Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nye komplikationer med Giantco Sprint
#13
4stroke Skrev:Er ikke den helt store ekspert, men for mig lyder det somom det er ventilerne, som er stillet forkert. De er meget følsomme, så de skal være stillet helt præcist, dvs. ikke 0,1 mm.
0,1mm skulle ikke betyde noget. Iflg. den seneste bulletin fra Kymco, så anbefaler de nu, at ventilerne stilles til 0,125 Fortvivlethock: på alle deres modeller med GY6 motor på nær Filly'en, der har dobbeltfjedre i ventilerne, og som stadig skal stå på 0,08mm - og altså ikke 0,05mm, som der står i manualerne. Det lyder som om, at den ikke får suget benzin ind af en eller anden årsag, som jeg ikke lige kan lure Ked af det
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Alle slanger sider rigtigt ik?

Der er et lille t-kryds der samler vaccumslange fra hane og stud i sammen med en lange fra friskluft systemet, har oplevet på et par stykker at det t-kryds kan være stoppet af dårlig støbning eller en af slanger er faldet af, så kan den ikke lave ordenlig vaccum til hane, og/eller den trækker falsk luft ind i karburator.
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#15
Jeg har haft tjekket alle slanger, og kan puste fint igennem dem, og også T-stykket, så der er ingen tilstopninger i de slanger jeg kan komme til at puste i.

Dog kan jeg ikke få den til at dryppe med benzin i benzinslangen når jeg suger/puster i vacuum slangen til benzinhanen ligesom jeg har læst herinde der burde.
Svar
#16
silversand Skrev:Jeg har haft tjekket alle slanger, og kan puste fint igennem dem, og også T-stykket, så der er ingen tilstopninger i de slanger jeg kan komme til at puste i.

Dog kan jeg ikke få den til at dryppe med benzin i benzinslangen når jeg suger/puster i vacuum slangen til benzinhanen ligesom jeg har læst herinde der burde.

Prøv at tage slangen direkte fra hane hvis du suger i den skal der rende benzin ud af den anden slange, hvis der ikke gør det er din benzinhane defekt.

En ny: http://www.thansen.dk/product.asp?c=1943...2116109195
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#17
Altså suge i vacuum slangen der sidder i benzinhanen? Og så skal der komme benzin ud af benzinslangen så?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Altså suge i vacuum slangen der sidder i benzinhanen? og så skal der komme benzin ud af benzinslangen så?
Svar
#19
silversand Skrev:Altså suge i vacuum slangen der sidder i benzinhanen? og så skal der komme benzin ud af benzinslangen så?

Ja lige præcis, der skal komme benzin ud af den anden slange når du suger i vaccumslangen :wink:
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#20
Har nu været ude og suge lidt, og der kommer ingen benzin ud af benzinslangen når jeg suger i vacuum slangen lige før benzinhanen. Så vil prøve at skifte den, men hvordan gør man det uden at tømme tanken? Da den ser ud til at være monteret direkte på tanken.
Svar
#21
Jeg har nu været nede i den lokale Thansen og købe en benzinhane til min Giantco, da jeg kom hjem med den prøvede jeg lige en ekstra gang at suge i vacuum slangen, og der var fin gennemgang af benzin.

Men scooteren vil stadig ikke starte, står bare og tørner når jeg bruger el-start, og kickstarteren kan jeg slet ikke hamre hårdt nok på til at det giver nogen effekt.

De eneste dele jeg ikke har prøvet at skifte på er karburator (dog skilt den ad og renst det jeg nu kunne, selvom der ikke var noget skidt i den) og CDI boksen (har ikke lyst til at bruge 500kr på at "prøve" om det er den det er galt med)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Man kan ikke skifte en benzinhane uden at tømme tanken for benzin.

Tjek lige om der er gnist på tændrør, hvis der er så tjek lige om den kommer reglmæssig, altså ingen udfald.

Hvis den falder ud en gang imellem, så tjek tændhætten, og eller prøv med et nyt tændrør, ellers tjek sidestøttefodskontakten.

CDI'en kan (Hvis det er en gammel model) være behæftet med fejl og hvis din scooter er under to år går det ind under reklamationsretten, så det vil ikke koster dig noget at få den skiftet hvis det er en gammel version.

Den gamle version kan kendes på at på enestykket står der "Giantco" og part nummer og dato for produktion, det gør der ikke på den nye version.
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#23
Tjek lige om der er gnist på tændrør, hvis der er så tjek lige om den kommer reglmæssig, altså ingen udfald.
Der er gnist på tændrøret, har også allerede skiftet dette med et nyt.

Hvis den falder ud en gang imellem, så tjek tændhætten, og eller prøv med et nyt tændrør, ellers tjek sidestøttefodskontakten.
Sidestøttefods kontakten virker som den skal (altså er ikke aktiveret) da den jo sagtens kan tænde nogle gange. Tændhætten ved jeg ikke helt hvordan man tjekker, men har haft den pillet af og klippet det yderste af kablet af og sat den på igen, ingen effekt.

CDI'en kan (Hvis det er en gammel model) være behæftet med fejl og hvis din scooter er under to år går det ind under reklamationsretten, så det vil ikke koster dig noget at få den skiftet hvis det er en gammel version.
Den er købt d. 1/4-2008 (en stor aprilsnar scooter? Blink med øjet ) og der er ingen garanti på den, da service ikke er overholdt, hvis der havde været garanti på den havde de bare fået den i hovedet igen uden at jeg selv havde rørt den.

Den gamle version kan kendes på at på enestykket står der "Giantco" og part nummer og dato for produktion, det gør der ikke på den nye version.
Hvor sidder dette "enestykke" på scooteren?
Svar
#24
Tror han mente endestykke Smil Bagenden?
Svar


Forum spring: