Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min Første knallert/scooter?
#1
Ja altså jeg får snart taget mit knallertkørekort (16år) og aner egentlig ikke særlig meget om det..
Så ville bare høre om nogle havde et godt råd for køb af scootere og sådan noget når jeg nu skal købe min første. Altså hvilken slags og blabla sådan noget... den skal bare ikke være for dyr.. egentlig bare en der kan køre ordenligt og fin :P Ikke alt muligt ekstra sejt dyrt noget ^^


Well.. Thanks anyways Smil
I Have |Freak 30| to drive on ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
En af mine kolleger har en knægt på din alder, der også aspirerer til lidt motortransport.

Jeg gav derfor lige faderen et crash kursus ud i det med maskiner. Det kom åbenbart som en bombe for ham, at 2-taktere almindeligvis er de dyreste i både anskaffelse og daglig drift. Blink med øjet

2-takterne er åbenbart 'cool', 'seje' eller hvilke udtryk der nu er 'hippe' i disse dage.
Det er nok også dem, der bliver stjålet flest af. Ked af det

Og som det fremgår her, http://www.billig-scooter.dk/about4642.html
er der andre ting, der prioriteres højere visse steder, end komfort og sikkerhed.

4-takterne er nok for de mere magelige, praktiske, som prioriterer økonomi højere end f.eks. status.
Det kan gå næsten lige så stærkt, men der går lige et sekund eller 5 før du er der.

Selv om det er ved at hjælpe på det, er der dog stadig relativt få udbydere af 4-takt maskiner. Ofte i de større byer, eller en sjælden gang i en helt lille by.

Temmelig ofte finder man dem hos cykelhandleren, mens 2-takterne fås hos mere dedikerede udbydere.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#3
Jeg tror en Sym DD er en udemærket scooter til dig.

[Image: Lilleside206%20DD%20silver%20skraa%20forfra.jpg]

koster 9000-10000kr. for selvescooteren.
Dertil kommer klargøring, nummerplade, forsikring og en hjelm.
Den er ikke "billig" men der hvor jeg arbejder har vi sjældent problemer med dem.

Der findes også "kina" scootere til 5000kroner. de ligner hinden uden på men .... uden at have ejet en selv så vil jeg tro der er mange flere problemer med dem og at de så bliver dyre i reperation og ærgelser når du ikke kan bruge den. men hey du skal da købe den du vil have.

Husk nu at købe en extra lås for det ville være ærgeligt at du fik den stjålet.
Svar
#4
Hehe sjov historie :P

Ja se sådan en scooter lyder godt bare i siger go for den, så skal der bare skaffes penge Blink med øjet
I Have |Freak 30| to drive on ;)
Svar
#5
Hej Headbanger.

Der er efterhånden mange der har lavet en tråd magen til din, kig lidt rundt i sektionerne, og find trådene. Smil
• PGO T-Rex Januar 2005 - Maj 2014 ca. 42000 km.
• PGO Dr. Big Maj 2014 -
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jah okay tak det vil jeg gøre senere.. Kigge det hele igennem efter mere viden Grin

TY!
I Have |Freak 30| to drive on ;)
Svar
#7
ScooterGrisen Skrev:Der findes også "kina" scootere til 5000kroner. de ligner hinden uden på men .... uden at have ejet en selv så vil jeg tro der er mange flere problemer med dem og at de så bliver dyre i reperation og ærgelser når du ikke kan bruge den. men hey du skal da købe den du vil have.

Jeg har nu ikke haft nogen problemer med min kina-scooter, selv ikke efter et styrt. Og har haft den siden den 11/7-'07 nu. Smil
Svar
#8
ScooterGrisen Skrev:Jeg tror en Sym DD er en udemærket scooter til dig.

[Image: Lilleside206%20DD%20silver%20skraa%20forfra.jpg]

koster 9000-10000kr. for selvescooteren.
Dertil kommer klargøring, nummerplade, forsikring og en hjelm.
Den er ikke "billig" men der hvor jeg arbejder har vi sjældent problemer med dem.

Der findes også "kina" scootere til 5000kroner. de ligner hinden uden på men .... uden at have ejet en selv så vil jeg tro der er mange flere problemer med dem og at de så bliver dyre i reperation og ærgelser når du ikke kan bruge den. men hey du skal da købe den du vil have.

Husk nu at købe en extra lås for det ville være ærgeligt at du fik den stjålet.

http://www.scooterparts.dk/product.asp?p...126&page=1

Er det ikke den ? Altså den ser hvertfald fin ud skal bare have lidt mere penge Smil
Men er det så en 4 takt ?
I Have |Freak 30| to drive on ;)
Svar
#9
Okay så det er den jeg har "mine øjne på" indtil videre Smil Men skal stadig spare op.. Nogle der har andre gode foreslag til scootere ? til en nybegynder :P
I Have |Freak 30| to drive on ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Helst noget billigere... sig mig kan man ikke redigere sine beskeder herinde ?? :/
I Have |Freak 30| to drive on ;)
Svar
#11
Headbanger Skrev:Helst noget billigere... sig mig kan man ikke redigere sine beskeder herinde ?? :/
Sålænge, der ikke kan skaffes ordentlige dæk i størrelsen f.eks. 100/60-12, vil jeg på det kraftigste fraråde ethvert køb af scooter, der skal bruge denne dækstørrelse, eller andre obskure størrelser, der ikke kan leveres fra anerkendte dækfirmaer - uanset, hvor god scooteren ellers måtte være Ond
Man kan godt rette sine egne indlæg. Se i øvre højre hjørne af dine indlæg, der et ikon med en saks :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
kragen Skrev:Sålænge, der ikke kan skaffes ordentlige dæk i størrelsen f.eks. 100/60-12, vil jeg på det kraftigste fraråde ethvert køb af scooter, der skal bruge denne dækstørrelse, eller andre obskure størrelser, der ikke kan leveres fra anerkendte dækfirmaer - uanset, hvor god scooteren ellers måtte være Ond
Man kan godt rette sine egne indlæg. Se i øvre højre hjørne af dine indlæg, der et ikon med en saks :wink:

Ya! Det er udelukkende også det eneste 'større' problem jeg har med min giantco - dækkene. Men det er intet lidt kvalificeret kørsel kan kompensere for. Selvom jeg knapt nok tør dreje når det er iskoldt og regner.
Svar


Forum spring: