Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny billig og økonomisk scooter
#1
Hej Scooterkører Smil

Der kommer nok ikke til at gå mange måneder før jeg har tænkt mig at investere i en knallert. Jeg venter til omkring december (måske efter, for ikke at skulle starte med at køre på sne), for der udløber mit buskort Smil I hvertfald kommer der lige til at gå nogle måneder, og derforer jeg altså også begyndt at kigge mig lidt omkring.

Jeg er ret sikker på jeg vil have en 4-takter da jeg vægter benzinøkonomi højere end "coolness" og sådan noget. 40+ er noget der tiltrækker en fattig studerende Smil
Sådan nogle Kina-køretøjer koster heller ikke ret meget fra ny, så det regner jeg med at jeg køber.
Jeg er lige faldet over den her:
http://www.npmotor.dk/?site=produkter&id...true#prod1 , hvilken jeg syntes er ret billig.
Fås de næsten billigere?

I må også gerne komme med andre bud. Bare det er billigt både i anskaffelse og drift Grin

Den skal bruges til at køre ca. 30 km på (15 km hver vej), 5 gange på en uge om ugen, og selvfølgelig lige når man skal et smut hen til en ven... eller på arbejde hvis jeg magter at anskaffe mig sådan et på et tidspunkt :P

I øvrigt er det da at foretrække det er noget man kan købe på Fyn, eller i det mindste lige over på den anden side af lillebæltsbroen. Skal den hentes på Sjælland skal den være tilsvarende billigere at det kan betale sig at hente den (man skal jo betale bropenge FortvivlethockSmil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvis den du linker til er af samme kvalitet som den ægte Listo, så skulle den være stabil nok. Og køb da 2 Grin. Billigere få'es de ihvertfald ikke. Grin
Svar
#3
den ligner meget
"Sym dd"
[Image: sym-dd-50-fix-1.jpg]
Som koster 10000 (så den også på tilbud til 9000kr.)

Nu er jeg ikke scooter expert men jeg tror bare problemet med de billige kina scootere er at de ikke er så gode også går det nogen ting i stykker og den ting koster måske 200kroner og hvis du ikke selv kan lave det skal du betale mekaniker og vente på reservedele.

Se f.eks :
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=52212532

Det en brugt mio til 9.500kr i odense, sådan en vil jeg selv gerne have og selvom du fattig så tror jeg at det er billigere i længden... med streg under tror.
Svar
#4
Sym Mio, er ihvertfald en sjov scooter at køre på (har prøvet den). Og Honda har en lillefinger med i spillet Grin.
Svar
#5
Jeg syntes nu bare den ligner alle de andre kinøjsere Smil

10.000 er desværre alt for meget Ked af det

I øvrigt tror jeg det er rigtigt hvad du siger om Kina-scootere, men spørgsmålet er bare om den dobbelte pris kan opveje evt. reparationer.

---

Jeg har også fundet den her: http://bilstyling.dk/product.asp?product...474&page=1
Det er en Baotian, men det kan vel være et fedt om jeg tager den ene eller den anden kina-scooter. De ligner i øvrigt også hinanden på en prik. (På nær farver)

[Image: 2703b.jpg]

[Image: listo_soelv.jpg]


Så hvis jeg går efter en kineser, er det så egentlig ikke fuldstændig lige meget hvad det er for en?

---

Jps... tror du ikke det ER den ægte Listo da?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
gummiand Skrev:Så hvis jeg går efter en kineser, er det så egentlig ikke fuldstændig lige meget hvad det er for en?

---

Jps... tror du ikke det ER den ægte Listo da?


NP's "Listo" tror jeg ikke er ægte, da den er udgået fra markedet for 1-2 år siden.
Og den er siden blevet kopieret 20-30 gange, under ligeså mange navne Grin. Så helt ligemeget mener jeg ikke det er, hvilken en du vælger. Men jeg har ikke haft en kineser endnu, så jeg vil lade andre om at svare på resten af dine spørgsmål Grin.
Svar
#7
Altså, mange gange for man hvad man betaler for.
Dog afhænger det af hvordan man er mod scooteren, det siger jo sig selv at hvis man passer på den, pudser den og beskytter den mod diverse elementer, så vil den holde længere.

Men den Listo du har fundet der er da et perfekt fund efter min mening.

Nu har jeg kørt omkring 600 kilometer på min, og den har kørt perfekt indtil videre, men det spiller også en rimelig stor del af selve købsprocessen, om den forhandler man køber scooteren af, er en man stoler på, så han/hun er der, hvis der nu skulle gå noget i stykker på den.

Tror for eksempel ikke, at T-Hansen ville være de mest hjælpelige.
Svar
#8
Det er mindst lige så vigtigt hvordan den billige kineser scooter bliver klargjort af forhandler.
Der er flere kendte "skavanker" med kineser scooterne. Feks. forkerte slangeføring ved vakumslangen og des lige.
Svar
#9
fejl-40 Skrev:Tror for eksempel ikke, at T-Hansen ville være de mest hjælpelige.

T-Hansen har jeg også hørt meget dårligt om, og så har jeg også selv haft dårlige oplevelser med dem. Så dem vil jeg absolut ikke handle sådan en relativ dyr ting hos.


SLK Skrev:Det er mindst lige så vigtigt hvordan den billige kineser scooter bliver klargjort af forhandler.
Der er flere kendte "skavanker" med kineser scooterne. Feks. forkerte slangeføring ved vakumslangen og des lige.

Okay, så jeg bliver faktisk nødt til at høre hvor meget forhandleren gør ud af sin klargøring? Om det bare lige er at samle den og smide olie på, eller om disse kendte skavanker også bliver udbedret?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Med fare for, at få alle forhandlere på nakken, tør jeg næsten garantere dig, at der ikke bliver foretaget en ordentlig klargøring af knallerter. Fortjenesten på på salg af en knallert udgør vel ikke mere end 6-900 kr., så det er begrænset, hvor megen tid, der kan "spildes" på sådan et salg. En ordentlig klargøring tager iflg. det tyske Kymco værksted mindst to timer - heri er ikke medregnet papirarbejde, plader osv., der går under levering.

På "kinascootere" skal karburatoren f.eks. skilles helt ad, og manuelt rengøres for rester af fabrikationsolie - altså ikke bare en gang trykluft, og alle ledninger og slanger tjekkes. Endvidere skal alle skruer og møtrikker tjekkes. Sidst, men ikke mindst, skal ventilerne og tændingen samt lyset justeres. Modsat det almindelige i Danmark, er den første vigtige service efter 3-500 km også indkluderet i selve klargøringen.

Principielt, bør der ikke være ekstraudgifter for kunden i forbindelse med klargøring, da det købte nye produkt selvsagt er købt som "klargjort". Hvorvidt leveringsudgifter i forbindelse med afhentning af plader m.m. skal pålægges som en ekstraudgift, kan derimod diskuteres, da dette er en lovbefalet del af leveringen.

Det mest reelle ville være, at den annoncerede pris på knallerten, var prisen leveret klargjort med plader inkl. den første service og fejlretning efter 3-500 km.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
Hvis du er lidt fingernem og har tiden, vil du muligvis have mere gavn af en 'ren' kineser, end hvis du f.eks. som mig har 'kartoffelfingre'. :oops:

På 1½ år er noget af det vildeste, jeg hidtil har drevet det til, været at justere blandingsskrue og tomgang samt renset luftfilter.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#12
Det lyder som det rigtige køb for dig at købe den billige scooter til 5000kroner.
Så vidt jeg ved koster det sådan her ved køb af scooter:

5000kr. for scooteren
ca 1000kr. for klargøringen af scooter (samle den, sætte batteri i, hente nummer plade og skrive papir, lidt olie og benzin i)
800kr. (for en ansvarsforsikring som er et lov krav, mener det er 800kr. for et års forsikring.)
400kr. (For en hjelm)

Også ellers ud og kører

Der hvor jeg arbejder henter min chef nummer pladen dagen efter, dvs kunden skal altid vente en dag mindst fordi butikken ikke må have nummerpladerne liggende.
Har læst man kan spare 400kroner ved selv at hente nummer pladen.
Kan det passe det er på motorkontoret man skal hente sin nummerplade ?

Køb evt noget rustbeskytter til at spraye på når den er ny.
Jeg vil meget gerne hører hvordan dit køb er gået når du får købt den.
Svar


Forum spring: