Søg Garagen Hej Gæst! Register

Den hakker-men kun ved mellem-gas
#1
Hej Bs.

Jeg håber sku i kan hjælpe mig her.

Jeg har sådan en Giantco Sprint, som jeg iøvrigt er meget glad for.....Dog ikke helt farten!

Jeg har så installeret en 72cc Naraku performance cylinder, 98´er dyse, pillet skiven og plastic dimsen i filteret. Men IKKE en anden CDI da jeg godt vil have at den holder længe.
(Iøvrigt fuldte jeg guiden her fra siden til at sætte cylinderen på)

Jeg har kørt den nye cylinder ret godt til, omkring 400km, og det har jeg gjordt ved halv gas som maksimum.

Men nu har jeg sat den her 98´er dyse på så den ku få lidt mere at leve af, men den køre ikke særlig godt ved halv gas, den køre nemlig bedst ved enten fuld skrue eller tomgang!

Og når jeg så køre med halv gas, så er køre den nogenlunde sådan her. >> Rrruuuuum.....rrruuuuum.....rrruuuuuum.....(fuld gas) BRRRAAAAARRRWWRRRROOOM.....<< altså derud af og fortsætter bare uden problemer!
Men køre jeg og variere lidt med gassen så er det ikke så slemt, det irritere mig bare at den ikke køre perfekt...

Håber i forstår mig og kan hjælpe mig!

Ps min opsætning er sådan her.

Blandingskrue - 2½ omgang.
Ventiler - Begge o,o5
Nål- nederste hak
Tændrør - Standard
Topstykke - Standard
Filter - Standard

Mvh Jonas
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Polywog Skrev:Nål- nederste hak
Mvh Jonas

Det er vel den her du mener ikk': Justere blanding af benzin/luft via nålen i karburatoren

Min står i midten, er det ikke en alt for fed blanding hvis den står i bunden?
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#3
MartinAndersen142 Skrev:Det er vel den her du mener ikk': Justere blanding af benzin/luft via nålen i karburatoren

Min står i midten, er det ikke en alt for fed blanding hvis den står i bunden?

Jo, lige præcis den, men jeg tænkte når jeg skulle så meget op i cylinder, så skulle der også mere benz til.
Men jeg må prøve at ændre lidt på den.

Hvilken cylinder har du i din kværn?
Svar
#4
Polywog Skrev:Jo, lige præcis den, men jeg tænkte når jeg skulle så meget op i cylinder, så skulle der også mere benz til.
Men jeg må prøve at ændre lidt på den.

Hvilken cylinder har du i din kværn?

Min er standart, med ubegrænset CDI, pillet skive, fjernet tragt i luftfilter og 90 dyse...
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#5
MartinAndersen142 Skrev:Min er standart, med ubegrænset CDI, pillet skive, fjernet tragt i luftfilter og 90 dyse...

Oki, og din laver ikke det nummer med at hakke sådan som min?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Polywog Skrev:Hej Bs.

Og når jeg så køre med halv gas, så er køre den nogenlunde sådan her. >> Rrruuuuum.....rrruuuuum.....rrruuuuuum.....

[...]

Nål- nederste hak

Den "Rruum....Ruuuum" lyd, er det en "drukne" lyd, eller en "Jeg får ikke nok at spise" lyd ?

Jeg vil regne med at det er førstnævnte, siden nålen og luftskuen er det "styrende" element ved mellemgas. Så som Martin siger, sænk din nål, til midterste hak, og juster luftskruen ind igen. Test derefter om du skal have hævet eller sænket nålen et hak yderligere.

Dutch
Svar
#7
Polywog Skrev:Oki, og din laver ikke det nummer med at hakke sådan som min?

Nej, og stillede faktisk min nål før der blev pillet ved den Smil

(Havde pillet skiven)
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#8
DutchDK Skrev:Den "Rruum....Ruuuum" lyd, er det en "drukne" lyd, eller en "Jeg får ikke nok at spise" lyd ?

Jeg vil regne med at det er førstnævnte, siden nålen og luftskuen er det "styrende" element ved mellemgas. Så som Martin siger, sænk din nål, til midterste hak, og juster luftskruen ind igen. Test derefter om du skal have hævet eller sænket nålen et hak yderligere.

Dutch

Skal jeg være helt ærlig så lyder det som en "ingen strøm lyd".Den har ikke den her lyd som om den får for meget eller for lidt, den slukker bare!
Det er sku svært at forklare, men jeg mener ikke at den drukner eller det modsatte.
Kan det være elektronisk??.

Den har kørt 4500km på samme tændrør og CDI. Kan det være problemet evt?





Hvor føler man sig egentlig dum. Jeg køre til hverdag i en 30 tons gummiged, med 6 cyl, 7 liters motor og 1023kn/m (230 heste) og knirker den det mindste så ved jeg næsten hva det er, og så aner jeg ikke engang hva der er galt med min kinakværn?!? Hehe
Svar
#9
Polywog Skrev:Hvor føler man sig egentlig dum. Jeg køre til hverdag i en 30 tons gummiged, med 6 cyl, 7 liters motor og 1023kn/m (230 heste) og knirker den det mindste så ved jeg næsten hva det er, og så aner jeg ikke engang hva der er galt med min kinakværn?!? Hehe

Haha... Hvorfor går motore med 4 cylindere og 20 ventiler aldrig i udu, når vores 1-cylindere 2-ventilers scootere hele tiden laver problemer?

:wink:
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
MartinAndersen142 Skrev:Haha... Hvorfor går motore med 4 cylindere og 20 ventiler aldrig i udu, når vores 1-cylindere 2-ventilers scootere hele tiden laver problemer?

:wink:

Fordi vi har købt kina cykler som standard er uden den sindsyge computer som er i den slags maskiner!

Min kollegas gummiged som blev skrottet (eller solgt til polen, hva ved jeg) der stod faktisk i computeren at han havede trykket på "kick-down" knappen 1.200.000 gange.....Altså, hver gang man tager en skovlfuld eller bare sætter den i 1. gear.
Og han har været der i ca 12 år...dog ikke i samme maskine.
Svar
#11
MartinAndersen142 Skrev:Haha... Hvorfor går motore med 4 cylindere og 20 ventiler aldrig i udu, når vores 1-cylindere 2-ventilers scootere hele tiden laver problemer?

:wink:







PS. fordi lige præcis den slags motore koster ca 1.mill!....Derfor!
Svar
#12
DutchDK Skrev:Den "Rruum....Ruuuum" lyd, er det en "drukne" lyd, eller en "Jeg får ikke nok at spise" lyd ?

Jeg vil regne med at det er førstnævnte, siden nålen og luftskuen er det "styrende" element ved mellemgas. Så som Martin siger, sænk din nål, til midterste hak, og juster luftskruen ind igen. Test derefter om du skal have hævet eller sænket nålen et hak yderligere.

Dutch
Men Dutch, hvordan ved jeg om den skal op eller ned?
Svar


Forum spring: