Svar: 47
Tråde: 16
Tilmeldt: Nov 2007
Jeg har en dyse 94, ringen er fjernet og ubegrandset cdi. og idag rensede jeg karburatoren og skruen luftskruen 1½omgange ud.
Nu når jeg giver fuld gas, er det som om den drukner og så trækker efter 2sek. Hvad kan det skylles? Kan det være dysen som er for stor? Eller?
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Tag et kig på nålen:
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=517
Den skal måske justeres til en federe blanding?
Svar: 70
Tråde: 2
Tilmeldt: Oct 2007
Jeg har samme spec men bare med en 92 dyse.
Svar: 47
Tråde: 16
Tilmeldt: Nov 2007
SLK Skrev:Tag et kig på nålen: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=517
Den skal måske justeres til en federe blanding?
Min nål er sat nederst :S kan det være luftskruen/blandingskruen?
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Inden du skifter dyse prøv lige at skrue en tand på luftskruen(Ud ad). Tag en lille tur efter og se om det hjælper, hvis det ikke gør så prøv igen et par gange. Hvis det så heller ikke hjælper skifter du dyse til 92.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 47
Tråde: 16
Tilmeldt: Nov 2007
Altså jeg skal skrue ud på luft/blandningskruen og prøve køre den?
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Comakci Skrev:Altså jeg skal skrue ud på luft/blandningskruen og prøve køre den?
Ja prøv at leg lidt med den, det kan være problemet.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Comakci Skrev:Altså jeg skal skrue ud på luft/blandningskruen og prøve køre den?
De magiske tal for blandingsskruen er typisk 1½ omgange ud eller 3-3½ omgange ud.
Altså, skru skruen helt i, og så X antal omgange ud.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Når det er ved fuld gas problemet er, så er der altså ingen grund til at mistænke nål og blandskrue, fuld gas styres udelukkende af hoveddyse
Er der mistanke om en for stor hovededyse, chekkes tændrøret, som i så fald vil være kulsort.
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Energy Skrev:Når det er ved fuld gas problemet er, så er der altså ingen grund til at mistænke nål og blandskrue, fuld gas styres udelukkende af hoveddyse Er der mistanke om en for stor hovededyse, chekkes tændrøret, som i så fald vil være kulsort.
God pointe, men hvis man fra stilstand giver fuldgas bevæger man sig jo kort forbi halvgas og 3/4 gas og der har vel både luftskrue og nålen noget at sige?
Eller er det kun hvis man holder gassen ved 1/2 og 3/4 gas nål og blandingsskrue?
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
SLK Skrev:God pointe, men hvis man fra stilstand giver fuldgas bevæger man sig jo kort forbi halvgas og 3/4 gas og der har vel både luftskrue og nålen noget at sige?
Eller er det kun hvis man holder gassen ved 1/2 og 3/4 gas nål og blandingsskrue?
Ja, hvis vi snakker gasrespons - altså hurtig gasgivning fra tomgang til fuld gas. Så har blandskrue self. noget at sige, nålen derimod har kun noget at sige når gassen står på kvart til halv gas.
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Energy Skrev:Ja, hvis vi snakker gasrespons - altså hurtig gasgivning fra tomgang til fuld gas. Så har blandskrue self. noget at sige, nålen derimod har kun noget at sige når gassen står på kvart til halv gas.
Super :thumpup: Mange tak for opklaringen.
Det måtte være sidste gang jeg kløver rundt i hoveddyse, nålen og blandingsskruen :wink: