, den dag idag. Og jeg har løseligt regnet på hvor mange kilometre, det er blevet til på de 35 år, og det er i omegnen af 616.000 km Fortvivlethock: Grin.

Jeg synes selv jeg er en meget stille og rolig person, med en til tider meget sort humor, og nogle bestemte meninger, om diverse ting. Mine venner opfatter mig som en stille, rolig hjælpsom, og flink fyr. Det har de ihvertfald selv sagt, engang. Smil

Og min situation idag, er nedslående. For siden 1993, er det gået meget ned af bakke, både jobmæssigt og helbredsmæssigt (dårlig ryg og håndled).
Svar
#4
SLK Skrev:Det var i øvrigt min scooter, Listo 45 som jeg købte for 3 år siden, der er grunden til at Billig-Scooter.dk eksistere i dag.

Og det takker jeg/vi, mange gange for. :bow: :thumpup:
Svar
#5
Som Sputte, startede jeg sådan set også lidt sent...hehe, dvs. at jeg aldrig har fået taget mig sammen til et kørekort (før nu), så det har altid været knallerter, der både var mit transportmiddel - og pga. min mekaniske besættelse også har været min hobby.
Selve EU-scooterne vakte min interesse, da vores nabosøn fik en helt ny Yamaha Jog, som jeg skulle hjælpe med at afdrosle.. og uha den gik godt iforhold til de "gamle" knallerter jeg ellers havde vænnet mig til at futte rundt på.
Og efter det, så gik den ellers med Yamaha Jog, Yamaha Axis, Yamaha Spy, Aprilia Rally, Yamaha Neo's, og til sidst min dejlige Nrg'en, der også fik mig ind på nettet i div. fora - bla. Mopedgallery, der virkelig satte gang i det hele med træfs og nye scooterbekendte, det har virkelig været fedt at opleve som et gammelt røvhul - holder en ung tror jeg.. Grin Faktisk har min scooterinteresse ført til det job jeg har idag (mekaniker), så mit råd er, at følge sit hjerte, selvom man bliver grint lidt ad - den der er sidst ler jo bedst.. P

Nu er B-kortet i hus, og til foråret kommer der et A-stempel på også, og så er der motorcykel på programmet. Håber på mange gode oplevelser som i knallertlivet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg startede med at få interesse for knallerter da jeg begyndte til Go-Kart i den lokale ungdomsskole. Dengang var jeg ca. 14 år og det må have været i 1998! Jeg begyndte så og søge lidt på nettet efter forskellige knallert hjemmesider og her fandt jeg så RpR's daværende side, mener den hed DHP Dengang, og der var da også kun gæstebogen dengang som man kunne skrive i Jeg fik så meldt mig til forummet d. 06 december år 2000, så jeg har da været herinde i et stykke tid. Jeg har synes det har været kanon fedt herinde og jeg har fået mange bekendtskaber igennem MG. Bla startede mig, Sputte og Energy Stregen som trak rigtig mange mennesker til i de år det stod på Jeg valgte så at droppe scooterverdenen da jeg blev 18 og fik bil, og siden da har biler så været min interesse, og har da også haft 10 styk siden

Jeg vidste ikke helt hvad jeg ville efter 9. klasse i 2001, så jeg valgte at tage 10. klasse med. der fandt jeg så ud af jeg ville være Maskinarbejder/Industritekniker. Det gik da også fint nok, og jeg er udlært som det idag. Jeg løb så desværre ind i en omgang kronisk tarmbetændelse midt i uddannelses forløbet, som siden da har været et stort helvede for mig. Jeg har ikke rigtig haft noget social liv det sidste 1½ års tid pga sygdom og har kun haft min kæreste som jeg har kunne støtte mig hos.

Men nu er jeg endelig ovre det, og det føles som at blive født på ny Lige PT leder jeg efter et arbejde sådan jeg kan komme igang igen, og det skulle gerne blive noget IT arbejde!
If it bleeds.. We can kill it..
Svar


Forum spring: