Søg Garagen Hej Gæst! Register

DR. Big "Fryser"
#1
Jeg har en dr. big som kører uden problemer, iværtfald om sommeren, men den kan ikke lide vinter og kulde, for der har den lidt svært ved at starte, når den er startet, kan den ikke holde tomgangen, den går ud, eller står og ruller, op og ned i tomgang, problemet bliver være, jo koldere det bliver, ( Helt galt ved hård frost ) hvad kan det være? skal lige nævne at jeg kører med karburartorsprit hele året, ved vær eneste tankning, får den 100ml karburatorsprit.

venligst 2-stroke
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
2-stroke Skrev:Jeg har en dr. big som kører uden problemer, iværtfald om sommeren, men den kan ikke lide vinter og kulde, for der har den lidt svært ved at starte, når den er startet, kan den ikke holde tomgangen, den går ud, eller står og ruller, op og ned i tomgang, problemet bliver være, jo koldere det bliver, ( Helt galt ved hård frost ) hvad kan det være? skal lige nævne at jeg kører med karburartorsprit hele året, ved vær eneste tankning, får den 100ml karburatorsprit.

venligst 2-stroke

Det er da ikke nødvendigt med karburatorsprit om sommeren. Smil

Jeg tror såmænd den får for meget karburatorsprit. 1-2 hættefulde pr. tankning om vinteren, skulle være nok (var det på min Big). Men efter at ha' fået monteret en varmeslange (for en 4 års tid siden), som går cylinder og op til karburatoren, har jeg ikke haft behov for karburatorsprit.
Svar
#3
Jps Skrev:Det er da ikke nødvendigt med karburatorsprit om sommeren. Smil

Jeg tror såmænd den får for meget karburatorsprit. 1-2 hættefulde pr. tankning om vinteren, skulle være nok (var det på min Big). Men efter at ha' fået monteret en varmeslange (for en 4 års tid siden), som går cylinder og op til karburatoren, har jeg ikke haft behov for karburatorsprit.



Du drømmer ikke om hvor meget kondensvand, der havner i svømmerhuset om året, prøv at tøm svømmerhuset i en klar pose, og se, du vil blive overrasket :o

det sprit jeg bruger, svarrer 100ml til 5 liter benzin, skulle være ok.
Svar
#4
2-stroke Skrev:Du drømmer ikke om hvor meget kondensvand, der havner i svømmerhuset om året, prøv at tøm svømmerhuset i en klar pose, og se, du vil blive overrasket :o

det sprit jeg bruger, svarrer 100ml til 5 liter benzin, skulle være ok.


100ml til 5 liter. Vil det sige, at du brænder 5 liter benzin af, og så tanker 5 liter plus hælder 100ml karbureatorsprit i? Grin.

Jeg har ikke oplevet kondensvand i min karburator, siden jeg fik varmeslangen monteret. Og jeg har kørt Big'en i 6 ½ år nu, og har haft karburatoren pillet af mange gange, igennem årene Grin.
Svar
#5
Jps Skrev:100ml til 5 liter. Vil det sige, at du brænder 5 liter benzin af, og så tanker 5 liter plus hælder 100ml karbureatorsprit i? Grin.

Jeg har ikke oplevet kondensvand i min karburator, siden jeg fik varmeslangen monteret. Og jeg har kørt Big'en i 6 ½ år nu, og har haft karburatoren pillet af mange gange, igennem årene Grin.


Ja, ca 5 liter plus snapsen på 100ml. det er der omkring det, der kan være i min tank.


hvor har du købt din varme slange? og hvad koster den?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
2-stroke Skrev:Ja, ca 5 liter plus snapsen på 100ml. det er der omkring det, der kan være i min tank.


hvor har du købt din varme slange? og hvad koster den?

Jeg købte den hos forhandleren, som jeg købte scooteren hos. Den sidder monteret på alle modeller fra 2002 og frem. Min er så en 2001'er, og til den måtte jeg så købe slangen som ekstraudstyr Smil. Plastikkappen over cylinderen skiftede jeg også ud, så jeg var fri for at lave hul til slangen. Samlet pris, var vist lige omkring de 200 kr.

[Image: 744.jpg]
Svar
#7
Jps Skrev:Jeg købte den hos forhandleren, som jeg købte scooteren hos. Den sidder monteret på alle modeller fra 2002 og frem. Min er så en 2001'er, og til den måtte jeg så købe slangen som ekstraudstyr Smil. Plastikkappen over cylinderen skiftede jeg også ud, så jeg var fri for at lave hul til slangen. Samlet pris, var vist lige omkring de 200 kr.

http://www.billig-scooter.dk/galleri/744.jpg



Tusind tak for svar og billed, det skal jeg da ud og investere i, hurtigst muligt.

god weekend

2-stroke
Svar
#8
Jeg har samme monteret på min PGO Hot50. Den sad så godt nok på da jeg købte den (2005 model). Jeg ved ikke hvordan den fungere uden varme slangen, men min egen starter nu ikke så godt hvis den har stået et par timer ude i kullen; frostgrader. Den vil ikke starte med el-start, der skal sparkes ca. 4 - 6 gange også køre den Smil
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#9
Kristian12 Skrev:Jeg har samme monteret på min PGO Hot50. Den sad så godt nok på da jeg købte den (2005 model). Jeg ved ikke hvordan den fungere uden varme slangen, men min egen starter nu ikke så godt hvis den har stået et par timer ude i kullen; frostgrader. Den vil ikke starte med el-start, der skal sparkes ca. 4 - 6 gange også køre den Smil



Okay, så der er måske ikke nogen garanti for at det vil hjælpe, at montere sådan en. når det er frostvejr kan jeg måske forstå den kører skidt, men ikke når temp. er på feks. 3-4 + grader.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Kristian12 Skrev:Jeg har samme monteret på min PGO Hot50. Den sad så godt nok på da jeg købte den (2005 model). Jeg ved ikke hvordan den fungere uden varme slangen, men min egen starter nu ikke så godt hvis den har stået et par timer ude i kullen; frostgrader. Den vil ikke starte med el-start, der skal sparkes ca. 4 - 6 gange også køre den Smil


Det er meget normalt, den ikke vil starte med elstarteren om vinteren, mig bekendt. Min elstarter er defekt, så jeg må bruge kickstarteren hele tiden. Og nej jeg kan ikke bare skifte elstarteren ud, for det ene skruehul er pist væk, så den kan ikke sidde ordentligt fast. Ked af det
Svar
#11
Sådan en karburator indsugnings-forvarmnings tingest, har alle de biler jeg har ejet da haft, her var der endda også termostat på, så den selv skiftede over, og sugede henholdsvis lige omkring udstødnings manifold eller fra det fri.

Alligevel har nogen været meget følsomme overfor karburator is, og karburatorsprit var et must. En ting er sikkert, den er først virksom når motor er varm, så på start problemer kan den ikke hjælpe, og hvorfor skulle den også det? en anden ting er at karburator is tidligst vil komme når motor har kørt et par minuter.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#12
Men jeg ville nok alligevel følge JPS' råd om at købe sådan en fætter... Noget hjælper det jo. Karbu sprit + karbu varmer = Starter meget bedre??


Undskyld for lidt OT. Hvor meget karbusprit skal jeg bruge til en fuldtank= 5.1L?
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar


Forum spring: