07-11-2007, 22:24
Hvis du ligger inde med noget information som du syns mangler her så må du meget gerne svare på dette indlæg så jeg kan tilføje det.
Hvad betyder det når der står NGK C6HSA på mit tændrør ?
NGK er navnet på et firma der lavet tændrør
C = Gevindet er 10mm og der skal bruges en 16mm tændrørsnøgle
6 = Varmeværdi (den er lidt varm)
H = Gevindet er 12,7mm langt
S = Midter elektroden er lavet af 2.5mm kobber
A = Special Design (ved ikke hvad der er specielt ved det)
Der er flere måder at mærke tændrør med tal og bogstaver på dette er blot en af dem.
Tændrør virker optimalt et sted mellem 450 og 850 Grader Celsius.
Hvis temperaturen er under 450 vil tændrøret ikke været varmt nok til at brænde kulstof af sig og vil da blive sort som kul...stof.
Så vidt jeg ved har et "varmt" tændrør lettere ved at blive varmt end i "koldt" tændrør.
Et "koldt" tændrør bruges i racer motorere med høj ydelse.
Et "varmt" tændrør bruges i motorer med lav varmeudvikling.
billedet : på det venstre tændrør har den indre keramiske dut et stort overflade areal og er derfor et varmt tændrør. På tændrøret til højre er arealet mindre og kaldes derfor et koldt tændrør.
Sådan læser du tallene og bogstaverne på dit tændrør :
http://www.ngksparkplugs.com/docs/tech/p...berkey.pdf
Stild en diagnose på dit tændrør ud fra billeder :
http://www.ngksparkplugs.com/tech_suppor...p?mode=nml
Tændrørs kursus (NGK E-Learning) :
http://www.ngk.de/fileadmin/e_learning/m...ml?lang=en
Hvad betyder det når der står NGK C6HSA på mit tændrør ?
NGK er navnet på et firma der lavet tændrør
C = Gevindet er 10mm og der skal bruges en 16mm tændrørsnøgle
6 = Varmeværdi (den er lidt varm)
H = Gevindet er 12,7mm langt
S = Midter elektroden er lavet af 2.5mm kobber
A = Special Design (ved ikke hvad der er specielt ved det)
Der er flere måder at mærke tændrør med tal og bogstaver på dette er blot en af dem.
Tændrør virker optimalt et sted mellem 450 og 850 Grader Celsius.
Hvis temperaturen er under 450 vil tændrøret ikke været varmt nok til at brænde kulstof af sig og vil da blive sort som kul...stof.
Så vidt jeg ved har et "varmt" tændrør lettere ved at blive varmt end i "koldt" tændrør.
Et "koldt" tændrør bruges i racer motorere med høj ydelse.
Et "varmt" tændrør bruges i motorer med lav varmeudvikling.
billedet : på det venstre tændrør har den indre keramiske dut et stort overflade areal og er derfor et varmt tændrør. På tændrøret til højre er arealet mindre og kaldes derfor et koldt tændrør.
Sådan læser du tallene og bogstaverne på dit tændrør :
http://www.ngksparkplugs.com/docs/tech/p...berkey.pdf
Stild en diagnose på dit tændrør ud fra billeder :
http://www.ngksparkplugs.com/tech_suppor...p?mode=nml
Tændrørs kursus (NGK E-Learning) :
http://www.ngk.de/fileadmin/e_learning/m...ml?lang=en