Søg Garagen Hej Gæst! Register

Den sidste listo...
#13
Nu har jeg lige været ude at race. Og der er altså meget lav frigang når jeg svinger.
Jeg har stødt på 3 gange, 2 i rundkørsler, og den sidste i et 90 grader sving.
Alle gange med stødtbenene.
Jeg køre ikke vildt stærkt, eller er særligt langt nede, den eneste jeg kan sige er at jeg måske trykker listoen meget ned (vejer vel 95 kg, incl alt udstyr). Således at støttebene kommer tættere på jorden.

Ellers er jeg begyndt at køre lidt stærkere har kørt mere en 50 km/t "WOW!"
Faktisk har jeg kørt 56 km/t, og når jeg kommer op over 55km/t, begynder den at lyder meget underligt. Lidt som om den tikker, meget højt!
Jeg vil gætte på at der er CDI'en den begynder at virker, for den stopper med at accelerere omkring 55km/t.
Men jeg aner intet om hvordan en CDI virker. Så måske der er nogle der kan bekræfte at en CDI tikker, når den begrænser farten?

Ellers kører den sateme godt, jeg fræse bare rundt og hygger mig, 160km ialt. Det er bare dejligt. Grin

Bjarne
Det er bedre at komme galt afsted.
End slet ikke komme afsted!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
zompf Skrev:Nu har jeg lige været ude at race. Og der er altså meget lav frigang når jeg svinger.
Jeg har stødt på 3 gange, 2 i rundkørsler, og den sidste i et 90 grader sving.
Alle gange med stødtbenene.
Jeg køre ikke vildt stærkt, eller er særligt langt nede, den eneste jeg kan sige er at jeg måske trykker listoen meget ned (vejer vel 95 kg, incl alt udstyr). Således at støttebene kommer tættere på jorden.
Hmm, kan du tage et billede af din scooter så man kunne se om benene skulle være fejlmonteret af en art?



Citat:Ellers er jeg begyndt at køre lidt stærkere har kørt mere en 50 km/t "WOW!"
Faktisk har jeg kørt 56 km/t, og når jeg kommer op over 55km/t, begynder den at lyder meget underligt. Lidt som om den tikker, meget højt!
Jeg vil gætte på at der er CDI'en den begynder at virker, for den stopper med at accelerere omkring 55km/t.

Skiven i variator. Ud med den Blink med øjet
Svar
#15
Stig Sørensen Skrev:Hmm, kan du tage et billede af din scooter så man kunne se om benene skulle være fejlmonteret af en art?

Jeg stiller den lige op til nogle modelbilleder imorgen.
Prøver også om kæresten gider tagle nogle med mig monteret oven på listo, for check af frigang mellem vej og støtteben.
Det er bedre at komme galt afsted.
End slet ikke komme afsted!
Svar
#16
Vi vil også se en video med gnisterne flyvende fra støttefoden!!!
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#17
http://billig-scooter.dk/album_pic.php?pic_id=366
http://billig-scooter.dk/album_pic.php?pic_id=365

Så kunne jeg endelig blive færdig med billederne, og få dem lagt op.
Jeg tror ikke at det er monteret forkert, men det var også lidt svært at tage billederne.
Jeg beskriver lige hvordan stoppet er:
Sidestøtteben: Bliver stoppet af en metal plade, hvis der blev skåret i pladen skulle den sagtens kunne komme 3-4 cm højere op.
Centerstøtteben: Bliver stoppet af en gummi klods der sidder på støttebenet, hvis gummi klodsen blev halveret eller mindre, ville den også sagtens kunne komme højere op, hvor højt er svært at sige.
Det er bedre at komme galt afsted.
End slet ikke komme afsted!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Hmm.. Kan du se via afskrabningerne på metallet, hvilken del der faktisk rører jorden i den omtalte rundkørsel? (er lidt svært at se på billedet, da personen der har taget billedet har stillet fokus på din fod og ikke sidebenet Griner )

Jeg mener nu at mit sideben kommer lidt højere op end dit.
På centerfoden er der også en sort gummiklods på min, uden den vil det give et ordenligt KLONK! hver gang man tog scooteren ned Blink med øjet
Men hvis du kunne fixe det ved at halvere klodsen så ville det da være en god løsning.

Et eller andet skal du i hvertfald have gjort, kan jo ikke have hvis du pludselig en dag ligger ned i rundkørslen Blink med øjet

Sikkerhed frem for alt andet jo Grin
Svar
#19
Efter at have læst SLK's indlæg om "Ultimative guide til benzin økonomi".
Spekulere jeg lidt på, om min listo ikke burde køre 50 km/l uden at jeg skulle gøre nogle at de ting som han beskriver?

Jeg kører nok lidt hårdt på, gashåndtaget kunne let skiftes med en kontakt, Men der er nu ikke så meget riv i min listo endnu, Da jeg ikke har pillet nogle begrænsninger endnu.

Jeg tror den kører omkring 30 km/l, men det er måske meget normalt?
Eller hvad gør alle dem der kører 50km/l, kører de alle ligesom SLK har beskrevet?

Fks. kan jeg huske et indlæg om en der beskrev han kørte "stok konservativt", men hvad betyder det lige???

Men det hele ændre sig måske når man piller skiven ud, smider lettere ruller i, og skifter dysen?
Eller skal man have kørt 500 km, skiftet olie, og have lavet alle mulige numre, inden jeg skal gøre mig forhåbning om at køre 50km/l?

Bjarne

ps. Der står her på catmotor's hjemmeside, 50km/l Catmotor, og det mener jeg også der stod på www.parkhave.dk inden han fik udsolgt af dem.
Det er bedre at komme galt afsted.
End slet ikke komme afsted!
Svar
#20
zompf Skrev:Efter at have læst SLK's indlæg om "Ultimative guide til benzin økonomi".
Spekulere jeg lidt på, om min listo ikke burde køre 50 km/l uden at jeg skulle gøre nogle at de ting som han beskriver?

Jeg kører nok lidt hårdt på, gashåndtaget kunne let skiftes med en kontakt, Men der er nu ikke så meget riv i min listo endnu, Da jeg ikke har pillet nogle begrænsninger endnu.

Jeg tror den kører omkring 30 km/l, men det er måske meget normalt?
Eller hvad gør alle dem der kører 50km/l, kører de alle ligesom SLK har beskrevet?

Fks. kan jeg huske et indlæg om en der beskrev han kørte "stok konservativt", men hvad betyder det lige???

Men det hele ændre sig måske når man piller skiven ud, smider lettere ruller i, og skifter dysen?
Eller skal man have kørt 500 km, skiftet olie, og have lavet alle mulige numre, inden jeg skal gøre mig forhåbning om at køre 50km/l?

Bjarne

ps. Der står her på catmotor's hjemmeside, 50km/l Catmotor, og det mener jeg også der stod på www.parkhave.dk inden han fik udsolgt af dem.

Du skriver "Jeg tror den kører omkring 30km/l". Få det målt så du ved det med nøjagtigthed.
Og nej, jeg kører bestemt ikke altid sådan som jeg skriver i guiden for bedre benzinøkonomi, med tankerne helt andet sted ligger min økonomi på 40km/l og hvis jeg virkelig gjorde en indsat ville den nok ligge på omkring de 46km/l.
Men ja, ud med skiven ville hjælpe på det.
Svar
#21
zompf Skrev:Ellers er jeg begyndt at køre lidt stærkere har kørt mere en 50 km/t "WOW!"
Faktisk har jeg kørt 56 km/t, og når jeg kommer op over 55km/t, begynder den at lyder meget underligt. Lidt som om den tikker, meget højt!
Jeg vil gætte på at der er CDI'en den begynder at virker, for den stopper med at accelerere omkring 55km/t.
Men jeg aner intet om hvordan en CDI virker. Så måske der er nogle der kan bekræfte at en CDI tikker, når den begrænser farten?

Det er bestemt ikke din CDI, der giver den lyd, det er simpelthen motoren der løber for mange omdrejninger, og ventilerne kan ikke længere når at lukke lige så hurtigt som knastakslen gerne vil, derfor larmer det. Det er en "meget grim lyd" efter som den kan blive lig med motor haveri.
Lyden kommer omkring 11.500 omdr, hviket motoren kommer op på når den her skiven i.

Jeg havde det samme problem indtil jeg fjernede skiven i varioen, så kommer den slet ikke op i de omdrejningstal. I følge Plindberg er det fordi der er lidt variation i begrænser-skive tykkelsen, den skal vist være omkring 7,5-8mm tyk, min var næste 9mm derfor bliver gearingen endnu lavere, og omdrejningerne højere. Din benzin økonomi vil også blive kraftigt forbedret. Min faldt fra 30km/l til 42km/l.

Efter min mening burde droslingen kun ligge i CDI'en kun, f.eks ved 7000 o/min, og så ingen skive i varioen og 7 grams ruller i istedet. Det ville give et OK optræk med arbejdspunkt på omkring 6000o/min, så ville den være gearet helt ud lige omkring 40km/t og kunne så køre rigtigt fint ved 45km/t med 7000 o/min og en rigtig fin benzinøkonomi og lave omdrejninger.

Man kunne jo lave CDI'en så begrænsningen ikke kunne fjernes uden at skulle bruge en uoriginal CDI = ingen garanti fra plindberg. Man kunne også lave en 30km udgave med 8 gram ruller en 4mm skive og max 6000 o/min.

Det er f.eks sådan Sachs gør på deres MadAss 4 takter til 30 og 45 km/t

på min Listo er der faktisk slet ingen drosling i CDI'en kun skiven.

-Steffen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Jeg fjernede alle begrænsningerne, her i weekenden.

Fjernede skiven og skiftede ruller, til 6.5g Athena.
Dette fjernede omgående den kraftige tikken ved de 55 km/t

Jeg kørte lige en lille tur for at teste.
Den kørte omkring 65 km/t og det var jo egentligt meget godt.
Så skiftede jeg dysen, til en str. 94 fra Thansen. Og opdagede samtidig at CDI-stikket ikke var samlet, så begrænsningen fra CDI'en ikke virkede.

Jeg samlede stikket og maskinen med den nye dyse, og kørte en tur.
62 km/t Så ville den ikke køre hurtigere.
Hjem og skille stikket ad igen. Og ud på vejen igen.
Op til 70 km/t køre den så nu.

Jeg fik også stillet på luftskruen, og tomgangen. WAUUU!
Efter at have stillet tomgangen og kørte en tur, stoppede jeg ved at lyskryds, her troede jeg selv den var gået i stå, jeg kunne ikke engang mærke den kørte. før jeg drejede på håndtaget... VILDT!
(den gik også MEGET højt i tomgangen før)

Jeg har dog sat tomgangen lidt op igen, for den begyndte at gå ud når jeg holdt stille, efter at det var blevet meget koldt i vejret.
Svar
#23
Øv, altså, jeg glemte at logge ind da jeg skrev det sidste indlæg...

Bjarne

(der kom jeg galt afsted... Grin)
Det er bedre at komme galt afsted.
End slet ikke komme afsted!
Svar


Forum spring: