Søg Garagen Hej Gæst! Register

Knallertfører kørte ud foran tog
#1
Knallertfører kørte ud foran tog
Lokomotivfører kunne intet gøre, da 16-årig dreng pludselig satte fart i sin knallert og kørte direkte ud foran tog.

En 16-årig dreng nåede fredag aften ikke over togskinnerne, før toget påkørte ham.

Lokomotivføreren på Odderbanen mellem Århus og Odder havde ellers set drengen på dennes knallert på lang afstand, og det så ud som om, at drengen ville vente på toget, oplyser vagthavende ved Østjyllands Politi.

Da toget var få meter fra drengen, gassede han pludselig op og kørte direkte ud foran toget.

Drengen var dræbt på stedet.

Ulykken skete klokken 18.25 ved Nærgenbrugsstationen på Nymarken, nord for byen Malling. Det er en ubevogtet jernbaneoverskæring med en lille halvbom. De pårørende til drengen er underrettet.


http://politiken.dk/indland/article425134.ece

Hvad mon han tænkte på ? .
Enu en knallert kører som er død ,og det er ikke knallertens fart som var dræbende.
Kan det være selv mord? syntes bare det er en kedelig måde at slutte sit liv på.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det lyder som enten selvmord eller en Darwin-pris. Og giver desværre endnu et hak i listen over dødsulykker med knallerter som myndighederne med tiden vil bruge som argument for at stramme reglerne - selv om hverken farten eller knallerten have noget med ulykken at gøre. Fyren kunne have opnået samme effekt på et skateboard eller til fods...



:?
Svar
#3
Her er lidt mere om ulykken:
http://ekstrabladet.dk/112/article357802.ece
Svar
#4
Jps Skrev:Her er lidt mere om ulykken...

Ok, så giver det mere mening.

Citat:Drengen nåede næsten over skinnerne, før han blev ramt.

- Det er den bagerste del af hans knallert, der er stødt sammen med toget, siger Reinholdt.

Drengen døde, da han blev slynget af knallerten med stor kraft og ramte en stor metalkasse ved banelegemet.

Fyren fejlbedømte åbenbart togets hastighed og troede liiige at han kunne nå det. Det kunne han så ikke. Det var også sort uheld at han ramte den "metalkasse" for normalt kan man overleve næsten alt hvis bare hovedet er beskyttet... med mindre man lige rammer noget skarpt eller falder meget uheldigt.

Så han døde ikke "fordi" han var knallertkører, men "på trods af". Havde han været på cykel var han med stor sikkerhed blevet dræbt da de sjældent kører med en ordentlig hjælm og en flyvetur derfor ofte er fatal, men som knallertkører havde han i det mindste en chance. Desværre stod der en metalkasse i vejen...
Svar
#5
Runnerdude Skrev:Det lyder som enten selvmord eller en Darwin-pris. Og giver desværre endnu et hak i listen over dødsulykker med knallerter som myndighederne med tiden vil bruge som argument for at stramme reglerne - selv om hverken farten eller knallerten have noget med ulykken at gøre. Fyren kunne have opnået samme effekt på et skateboard eller til fods...
:?
Jeg må give dig helt ret, den tragiske ulykke vil, med en let - men korrekt - omskrivning, blive:" Atter en ung knallertkører dræbt pga. hasarderet kørsel med for høj hastighed. Hvornår agter regeringen at gøre noget ved det?"

Man kunn jo også spørge: "Hvorfor er jerbaneoverskæringer ikke sikret bedre?", men det koster jo penge; strammere regler for knallerter, koster kun nogle bogstaver, og giver ud over popularitet, også en sidegevinst i form af højere bødeindtægter.

Min dybeste medfølelse til de efterladte.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Umiddelbart ville jeg tro han ville lege.
Altid kører frem til togskinnerne også vente til toget er så tæt på at han lige kan nå over, men det nåede han så ikke.
Hvis det var selvmord ville han vel bremse midt mellem skinnerne.
Ja det var da en kedelig måde og død på og syndt for ham der kørte toget han har da også fået sig en super dårlig oplevelse.
Svar
#7
Tænk hvis han bare har holdt og gasset op og ned, og så pludselig har gassen sat sig.. Fortvivlethock: Det har jeg prøvet et par gage, så panikker man nemt og glemmer alt om bare at slukke via nøglen, - og nej, en tunet motor kan man ikke bare lige holde med bagbremsen.

Godt nok skummelt.. Græder
Svar
#8
Det er trist har også stor respekt for sådanne ting, mit gashåndtag har også kunne side med fuld gas siste vinter uden at man holder på håndtaget men har ikke sat sig fast så man ikke kunne gasse ned igen.
Har ikke været hjemme hele weekenden da jeg har været til fest så jeg har ikke kunne skrive, men har også med følse for de som står tilbage uden en søn.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#9
Energy Skrev:Tænk hvis han bare har holdt og gasset op og ned, og så pludselig har gassen sat sig.. Fortvivlethock: Det har jeg prøvet et par gage, så panikker man nemt og glemmer alt om bare at slukke via nøglen, - og nej, en tunet motor kan man ikke bare lige holde med bagbremsen.

Godt nok skummelt.. Græder

har jeg også prøvedet, tog en Q8 stander fordi den satte sig.
Nøj ekspedienten grinede :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hvad er det der sker når gassen sætter sig, jeg har aldrig været ude for det. På mig virker det som om noget ikke er vedligehold som det burde.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#11
Håndtaget sidder fast og går ikke selv retur eller tilbage >Letsindig.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#12
Hejsa..

Ja det er tragisk.. Efter jeg har siddet og læst artiklen, tænker jeg lidt på om han muligvis har haft et bremsesvigt og prøvet at nå over. Om han var en af dem man bander lagt væk, eller om det er et uheld med kedelig udgang for vi ik noget svar på.
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: