Søg Garagen Hej Gæst! Register

GRATIS-scooter tun
#49
Lund Skrev:Så skal man da samle mange flasker på vejen til tanken for at få råd til den pris 8)

Har lige tjekket prisen på Shell.dk

V-power koster 10,44 kr pr. L og 95 Oktan 9.89, så det er 55 øre mere pr L, eller 3.70 kr mere pr, tankning, så det bliver dyrt, med det antal km jeg kører pr år. Og det bliver så ca. 3½ flaske pr. L, eller 23,5 flasker pr tankning(hold da kæft, for et regnestykke Griner ).
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
Jps Skrev:Har lige tjekket prisen på Shell.dk

V-power koster 10,44 kr pr. L og 95 Oktan 9.89, så det er 55 øre mere pr L, eller 3.70 kr mere pr, tankning, så det bliver dyrt, med det antal km jeg kører pr år. Og det bliver så ca. 3½ flaske pr. L, eller 23,5 flasker pr tankning(hold da kæft, for et regnestykke Griner ).


Hvor mange km har du til Shell, der skal jo være nogle for du kan finde flasker nok.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#51
lad os lige slå fast hvad v-power egentligt er!

v-power er høje oktan benzin tilsat et addiktiv der renser stempel og ventiler i tilfælde af tilsodning...
Det er MEGET få der har problemer med tilsodning (og det er ivørigt fuldkomment irellevant til en 2 takter) af deres motor - har man det kan man opleve lidt tændingsbanken. Det kan man så komme livs ved at hælde højere oktan på - forskellen på 92 og 95 eller 97 som v-power er - er udelukkende hvor meget det kan komprimeres inden det eksploderer af sig selv uden hjælp fra tændrøret... så tændingsbanken er så fordi benzinen når at selvantænde inden at tændingen fyrer tændrøret af... v-power har så lidt addiktiv der hjælper med at rense belægningner af - den højere oktan gør, at dem med problemet vil være hjulpet med det samme, og at de får renset systemet - os andre - glem det og hæld lavest mulig oktan på!!
Jeg vil æde min jinlun på at INGEN scooter eller motorcykel uden sod på ventilerne har nogen som helst gavn af det dyre benzin!


Mht til andre "designer benziner" - alle benziner indeholder div addiktiver - disse skulle så indeholde noget der nedsætter friktionen og giver bedre økonomi - det er vist lidt en tro sag, men da merprisen er højere en den forbedring man måske/ikke får, er det vist lidt spild af penge!
Svar
#52
Lund Skrev:Hvor mange km har du til Shell, der skal jo være nogle for du kan finde flasker nok.

15 km Smil.
Svar
#53
Lund Skrev:Hvordan kører man ad røv til?

kunne ikke få den op på over 100 lå på 80 hele tiden
den var osse rimlig sløv i optræk
og det stank rimlig meget.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
sukedk2001 Skrev:kunne ikke få den op på over 100 lå på 80 hele tiden
den var osse rimlig sløv i optræk
og det stank rimlig meget.

Nåe ok det er det røv betyder Griner
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#55
:-)
Svar
#56
Falk Skrev:lad os lige slå fast hvad v-power egentligt er!

v-power er høje oktan benzin tilsat et addiktiv der renser stempel og ventiler i tilfælde af tilsodning...
Det er MEGET få der har problemer med tilsodning (og det er ivørigt fuldkomment irellevant til en 2 takter) af deres motor - har man det kan man opleve lidt tændingsbanken. Det kan man så komme livs ved at hælde højere oktan på - forskellen på 92 og 95 eller 97 som v-power er - er udelukkende hvor meget det kan komprimeres inden det eksploderer af sig selv uden hjælp fra tændrøret... så tændingsbanken er så fordi benzinen når at selvantænde inden at tændingen fyrer tændrøret af... v-power har så lidt addiktiv der hjælper med at rense belægningner af - den højere oktan gør, at dem med problemet vil være hjulpet med det samme, og at de får renset systemet - os andre - glem det og hæld lavest mulig oktan på!!
Jeg vil æde min jinlun på at INGEN scooter eller motorcykel uden sod på ventilerne har nogen som helst gavn af det dyre benzin!


Mht til andre "designer benziner" - alle benziner indeholder div addiktiver - disse skulle så indeholde noget der nedsætter friktionen og giver bedre økonomi - det er vist lidt en tro sag, men da merprisen er højere en den forbedring man måske/ikke får, er det vist lidt spild af penge!

Dvs til en 2-takter er 92 oktan fint?
Svar
#57
Citat:Mht til andre "designer benziner" - alle benziner indeholder div addiktiver - disse skulle så indeholde noget der nedsætter friktionen og giver bedre økonomi - det er vist lidt en tro sag, men da merprisen er højere en den forbedring man måske/ikke får, er det vist lidt spild af penge!
Det er måske mindre relevant i dette forum, men for nogle år siden tankede jeg min lejede bil på en bitte lille "mon'n pop" tank i meget landlige omgivelser i Idaho.

Amerikanerne korser sig, når de hører vore oktantal. De arbejder med 86 og 88. Om det er reelle tal, eller om de beregner det på en anden måde, ved jeg ikke.

Men her var vi helt nede på 82, og det gav en klar forringelse af optræk. Bilen fik derfor et svulp 88, da jeg nåede ind til en større by. (Mere end 5 huse! Smil) )

Oktantal har med andre ord betydning, men ikke udover et vist niveau. Var det tilfældet kørte alle vel rundt på flyverbenzin.

OK, man sparer typisk om 5-8 øre/pr. liter ved at gå ned til 92, men giver 95 bare 1% længere på literen, er der gevinst.

Luksus-benzin, tror jeg derimod vi skal lade bilerne rode med.

Vi har en Alpha Romeo gut på arbejdet, der sværget til 98 oktan, men han tager også til Italien en gang om året for at den kan komme på et ordentligt værksted. :roll:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
SLK Skrev:J sys d r vildt sejt!

Blink med øjet

Ej, jeg foretrækker nu også at vi skriver "normalt". Fordi folk ikke staver så godt kan jeg ikke hidse mig op over, for jeg er heller ikke den bedste til at stave, men lad os droppe "sms-sproget".

a fat ik en ski Griner
Svar
#59
Jps Skrev:15 km Smil.

Så skulle chancen være der hvis folk er lige så tørstige som her i kommunen. Sidste sommer var vi ude og rense en grøft op der var lige godt 2 km lang, vi fandt ikke mindre end 224 flasker i vandet som var i bunden af grøften, hvabehar? Grøften ligger ved siden af en vej som går ud til et naturområde hvor folk slapper af om sommeren og der er også bademuligheder. Jeg havde næsten ikke tid til at køre slammet fra, der skulle jo sorteres flasker fra, det var en ret pæn lønstigning os to der rensede grøften, havde den eftermiddag.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#60
Anders Skrev:hey.. vil gerne ha et HURTIGT svar...
hmm.. hvordan tuner man en scooter hvis man ingen penge har??
en go forklaring.. har ikke så meget forstand på det.. men hvad kan man gøre ved knallerten?? Ked af det
ok ved jeg du kan pille skiver ved varioen og så kan man sætte en cyllinder på den og en tun udstødning på den
Svar


Forum spring: