Søg Garagen Hej Gæst! Register

6,5g ruller Mærke/pris/kvalitet ?
#1
Nu har jeg søgt lidt rundt vedr. ruller hos diverse danske net-baserede udbydere.
Malossi ser slet ikke ud til at have 6,5 g i 16x13. I det hele taget ser 6,5 ikke ud til at være muligt hos mange fabrikater.
Jeg har endnu ikke funde et brugbart sted med Stage6, men det kommer vel.

Det kunne forklare, hvis værkstedet har smidt 7 gram i. (dette dog alene på mekanikerens hukommelse.)
Det kan så undre, at de er blevet certificeret til at servicere Kymco, hvis de ikke har delene Ked af det

Jeg er dog faldet over disse fra Athena. Hvor ligger de sådan rent kvalivare-mæssigt?

http://www.kgi.dk/product-1586-942.php

Snakker vi T.Hansen-niveau eller i den noget højere ende ?

KGI har også noget ved navn StylePro til en lidt lavere pris (tættere på T.Hansens 49,-)
http://www.kgi.dk/catalog-944.php

Desværre er det her en jungle, jeg hidtil har været beskyttet fra at rode mig ud i :oops: , men ...
Andre poster herinde tyder på, at i hvert fald Athena ikke er helt tosset.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Athena er jo et anerkendt mærke, så de burde være gode. Stylepro derimod ligner Thansenkvalitet.
Det skal så siges, at jeg ikke har prøvet nogen af dem. Jeg holder mig til topracing og Malossi.
Svar
#3
Jeg havde samme problemer med at finde 16x13 6,5g hos danske (net)forhandlere, så jeg vendte mig til de tyske, og køber mine her:
http://shop.racingplanet.de/catalog/stag...26_105_366

Husk, hvis du vælger Stage6, skal du bestille to sæt, da de leveres i 3-pak. Malossi ligger i 6-pak.

Hvis du vælger Stage6, kan du evt. bestille 3x 6,5g + 3x6,25g :wink:

Prisen ligger på ca. 7 euro for seks stk. plus forsendelse, så det var måske en ide, at bestille en ny kilerem samtidigt så sparer du lidt på forsendelsen - det er den "originale" Bando kilerem, som Kymco også bruger, bare med et andet navn, og til den halve pris.?

http://shop.racingplanet.de/catalog/nara...26_105_366
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Jeg bruger selv Stage6 ruller. Men jeg ville nok kun bruge ruller som Malossi, Stage6, Athena og Polini.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#5
Jeg var lige en tur forbi ScootCar i Rødovre på vej hjem.

De bruger åbenbart fast Kymco's egne ruller (Lagernr.) De slyngede en pris på 180,- ud Fortvivlethock:
Jeg mener jeg fil lov til at betale 115 hos ScooterCity i sin tid. (De holdt så efterfølgende 6.000 km)

ScootCar havde dog også et mindre lager af TopRacing (herunder 6,5!). I størrelsesordenen 120,- for et sæt, lød det.

Edit:
Noget andet er, at maskinen ser ud til at have oppet sig på det seneste.
Jeg har lige passeret 123 km siden sidste tankning, og det kan endu ikke ses på måleren. Almindeligvis (dvs. tidligere) begynder den at dykke omkring 130 km.

Jeg kan naturligvis også bare have vænnet mig til de nye forhold. :oops:
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Sikke nogle priser. Fortvivlethock:
Mener jeg gav 65kr,- for et sæt med seks ruller, TopRacing, ved Harry's Motorservice her i Randers.
Svar
#7
SLK Skrev:Sikke nogle priser. Fortvivlethock:
Mener jeg gav 65kr,- for et sæt med seks ruller, TopRacing, ved Harry's Motorservice her i Randers.

Og jeg giver 70 kr for de samme ruller hernede. og godt 90 kr for Malossi.
Svar
#8
SLK Skrev:Sikke nogle priser. Fortvivlethock:
Mener jeg gav 65kr,- for et sæt med seks ruller, TopRacing, ved Harry's Motorservice her i Randers.
Ja, jeg var også en anelse chockeret.

De er godkendt Kymco forhandler/værksted, og har været under kraftig overvejelse som afløser.
Men med de priser, tror jeg lige, jeg vil lede et par gange mere.

Næste gang maskinen skal til regelmæssig service bliver efter nytår en gang, og så mangler der kun et par måneder til maskinen runder 2 år. (dvs. bey, bey garanti & reklamationsret) Så kan man sikkert med fordel finde andre værksteder, såfremt de altså kender til 4-taktere. Scoot.dk f.eks. Hvis de altså findes endnu?
Hjemmesiden siger stadig Hvidsværmervej, men jeg synes at have set en af nabogaderne nævnt på det seneste. Eller er det monstro bare en konkurrent?

Selv at begynde med de simple tasks (olie f.eks.) er da heller ikke helt uden for rækkevidde.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#9
Jeg har testet Stage6 rullerne i forhold til Malossi's HT ruller i et års tid, og jeg kan ikke se nogen forskel i slid, eller mærke ændring i motorydelse. Så det skulle ikke undre mig, at rullerne er lavet på samme fabrik - som man jo ser med mange andre produkter.
Prisen på Stage6 rullerne er bare billigere og de kan fås i mange flere vægtklasser, og i hver pakke (3 stk), er der noget variofedt med, som kan bruges til kortvarig brug i forbindelse med konkurrence (sprint, rulefelt etc.), men det skal udlades ved langvarig gadebrug.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Heyy...

MSP sælger 16x13 ruller, på 6,5 gram.. 35,- kr, for en pakke med 3 (: Det er Stage6 ..


http://www.msp-tuning.dk/products/produc...temID=1087
Svar


Forum spring: