Søg Garagen Hej Gæst! Register

På bar bund, udkig efter knallert. - Hjælp mht. endeligt køb
#49
Kristian12 Skrev:Hvis du køber en 4-takter fordi den lugter bedre, jaa? Så ved jeg sku ikke. Jeg er også til 2-taktere. Har da rodet lidt med nogle t-rex 150cc´er, men 2-takter er helt klart min favorit!
Hvor kom den fra Smil ? Vil have 4 takter fordi det er billigere og mere benzinøkonomisk.

Til jer andre.
Til det med batteriet siger han at det er fordi den har stået stille i et helt år, hvilket batteriet er blevet afladt af. Hvad siger i til det?

Og ja, må hellere finde ud af det med værksted! Kender i noget i nærheden af Herlev? Rødovre, glostrup, ballerup?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
Kristian12 Skrev:Hvis du køber en 4-takter fordi den lugter bedre, jaa? Så ved jeg sku ikke. Jeg er også til 2-taktere. Har da rodet lidt med nogle t-rex 150cc´er, men 2-takter er helt klart min favorit!
Tja, lugten i bageriet, kan være afgørende :P så du må hellere vænne dig til 4-taktere - 2-takterne vil nemlig nok forsvinde fra markedet inden ret længe, da de bliver for dyre at få til at opfylde miljøkravene. Har du en saglig (lovlig :wink: ) begrundelse for, at 2-takter er din favorit, og hvor meget, er du i givet fald parat til at betale for en sådan, der vil opfylde de kommende miljøkrav?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#51
Excile Skrev:Til det med batteriet siger han at det er fordi den har stået stille i et helt år, hvilket batteriet er blevet afladt af. Hvad siger i til det?

Det er korrekt.
Et blybatteri (alle scooterbatterier og bil startbatterier er af blytypen) kan ikke ret godt tåle at blive afladet helt og slet ikke tåle at stå uopladet.

Faktisk bør et blybatteri aldrig aflades mere end til 60-70 % af dets kapacitet, men det kan være svært at overholde hvis man har startvanskeligheder og derved tapper det helt.
I så fald bør (skal) det oplades hurtigst muligt til 100 % og det sker nok bedst med en eksterm oplader.

Hvis scooteren står stille vinteren over, er det en god ide at lade batteriet op et par gange i vinterens løb.
Man skal selvfølgelig sikre sig at der ikke er forbrug fra f.eks alarmer eller andet. Evt. afmonter ledningen til det ene af batteriets poler.

Batteriet tager ikke skade af at stå ude i kulden. Faktisk er selvafgladningen lidt mindre i koldt vejr.
Syren i batteriet fryser ikke med de vintertemperaturer som vi har her i DK.
Batteriets kapacitet falder derimod ved lave temperaturer, og det er dobbelt uheldigt da motoren ved kuldetemperaturer netop kræver mere strøm for at tørne rundt, især på grund af oliens viskositet.
--
Hilsen Ole
Svar
#52
kragen Skrev:Så inden du køber en brugt af en privat, så tjek lige det med værksteder, og finder du ikke et i nærheden, bliver du nok nødt til, at købe en ny hos en forhandler, der også servicerer.

Et nyt batteri er er ikke den store udskrivning, thansen har et udmærket 5amp batteri til 250,-, men hvorfor er det originale allerede kværnet efter bare 1.100 km? Mit har nu holdt til 12.000 km uden bøvl. 1.100 km er heller ikke meget for en 2006 model, hvornår er den taget i brug første gang?
Kik ind på http://kymco.dk/forhandler.html og forhør dig om forhandlere nær dig.
Med lidt held får du flere at vælge imellem. Du kunne jo være fræk og specificere flere postnumre/byer.
Det gjorde jeg, og fik et passende udvalg tilbage.

Og mit første batteri var temmelig dødt efter 5.000 km. Op til ventiljusteringen ved ca. 4.200 havde maskinen alene været i stand til at starte på el, hvilket havde tæret en hel del på holdbarheden.
Batteriet kunne stadig starte maskinen, men det løb ubehageligt hurtigt tom.

Det nye batteri, der blev sat i ved 5.000 eftersynet, kostede 199,-.

Død efter blot 1.100 km lyder dog mere hen ad voldbrug og/eller manglende vedligeholdelse/ladning.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#53
Med et batteri kan man jo også være uheldig, på min Puma fik jeg et af de dyre Yasa tror jeg at det var, pris over 500 kr. det holdt hun et år. Det kan også være genaratorens spændingsregulator der er i uorden, men sandsynligheden for det er meget lille. Hvis du lader det op kan det kan det være du kan få liv i det igen, men som Ole har beskrevet det er ikke godt for et batteri at stå uopladet.

Prisen tja, jeg købte min for fjorten dage siden, oktober 07 model kørt 200 km. medfølgende hjelm rukolås og box. Pris 7000. jeg tror det er købers marked, så..

Om det er et godt køb er svært at råde, har den stået ude eller inde, hvad med service og garanti der er mange ting der spiller ind. Men med min viden som gør det selv mekaniker, og pilfinger, er jeg ikke spor i tvivl, en let brugt Kymco er et lang..t bedrer køb end en af de billigerer og ukendte mærker der er på marked. I mine øjne oser Kymco´en kvallitet. I farten vil jeg lige nævne. Samtlige stig er indkabslet rigtigt godt, store og vist nok gode dæk, halogen pære, et godt stift stel, ja jeg er overrasket over så godt den kører og starter, alt virker helt perfekt. Det kan da godt være at jeg roser så meget fordi jeg ikke er forvendt, det er jo trods alt bollige kinesiske motorcykler jeg kører

Dette virker nu også billigt http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=52594644
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
LETSINDIG Skrev:Dette virker nu også billigt http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=52594644
Tak for dit gode input. Dejligt at høre en der har lidt styr på det.

Av ja, det ser faktisk ud til at være et endnu bedre tilbud. PRøver at komme i kontakt med sælger, har allerede snakket med den anden. Det bliver nok en af dem. Vi må se om jeg kan presse citronen lidt. Og så er der selvfølgelig lidt omkring garanti, værksted, service osv osv.

Derfor vil jeg rigtig gerne have lidt gode råd fra jer!
Hvad skal jeg spørge om? Kigge efter? Prioritere? Hvem ved, måske har jeg en agility imorgen Grin!
Svar
#55
Excile Skrev:Hvad skal jeg spørge om? Kigge efter? Prioritere? Hvem ved, måske har jeg en agility imorgen Grin!

Spørg om den har været udsat for tyveri? Det synes jeg ville være rart at vide.
Har den været indblandet i et uheld? (Kan jo også være et solo uheld).
Har sælger selv udført noget service? Har sælger fjernet begrænsninger?
Se på scooteren generelle stand, er den ellers pæn og vedligeholdt?
Gør sælger noget for passe på den? (Står den i garage? (eller 'scooter-garage'), carport?)

Der er mange kryptiske spørgsmål man kan stille både sælger og sig selv.
I sidste ende skal du lytte til din intuition.

Held og lykke med købet :wink:
Svar
#56
Hvad med "papirer"? Hvad skal man huske at have der?
Svar


Forum spring: