Søg Garagen Hej Gæst! Register

Maling af fælge og evt skjolde Kymco
#1
Hej der ude, er ny her så tag godt i mod mig Grin


Kunne rigtig godt tænke mig et par sorte fælge til min kymco, og måske et par matte skjolde.
(Det er en sort Agility)
[Image: Kymco-Agility-125-175.jpg]
Det er noget i stil med det billede, jeg godt kunne tæke mig som resultat Fræk

Hvordan gør jeg ?, skal nok have gang i noget sandpapir, grunder og maling tror jeg.
Hvor ville i købe evt. grunder og maling henne ?
Findes der mon en guide et sted ?

På forhånd tak for hjælpen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Uden at have prøvet det selv så ville jeg gøre sådan her...

Først fjern alt der kan fjernes fra fælgen (ventil, dæk, bremser osv)
Slib fælgen rigtig grundigt alle de steder hvor der skal sidde maling.
Giv den så et tyndt lag grunder og lad den tørre.
Giv den så endnu et tyndt lag grunder og lad den tørre.
Så et tyndt lag med den maling du ønsker fælgen skal have og lad det tørre.
Og endnu et tyndt lag og lad det tørre.
Og endnu et tyndt lag og lad det tørre.

Du skal nok bruge en mat maling hvis du vil have det ligesom på billedet.

Hvis du vil kan de give den lak til sidst et par lag som så beskytter manlingen inden under så den ikke bliver ridset så let, men så bliver det ikke sådan en mat finish som på billedet.

Og når du spray maler så start at trykke knappe ned væk fra fælgen og bevæg så sprayflasken i en jævn bevægelse hen over fælgen og giv slip på knappen når du er væk fra fælgen.

Lad være med at give den et tykt lag maling, det er bare lang tid om at tørre og bliver ikke så flot som flere lag tynd maling.

Hold sprayflasken et godt stykke fra fælgen så får du et mere tyndt lag og bedre resultat.

Og når du færdig med at male så vend sprayflasken med hovedet ned ad og spray et par sekunder så er dysen ren til næste gang du skal bruge den.
Svar
#3
Fedt Grin Jamen så er det jo næsten bare at gå igang Grin

Hvor ville du/i købe sådan noget henne. Ikke så fedt at få noget lortemaling som falder af med det samme Ked af det
Svar
#4
Du rengør og affedter fælgene, og bruger så en primer,herefter er det bare at spraymale. Du kan evt. se hvad Bardahl har:
http://www.bardahl.dk/Produkter.aspx?GruID=7
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
kragen Skrev:Du rengør og affedter fælgene...
Jep - affedtningen er extremt vigtig... Acetone/cellulosefortynder skal der til (husk maske).

Det er også muligt at få en klar-lak i mat!
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvad er definationen egentligt på en grunder/primer ?
Er det ikke bare en maling der er hvid eller grå eller er det noget specielt ved den ?
Svar
#7
ScooterGrisen Skrev:Hvad er definationen egentligt på en grunder/primer ?
Er det ikke bare en maling der er hvid eller grå eller er det noget specielt ved den ?
Nej, det er ikke bare en hvid eller grå maling. Primere har en helt anden kemisk sammensætning, der gør, at den hæfter bedre på det, der senere skal males, end malingen i sig selv gør. Uden en primer, risikerer du let, at malingen skaller af. Primeren giver også et beskyttende lag mod metallet. Sidst, men ikke midst, vil primeren give en "glattere" overflade at male male på, og du får dermed en flottere finish.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: