Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nye komplikationer med Giantco Sprint
#1
Jeg har nu efter et par dages makken med min Giantco Sprint fået den til at starte, men dog kun hvis jeg kvæler luftfilteret, og tørner den på el-start i 15-20 sekunder.

Jeg har læst en masse forskellige posts på forummet her, og gjort alt det jeg kunne selv af de ting, så som at stille ventilerne til 0,1mm (kan ikke få fat i søgeblade til 0,08mm), skiftet luftfilter da det var sjasket til af benzin.

Luftskruen står 2½ omgang ude, som var det mest nøjagtige jeg kunne finde frem til.

Jeg har ydermere læst at jeg skal forsøge at stille på svømmeren i karburatoren, men det kan ikke lade sig gøre, da jeg ikke kan få de små djævleskruer løsnet med almindeligt værktøj.

Når jeg får Sprinten startet ved at kvæle luftfilteret, dør den igen efter ca 30-40 sek hvor den får luft ind igennem filteret igen, eller umidelbart efter jeg har givet fuld gas, og så slipper gassen igen til tomgang.

Håber nogle kan hjælpe mig med at få min scooter kørende igen, da det er lidt irreterende at skulle tage bussen frem og tilbage hver dag til arbejde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg har nu efter et par dages makken med min Giantco Sprint fået den til at starte, men dog kun hvis jeg kvæler luftfilteret, og tørner den på el-start i 15-20 sekunder.

Jeg har læst en masse forskellige posts på forummet her, og gjort alt det jeg kunne selv af de ting, så som at stille ventilerne til 0,1mm (kan ikke få fat i søgeblade til 0,08mm), skiftet luftfilter da det var sjasket til af benzin.

Luftskruen står 2½ omgang ude, som var det mest nøjagtige jeg kunne finde frem til.

Jeg har ydermere læst at jeg skal forsøge at stille på svømmeren i karburatoren, men det kan ikke lade sig gøre, da jeg ikke kan få de små djævleskruer løsnet med almindeligt værktøj.

Når jeg får Sprinten startet ved at kvæle luftfilteret, dør den igen efter ca 30-40 sek hvor den får luft ind igennem filteret igen, eller umidelbart efter jeg har givet fuld gas, og så slipper gassen igen til tomgang.

Håber nogle kan hjælpe mig med at få min scooter kørende igen, da det er lidt irreterende at skulle tage bussen frem og tilbage hver dag til arbejde.
Svar
#3
Det lyder da ikke rart med din sprit.

Har ladet mig fortælle (læst her på forumet) at det med at den er våd af benzin i luft filtret måske kan skyldes at din legle ventil ikke slutter tæt, tøm karburator for benzin ved at løsne den skrue der sider nederst sammen med den lille slange så tømmer du bundkaret og når der så ikke kommer benzin derned skulle din kegleventil stå rigtigt.

Det vil også være en god ide at tjekke om din benzinhane er defekt. Prøv at hive den slange med filtret på af det må ikke blive ved med at løbe benzin ud.

Syntes også lige når du jo er igang med at fejlfinde, at du skal tjekke den gummi membran i karburator (Skru det sorte dæksel af toppel på karburator) pas på fjederen, nålen og det hvide styr, der må ikke være huller eller revner rundt i kanten på gummi membranen.
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#4
Det lyder da ikke rart med din sprit.

Har ladet mig fortælle (læst her på forumet) at det med at den er våd af benzin i luft filtret måske kan skyldes at din legle ventil ikke slutter tæt, tøm karburator for benzin ved at løsne den skrue der sider nederst sammen med den lille slange så tømmer du bundkaret og når der så ikke kommer benzin derned skulle din kegleventil stå rigtigt.

Det vil også være en god ide at tjekke om din benzinhane er defekt. Prøv at hive den slange med filtret på af det må ikke blive ved med at løbe benzin ud.

Syntes også lige når du jo er igang med at fejlfinde, at du skal tjekke den gummi membran i karburator (Skru det sorte dæksel af toppel på karburator) pas på fjederen, nålen og det hvide styr, der må ikke være huller eller revner rundt i kanten på gummi membranen.
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#5
silversand Skrev:Jeg har nu efter et par dages makken med min Giantco Sprint fået den til at starte, men dog kun hvis jeg kvæler luftfilteret, og tørner den på el-start i 15-20 sekunder.

Jeg har læst en masse forskellige posts på forummet her, og gjort alt det jeg kunne selv af de ting, så som at stille ventilerne til 0,1mm (kan ikke få fat i søgeblade til 0,08mm), skiftet luftfilter da det var sjasket til af benzin.

Luftskruen står 2½ omgang ude, som var det mest nøjagtige jeg kunne finde frem til.

Jeg har ydermere læst at jeg skal forsøge at stille på svømmeren i karburatoren, men det kan ikke lade sig gøre, da jeg ikke kan få de små djævleskruer løsnet med almindeligt værktøj.

Når jeg får Sprinten startet ved at kvæle luftfilteret, dør den igen efter ca 30-40 sek hvor den får luft ind igennem filteret igen, eller umidelbart efter jeg har givet fuld gas, og så slipper gassen igen til tomgang.

Håber nogle kan hjælpe mig med at få min scooter kørende igen, da det er lidt irreterende at skulle tage bussen frem og tilbage hver dag til arbejde.

Hvad med membranen under det sorte toplåg på karburatoren? Alt okay her? Nålen ikke 'faldet ned'?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Prøver at tjekke under det sorte låg på karburatoren, næste gang jeg lige kommer forbi min scooter (ikke parkeret hjemme, da jeg ikke har plads til at arbejde på den her)
Vil se om jeg ikke kan finde tid til det imorgen aften, ellers tirsdag.
Svar
#7
Du vender bare tilbage hvis du har brug for flere råd Smil
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#8
Men prøv næste gang at vende tilbage i den samme tråd Ond :wink:
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#9
Jeg har nu været ude og rode lidt i dyret igen, og tømt bundkarret via. skruen i bunden, tjekket slangen, og der kommer lidt benzin ud (filteret bliver tømt) og under det sorte låg på karburatoren.
Her har jeg så et tillægs spørgsmål, hvordan er nålen "faldet ned" for på min sidder nålen i bunden af membranen med det lille hvide låg på, er det meningen at den skal sidde i toppen af membranen istedet eller hvordan?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Nu har jeg så igen igen været ude ved dyret, og det lykkedes at tage bundkarret af vha. en nedstryger og lave nyt gevind i skruerne, og fik det skilt ad, og renset så godt som muligt, og sat sammen igen.
Satte desuden nyt tændrør i, og testet at det virker, og det giver en masse små gnister, så går ud fra det er korrekt.
Men den vil stadig ikke starte, og overvejer stærkt at overlade problemet til en "professionel" (altså ikke Thansen, men en privat, da vores thansen kun har ungarbejderer på værkstedet) Men ved ikke hvor man kan finde sådan en 4takts-guru syd for Århus med tid til at rode i sådan noget. (Som heller ikke er for dyr)
Svar
#11
Er ikke den helt store ekspert, men for mig lyder det somom det er ventilerne, som er stillet forkert. De er meget følsomme, så de skal være stillet helt præcist, dvs. ikke 0,1 mm.
Svar
#12
4stroke Skrev:Er ikke den helt store ekspert, men for mig lyder det somom det er ventilerne, som er stillet forkert. De er meget følsomme, så de skal være stillet helt præcist, dvs. ikke 0,1 mm.

Den har jo bare kørt 1500km med ventilerne stillet til 0,1mm fra fabrikkens side. Dog havde den øverste ventil løsnet sig lidt, som blev efterspændt.
Svar


Forum spring: